tweede zelfbouw project luidsprekers
- Tonmeister Henk
- []
-
Bert Kn schreef :
@ Robin,
Totale onzin, JA! Ons gehoor is wel degelijk, (zij het wat minder als voor midden en hoog)
richting gevoelig voor het laag.Is gewoon een kwestie van goed aandachtig luisteren naar
goed opgenomen muziek opnamen.
Vr gr Cees.
Cees,
Als we zo beginnen lust ik er nog wel een paar.
In met het midden en hoog gebeurt er door de mand genomen meer dan in het laag.
Dat is precies wat Cees zegt , "zij het wat minder als voor midden en hoog"
- Tonmeister Henk
- []
-
Robin schreef : Ik heb nooit beweerd dat een subwoofer achter de bank ook tot zijn recht komt.
Je haalt nu weer iets totaal anders erbij(zijweg)
Dat beweer ik niet , ik heb alleen nav het voorbeeld van de rollende halter , wat mi duidelijk was , de conclusie getrokken dat het verhaal van Bose pure nonsens is .
Een subwoofer in het midden tussen de andere speakers geplaatst, of iets uit het midden.
Dat is waar het nu om gaat, niet achter de bank.
Vooruit , dan nog maar een keer met de halter . Sub in het midden : je hoort de halter keurig van L naar R gaan en vv .
Zet je de sub naar rechts dan zul je de halter niet meer volledig naar links horen gaan . Hoe verder de sub naar rechts , hoe minder de halter naar links te horen is .
Dit in tegenstelling tot honderden fabrikanten die beweren dat dit voor het menselijke oor niet hoorbaar is.Totale onzin dan?
Ja , zoals Cees ook al schreef : totale onzin . Gewoon je oren open houden als je naar muziek luistert .
Hoop nu dat het je duidelijk is , kan het niet plastischer omschrijven .
En Bert : op je derde systeem zul je van mij geen kritiek krijgen . De enige kritiek die ik zou kunnen hebben heb jezelf al op de voorhand gepareerd , vrij vertaald : oud materiaal waar je geen hedendaagse specs van mag verwachten .
Succes met de afwerking .
Mvg , Henk
@ Robin,
Totale onzin, JA! Ons gehoor is wel degelijk, (zij het wat minder als voor midden en hoog)
richting gevoelig voor het laag.Is gewoon een kwestie van goed aandachtig luisteren naar
goed opgenomen muziek opnamen.
Vr gr Cees.
Cees,
Als we zo beginnen lust ik er nog wel een paar.
In met het midden en hoog gebeurt er door de mand genomen meer dan in het laag.
Iedereen heeft het natuurlijk weer mis, behalve de betweters.
Stom Stom Stom
Mvg.
Bert
Ja misverstanden door voor de lezer niet altijd begrijpelijke tekst...
En dat in combinatie met het warme weer, leid al gauw tot felle discussies.
Vr gr en succes met de boxen bouw exp, is altijd leerzaam.Cees.
Die rollende halters, die heb ik een keer gezien en gehoord op TV en niet uit die armetierige
TV speakertjes, maar over een echt serieuze Hi Fi zet met IMF SACD boxen als weergevers.
En dat klonk, ZEER OVERTUIGEND! goed. Maar o.k, men moet dan ook wel zeer aandachtig luisteren.
En als men DAT gedaan heeft dan pas kun men zijn oordeel er over vellen.
Maar ach, wat geeft het ook, als men met zijn met eigen handen gemaakte boxen uiterst tevreden
is. Een tevreden mens is een gelukkig mens toch?
Vr gr Cees.
Cees,@ Robin,
Lees nou eens aandachtig nogmaals over van T Henk daar over heeft geschreven.
Dan zou je die vraag niet stellen.
Wat dat betreft kom ik even voor Robin op.
Op schrift bestaan er al snel misverstanden.
De tekst die je zelf aanhaalt doet dat ook, althans bij mij wel.
Ik zal hem bij deze voor mij althans beter leesbaar herhalen.
Lees eens goed en aandachtig wat T Henk daarover heeft geschreven.
En eerlijk gezegd had ik er ook wel moeite mee wat T Henk precies bedoelde.
Nadeel van op schrift communiceren.
Mvg.
Bert