Skip to main content
Zelfbouw

tweede zelfbouw project luidsprekers

Meer
18 mei 2014 20:14 #43264 door Robin
Beantwoord door Robin in topic tweede zelfbouw project luidsprekers
Henk,

Ik heb nooit beweerd dat een subwoofer achter de bank ook tot zijn recht komt.
Je haalt nu weer iets totaal anders erbij(zijweg)
Lees je stelling en daarop mijn vraag nou eens, en dwaal niet af.
Een subwoofer in het midden tussen de andere speakers geplaatst, of iets uit het midden.
Dat is waar het nu om gaat, niet achter de bank.
Jij beweerde dat in zo'n situatie de subwoofer meewerkt aan het stereo beeld.
Dit in tegenstelling tot honderden fabrikanten die beweren dat dit voor het menselijke oor niet hoorbaar is.
Totale onzin dan?

Graag antwoord op mijn vraag, niet omzijlen!
Onderwerp is gesloten.
Meer
18 mei 2014 20:11 #43262 door Bert Kn

heb er wel 2 getuigen van.....

Dat kunnen maar twee man zijn maar of die betrouwbaar zijn.
Sorry maar we dwalen jammer genoeg steeds meer af.
Ik zal daarom een nieuw bericht starten

Mvg.
Bert
Onderwerp is gesloten.
  • Tonmeister Henk
  • [Tonmeister Henk]
Meer
18 mei 2014 19:57 #43259 door Tonmeister Henk
Beantwoord door Tonmeister Henk in topic tweede zelfbouw project luidsprekers

peter1952 schreef : Heb ik nooit gezegd. En tegen wie heb ik dat dan wel gezegd?
Niet onderbouwd. Da's duidelijk.

Gehoord op de beurs in Driebergen vorig jaar , tegen wie je dat gezegd heb weet ik niet , heb er wel 2 getuigen van.....

MG , Henk
Onderwerp is gesloten.
  • Tonmeister Henk
  • [Tonmeister Henk]
Meer
18 mei 2014 19:47 #43258 door Tonmeister Henk
Beantwoord door Tonmeister Henk in topic tweede zelfbouw project luidsprekers
Ok Robin , komtie . Ik dacht dat ik met het voorbeeld van de halter duidelijk heb beschreven wat er gaat gebeuren met een goed geplaatste sub met de genoemde scheidingsfrequentie en wat er gebeurd als je die uit het midden weghaalt . Ook dat daarom bij het melkpak systeem het een complete farce is dat de subwoofer desnoods achter de bank kan liggen , commerciele kletskoek vanwege moeder de vrouw ! Als je een beetje zicht heb op de gedragingen van geluid bij stereo weergave moet het uit het halter voorbeeld ook wel duidelijk zijn dat er een akoestische koppeling moet zijn tussen de sub en de satellieten , dus de satellieten niet te ver uit elkaar . Datzelfde zou bij surround ook moeten opgaan , zet je hem naar rechts dan trekt een deel van het signaal daar mee naar toe . Als je niet geloven wilt dat het menselijk gehoor wel degelijk gevoelig is voor plaatswaarneming van bijv contrabassen kun je drie dingen doen : een goede opname beluisteren van bijv een compleet orkest ,of je komt naar Leeuwarden om dit met je eigen oren te beleven (incl de halter)of nog beter : ga een keer mee op locatie als ik een opname draai . Met een beetje geluk moet ik de avond na de beurs in Amersfoort aan de bak , een ieder is daar van harte welkom (maar ik betaal de entree niet :lol: )

Nog even voor de volledigheid : de`kreet High End zegt me weinig , vind het eigenlijk een vloek . Ik heb hier vast wel iets staan wat door sommigen als high end`bestempeld wordt , maar het is voor mij niet de norm . De norm is hier dat als ik ergens iets in loslaat dat dat er zo natuurgetrouw mogelijk er weer uitkomt . Heb daar door meer dan 30 jaar opnames inmiddels de nodige referenties voor . En ja , daar zit helaas vaak een iets ander prijskaartje aan vast . Heb destijds door een welwillende dealer van exoten de mogelijkheid gehad om dingen vrijblijvend te testen . Met die verkregen wetenschap heb in de loop der jaren een behoorlijke set "betere" kabels kunnen scoren , tweedehands en uit faillissementen voor een fractie van de nieuwprijs .

Mvg , Henk
Onderwerp is gesloten.
Meer
18 mei 2014 19:38 #43257 door Rene Daemen
Persoonlijk denk ik dat tonmeister Henk
op een verkeerd forum bezig is
allemaal mensen ver onder zijn niveau
Dan denk ik zit je wel op de goede plek
Kijk als je met High end bezighoud best
maar dan kun je beter een passend forum bezoeken met gelijk gestemde
heb je geen ergenis
en kunnen wij ons ding doen Radio consumenten versterker en de zelfbouw box
metingen over stuiterende armen met gebarsten platen werk je alleen de lachers mee op het forum
een Normaal denkend mens doet dat niet die houd zijn naald heel.
Maar nu over naar de orde van de dag de luidspekers project
René

René Daemen
Onderwerp is gesloten.
Meer
18 mei 2014 19:37 - 18 mei 2014 19:47 #43256 door Bert Kn
De zin om over het komende project nog wat te gaan roepen wordt steeds minder :(

www.buizenradioclub.nl/forum/zelfbouw/21...spreker-project.html

Nogmaals,
Ik ben geen High End freak.
Het bestklinkende wat ik tot nu toe heb gehad waren de voorversterker en monoblokken van deze Vincent set welke de ASW Canius VI aanstuurde.
Maar goed er werd flink wat geld geboden door een mede Jukebox liefhebber en daar kon ik toen geen nee op zeggen.

Mvg.
Bert
Bijlagen:
Laatst bewerkt 18 mei 2014 19:47 door Bert Kn.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena