Zelfbouw
tweede zelfbouw project luidsprekers
18 mei 2014 01:04 - 18 mei 2014 01:16 #43222
door Bert Kn
Een ding wil ik hier als laatste aan toevoegen.
In mijn beleving en wat ik ervan gelezen heb gaan de bassen alle kanten op en doen ze niet echt mee in het bepalen van het stereo beeld.
Met een live uitvoering op de vorste rij zal dat wellicht anders zijn.
Met andere woorden het luisteren via apertuur is wat mij betreft een zo goed mogelijke benadering van het origineel waarbij de sfeer van een live uitvoering nog een extra dimensie geeft welke met geen enkele apparatuur te benaderen is.
Maar goed, dat is mijn beleving.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic tweede zelfbouw project luidsprekers
Ga eens uit van een normaal symphonie orkest , daar staan de contrabassen rechts
Een ding wil ik hier als laatste aan toevoegen.
In mijn beleving en wat ik ervan gelezen heb gaan de bassen alle kanten op en doen ze niet echt mee in het bepalen van het stereo beeld.
Met een live uitvoering op de vorste rij zal dat wellicht anders zijn.
Met andere woorden het luisteren via apertuur is wat mij betreft een zo goed mogelijke benadering van het origineel waarbij de sfeer van een live uitvoering nog een extra dimensie geeft welke met geen enkele apparatuur te benaderen is.
Maar goed, dat is mijn beleving.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 18 mei 2014 01:16 door Bert Kn.
Onderwerp is gesloten.
17 mei 2014 16:05 - 17 mei 2014 16:09 #43207
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Ik ook.
Fijn weekeind, ook aan de andere forumleden.
Bert.
Fijn weekeind, ook aan de andere forumleden.
Bert.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 17 mei 2014 16:09 door Bert Kn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: maarten
Onderwerp is gesloten.
17 mei 2014 16:03 - 17 mei 2014 16:06 #43206
door maarten
Beantwoord door maarten in topic tweede zelfbouw project luidsprekers
Dat is erg jammer. Overigens is uitleg ook niet nodig noch door mij gevraagd: ik heb je er alleen op gewezen dat dat het volstrekt onzinnig is om over zoiets te denken in termen van strijden en daar laat ik het dan maar bij.
Laatst bewerkt 17 mei 2014 16:06 door maarten.
Onderwerp is gesloten.
17 mei 2014 16:01 #43204
door Bert Kn
Voor mij wel.
Ga dat verder niet uitleggen.
Mvg.
Bert
Als ik het goed begrijp, heeft een strijdbijl hier niets mee te maken
Voor mij wel.
Ga dat verder niet uitleggen.
Mvg.
Bert
Onderwerp is gesloten.
17 mei 2014 15:56 - 17 mei 2014 16:01 #43203
door maarten
Beantwoord door maarten in topic tweede zelfbouw project luidsprekers
Als ik het goed begrijp, heeft een strijdbijl hier niets mee te maken. Jij vind het goed klinken, en daar doet de technische beschouwing van Henk niets aan af.
Het gat tussen theorie en praktijk is al zo oud als de weg naar Rome, en uiteindelijk zal onvermijdelijk blijken dat ze geheel overeen komen. Waar de waarheid ligt, laat ik dan weer in het midden omdat ik daar onvoldoende verstand van heb. Mijn boodschap is alleen die ik hierboven in mijn eerste zin aanhaal.
Het gat tussen theorie en praktijk is al zo oud als de weg naar Rome, en uiteindelijk zal onvermijdelijk blijken dat ze geheel overeen komen. Waar de waarheid ligt, laat ik dan weer in het midden omdat ik daar onvoldoende verstand van heb. Mijn boodschap is alleen die ik hierboven in mijn eerste zin aanhaal.
Laatst bewerkt 17 mei 2014 16:01 door maarten.
Onderwerp is gesloten.
17 mei 2014 15:05 - 17 mei 2014 15:46 #43198
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Er mag van alles geroepen en getoeterd worden.
In de samenstelling zoals ik het gebruik voldoet het voor mij meer dan prima.
Beter nog dan de AD5055's.
Twee bombardons op een kanaal heb ik het overigens nooit over gehad, maar net hoe je het leest of wilt lezen.
Verder bekijk ik het vanuit de tijd van deze spullen en dan kan het wat mij betreft hede ten dage meer dan prima mee.
Als er geroepen wordt zonder ook maar iets van je kunnen te tonen heb ik zo mijn twijfels : uitroeptek.
Deze ga ik begraven.
En ik laat de set nog ff lekker stuiteren, vinden de buren vast wel goed bigfun
In de samenstelling zoals ik het gebruik voldoet het voor mij meer dan prima.
Beter nog dan de AD5055's.
Twee bombardons op een kanaal heb ik het overigens nooit over gehad, maar net hoe je het leest of wilt lezen.
Verder bekijk ik het vanuit de tijd van deze spullen en dan kan het wat mij betreft hede ten dage meer dan prima mee.
Als er geroepen wordt zonder ook maar iets van je kunnen te tonen heb ik zo mijn twijfels : uitroeptek.
Deze ga ik begraven.
En ik laat de set nog ff lekker stuiteren, vinden de buren vast wel goed bigfun
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 17 mei 2014 15:46 door Bert Kn.
Onderwerp is gesloten.