Zelfbouw
Antenne gemaakt
Minder
Meer
26 nov 2015 18:36 - 26 nov 2015 18:41 #56962
door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic Antenne gemaakt
ik ben benieuwd . Ik heb wel degelijk een radio waar ik hier mee kan expirimenteren vermoed ik . En die nu alleen 1 nederlandse zelder oppikt.
Mijn VOLKSEMPHAENGER!! (zie min topic Radi aanwinsten ....((die met dat hartje ))
Ik zie nu dat ik terecht constateerde dat 1 kroonsteen helft zinloos was. De draad had net zo goed los kunnen hangen. Maar nu alleen voor de cosmetica bevestigd. ( niets meis mee).....maar t maakte t verhaal wel multi interpretabel. (
Volgens mij ( onder voorbehoud) is er nog steeds tussen PE99ZZ en Marc een misverstand. Ik vermoed dat PE99ZZ Marc verkeerd begrijpt. Marc betoogd dat het juist hinderd als hij alles zo aansluit als de anderen dat voor juist houden.
Blijkbaar zijn er uitzonderingen op de regel. Maar ik zal me in iedergeval éérst aan de aanwijzingen van PE99ZZ en Cees houden.
Marc bedankt voor je inzet het ook voor mij begrijpelijk uitte leggen. En Cees bedankt dat je
Mark 'de sporen* ' hebt gegeven

* nl.bab.la/woordenboek/nederlands-engels/de-sporen-geven
Mijn VOLKSEMPHAENGER!! (zie min topic Radi aanwinsten ....((die met dat hartje ))
Ik zie nu dat ik terecht constateerde dat 1 kroonsteen helft zinloos was. De draad had net zo goed los kunnen hangen. Maar nu alleen voor de cosmetica bevestigd. ( niets meis mee).....maar t maakte t verhaal wel multi interpretabel. (
Volgens mij ( onder voorbehoud) is er nog steeds tussen PE99ZZ en Marc een misverstand. Ik vermoed dat PE99ZZ Marc verkeerd begrijpt. Marc betoogd dat het juist hinderd als hij alles zo aansluit als de anderen dat voor juist houden.
Blijkbaar zijn er uitzonderingen op de regel. Maar ik zal me in iedergeval éérst aan de aanwijzingen van PE99ZZ en Cees houden.
Marc bedankt voor je inzet het ook voor mij begrijpelijk uitte leggen. En Cees bedankt dat je
Mark 'de sporen* ' hebt gegeven
* nl.bab.la/woordenboek/nederlands-engels/de-sporen-geven
Laatst bewerkt 26 nov 2015 18:41 door aan-pierre.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
26 nov 2015 16:25 #56958
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Antenne gemaakt
Mvg.
Bert
25 nov 2015 20:49 #56937
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Antenne gemaakt
Daar zijn twee redenen voor. De eerste is dat je spoel niet is afgestemd, de tweede is dat de impendantie van je radio laag is en die van je spoel hoog. Met maar één kant aangesloten is het een opgerolde langdraad en die pikt altijd wel wat op. Ik heb zelf een raamantenne gemaakt van een stuk STP netwerkkabel, waarbij alle aders afgeschermd zijn. Dat ding werkt voor geen meter, is doof en stemt heel breed af. De koppeling vindt plaats met één winding die als koppellus moet werken. De zeven overige geleiders vormen dan de afgestemde spoel. Nice try but no cigar...
Tjerk, 9ZZ
- Marc
- [Marc]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
25 nov 2015 20:40 #56934
door Marc
Beantwoord door Marc in topic Antenne gemaakt
Ook een goed idee met dat raam .
Als ik de ene draad in de antenne ingang v d radio stop en de andere in de aarde ingang dan valt het signaal zga weg .
Als ik de ene draad in de antenne ingang v d radio stop en de andere in de aarde ingang dan valt het signaal zga weg .
25 nov 2015 20:23 #56931
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Antenne gemaakt
@ Huub,
Ik word weer helemaal blij van jouw humor.
Cees.
L.S; Marc moet dan wel zijn antenne rekken met dit weer onder een
afdakje plaatsen.
Ik word weer helemaal blij van jouw humor.
Cees.
L.S; Marc moet dan wel zijn antenne rekken met dit weer onder een
afdakje plaatsen.
25 nov 2015 19:00 #56927
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Antenne gemaakt
Ja de antenne zit goed uit mooi bouw werk
Als het niet zo werkt als jij wil
Gebruik hem dan als Tomado was droog rek
er gaat wel veel hempjes op ..
Dus twee de funksie
Huub
Als het niet zo werkt als jij wil
Gebruik hem dan als Tomado was droog rek
er gaat wel veel hempjes op ..
Dus twee de funksie
Huub