Zelfbouw
tweede zelfbouw project luidsprekers
19 mei 2014 05:44 #43287
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic tweede zelfbouw project luidsprekers
Nu er steeds verder afgeweken wordt van het oorspronkelijke onderwerp, lijkt het mij het beste om er maar een punt achter te zetten en het onderwerp te sluiten.
De belevenis van het geluid, de meningen en gedachten hierover zullen wel ergens in het midden liggen.
Admin
De belevenis van het geluid, de meningen en gedachten hierover zullen wel ergens in het midden liggen.
Admin
Henk van 't Kruis
Onderwerp is gesloten.
- Tonmeister Henk
- []
-
19 mei 2014 04:11 - 19 mei 2014 04:23 #43286
door Tonmeister Henk
Zo zeker als een huis !!
Dat heb je dan volledig aan jezelf te danken .
Ik jou ook , de laatste : ga eens een cursus volgen ipv een ander dingen te laten onderbouwen .
Sorry , nog een : een dikke punt graag , doe maar een rooie dit keer .
Beantwoord door Tonmeister Henk in topic tweede zelfbouw project luidsprekers
Bert Kn schreef : in mijn bevinding roep je weer wat maar bent er niet zeker van.
Zo zeker als een huis !!
Mijn geloofwaardigheid bij jou en anderen wordt steeds minder.
Dat heb je dan volledig aan jezelf te danken .
Een tip wil ik je wel geven.....
Ik jou ook , de laatste : ga eens een cursus volgen ipv een ander dingen te laten onderbouwen .
Sorry , nog een : een dikke punt graag , doe maar een rooie dit keer .
Laatst bewerkt 19 mei 2014 04:23 door Tonmeister Henk.
Onderwerp is gesloten.
19 mei 2014 01:06 - 19 mei 2014 02:29 #43285
door Bert Kn
ik ben benieuwd.
Maar eerlijk gezegd heb ik de indruk dat je dat weer uit je duim zuigt en het in de boekjes gaat opzoeken.
En als je daar het onderbouwde antwoord niet kunt vinden zal er ook wel geen antwoord komen.
Met andere woorden.
in mijn bevinding roep je weer wat maar bent er niet zeker van.
Dus bespaar je die moeite.
Wat mij met name het meest stoort is het volgende.
De toepassing waarvoor het systeem is gebouwd, mono wordt niet door jou en een enkele andere aangehaald.
En juist op dat gebied presteert dit systeem voor mij optimaal.
Een tip wil ik je wel geven.
Neem een enkele trip richting Haarlem en blijf daar : uitroeptek
In mono presteert dit systeem boven gemiddeld, sterker nog in mijn beleving beter dan de aanbevolen AD5032 originele set welke ik op deze set ook gehoord heb.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic tweede zelfbouw project luidsprekers
Kom ik misschien nog wel eens op terug
ik ben benieuwd.
Maar eerlijk gezegd heb ik de indruk dat je dat weer uit je duim zuigt en het in de boekjes gaat opzoeken.
En als je daar het onderbouwde antwoord niet kunt vinden zal er ook wel geen antwoord komen.
Met andere woorden.
in mijn bevinding roep je weer wat maar bent er niet zeker van.
Dus bespaar je die moeite.
Wat mij met name het meest stoort is het volgende.
De toepassing waarvoor het systeem is gebouwd, mono wordt niet door jou en een enkele andere aangehaald.
En juist op dat gebied presteert dit systeem voor mij optimaal.
Een tip wil ik je wel geven.
Neem een enkele trip richting Haarlem en blijf daar : uitroeptek
In mono presteert dit systeem boven gemiddeld, sterker nog in mijn beleving beter dan de aanbevolen AD5032 originele set welke ik op deze set ook gehoord heb.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 19 mei 2014 02:29 door Bert Kn.
Onderwerp is gesloten.
- Tonmeister Henk
- []
-
19 mei 2014 00:23 - 19 mei 2014 00:24 #43284
door Tonmeister Henk
En dat heeft weer alles te maken met golflengte en resonanties . Kom ik misschien nog wel eens op terug .
Mvg , Henk
Beantwoord door Tonmeister Henk in topic tweede zelfbouw project luidsprekers
Bert Kn schreef : Bassen dragen nu eenmaal verder door.
Als beneden de set staat te spelen hoor ik boven volop bassen hetgeen ik van het midden hoog niet kan zeggen.
En dat heeft weer alles te maken met golflengte en resonanties . Kom ik misschien nog wel eens op terug .
Mvg , Henk
Laatst bewerkt 19 mei 2014 00:24 door Tonmeister Henk.
Onderwerp is gesloten.
18 mei 2014 23:38 - 19 mei 2014 00:30 #43283
door Bert Kn
Het warme weer heeft daar totaal niets mee te maken, wat dat bederft heb ik ervaring.
Ga maar eens op missie naar Afghanistan dan weet je wat echte warmte is.
Een van de redenen waarom Brothers in Arms van de Dire Straits bij mij nog steeds de gevoelige snaar raakt.
Een buitenstaander heeft daar denk ik minder last van maar als je echt in die shit heb gezeten begrijp je dat.
Bassen dragen nu eenmaal verder door.
Als beneden de set staat te spelen hoor ik boven volop bassen hetgeen ik van het midden hoog niet kan zeggen.
Ik zeg hier niet mee dat bas weergave geen extra dimensie aan het stereo beeld kunnen geven maar een hoofdrol spelen ze wat mij betreft zeker niet.
Mogelijk dat ik wat dat betreft het een en ander hier omtrent niet goed gelezen heb.
En dat is nu precies wat ik bedoel.
Uit die oudere middelen die je hebt het optimale proberen te halen hetgeen mij veel voldoening geeft.
En wat dat betreft zijn de bombardons uit die tijd hun tijd ver vooruit.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic tweede zelfbouw project luidsprekers
Ja misverstanden door voor de lezer niet altijd begrijpelijke tekst...
En dat in combinatie met het warme weer, leid al gauw tot felle discussies
Het warme weer heeft daar totaal niets mee te maken, wat dat bederft heb ik ervaring.
Ga maar eens op missie naar Afghanistan dan weet je wat echte warmte is.
Een van de redenen waarom Brothers in Arms van de Dire Straits bij mij nog steeds de gevoelige snaar raakt.
Een buitenstaander heeft daar denk ik minder last van maar als je echt in die shit heb gezeten begrijp je dat.
Bassen dragen nu eenmaal verder door.
Ik zeg hier niet mee dat bas weergave geen extra dimensie aan het stereo beeld kunnen geven maar een hoofdrol spelen ze wat mij betreft zeker niet.
Mogelijk dat ik wat dat betreft het een en ander hier omtrent niet goed gelezen heb.
oud materiaal waar je geen hedendaagse specs van mag verwachten .
En dat is nu precies wat ik bedoel.
Uit die oudere middelen die je hebt het optimale proberen te halen hetgeen mij veel voldoening geeft.
En wat dat betreft zijn de bombardons uit die tijd hun tijd ver vooruit.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 19 mei 2014 00:30 door Bert Kn.
Onderwerp is gesloten.
18 mei 2014 23:28 #43282
door Cees
Beantwoord door Cees in topic tweede zelfbouw project luidsprekers
En nu na deze verhitte discussie leg ik mijn oortjes te ruste. Vr gr Cees.
P.S: Mijn vader zou hebben gezegd:"En toen kwam er een hele grote olifant (met hele
grote oren) en die blies met zijn grote slurf het verhaal uit.
Wel te ruste.
P.S: Mijn vader zou hebben gezegd:"En toen kwam er een hele grote olifant (met hele
grote oren) en die blies met zijn grote slurf het verhaal uit.
Wel te ruste.
Onderwerp is gesloten.