Skip to main content
Zelfbouw

tweede zelfbouw project luidsprekers

Meer
18 mei 2014 22:48 #43275 door Cees
Beantwoord door Cees in topic tweede zelfbouw project luidsprekers
@ Robin,
Totale onzin, JA! Ons gehoor is wel degelijk, (zij het wat minder als voor midden en hoog)
richting gevoelig voor het laag.Is gewoon een kwestie van goed aandachtig luisteren naar
goed opgenomen muziek opnamen.
Vr gr Cees.
Onderwerp is gesloten.
Meer
18 mei 2014 22:36 #43274 door Cees
Beantwoord door Cees in topic tweede zelfbouw project luidsprekers
@ Robin,
Lees nou eens aandachtig nogmaals over van T Henk daar over heeft geschreven.
Dan zou je die vraag niet stellen. Gewoon een kwestie van goed lezen.
Waar T Henk schrijft, weet ik uit ervaring, dat het klopt als een bus.
Hij geeft zelfs aan Waar PRECIES de sub woofer moet staan en dan kom jij met deze vraag?
Ook de kantel frequentie, die niet hoger mag zijn dan ca 100hz dat klopt.
Maak je die hoger dan 120hz dan gaat er in het weergave beeld duidelijk hoorbaar van
alles mis. Dat geld ook als je met b.v Kef B139 woofers werkt.
Vr gr Cees.
Onderwerp is gesloten.
Meer
18 mei 2014 21:47 - 18 mei 2014 21:57 #43271 door Bert Kn
Om even bij het project en waarvoor ik het bouwde te blijven het volgende.

De set staat inmiddels aangesloten op de AG9004/9007 set.
De platenspeler is mono geschakeld, voorzien van een Pickering NP/AC element waarbij de platen die ik er tot nu toe op afgespeeld heb de vandaag in dit bericht aangekondigde platen betreft.

www.buizenradioclub.nl/forum/grammofoonp...vinyl-collectie.html

Dusdanig mono zoals het maar kan wezen.

Het nummer Dirty Old Town van Esther en Abraham wat ik een erg goed nummer vind kwam er schitterend uit.
En dat in mono.
Ook het percussie werk en piano spel komt er zeer goed uit.

Wat dat betreft zijn die goed old mono opnames bijna altijd stuk voor stuk goed hetgeen ik van stereo opnames niet altijd kan zeggen, daar zijn nogal grote verschillen in.

Mvg.
Bert
Bijlagen:
Laatst bewerkt 18 mei 2014 21:57 door Bert Kn.
Onderwerp is gesloten.
Meer
18 mei 2014 21:30 #43269 door peter1952
Nou René, als die collega van jou nog Luxman wil hebben, heb ik wel een mooie set staan voor de verkoop.

En Henk, het zou leuk zijn als je de namen van die twee personen zou noemen of mij toe mailen. Ik heb wel een vermoeden.
Maar ze zullen wel iets opgevangen hebben en een mens hoort maar al te graag wat hij wil horen..... Ik weet donders goed het verschil tussen twee CD spelers waar een flink aantal jaren tussen zitten. Ik ken trouwens de CD960 helemaal niet en een CD104 heb ik nooit gehad.

Maar waarom haal je dit aan? Waarschijnlijk alleen maar om met modder te gooien (en waarschijnlijk nog in opdracht ook, misschien wel van één van jouw getuigen).

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Onderwerp is gesloten.
  • Tonmeister Henk
  • []
18 mei 2014 20:43 #43268 door Tonmeister Henk
Beantwoord door Tonmeister Henk in topic tweede zelfbouw project luidsprekers

Rene Daemen schreef :
metingen over stuiterende armen met gebarsten platen werk je alleen de lachers mee op het forum

De lachers met een beperkt denkraam wel . Een "val" van nog geen mm overleeft een naald echt wel . Of dacht je soms dat die naald bij de barst op moet? Iedereen die hier zo nodig om lachen moet heeft blijkbaar een gebrek aan inlevingsvermogen . Bijna 40 jaar ervaring met dergelijke "grappen" telt blijkbaar ook niet .

een Normaal denkend mens doet dat niet die houd zijn naald heel.

Ik heb het eerder geschreven : dit idee komt van een expert die de nodige internationale onderscheidingen gehad heeft voor zijn werk . Ga maar eens kijken in de vertrekhal van Schiphol . Daar zit een geluidssysteem dat onder alle omstandigheden verstaanbaar is .
En ja , als je zoiets kan bedenken ben je misschien niet normaal maar een Genie . By the way : mijn naald leeft na de "stuiterproef" en meer dan 10 jaar draaien nog steeds .

Wat de boer niet kent dat vreet hij niet (bestaande uitdrukking , dus niet zeuren over taalgebruik}

Ik hean db het je eerder geschreven : Als je alles wat je niet bekend voorkomt al dan niet lachend zonder nadenken aan de kant schuift kom je nooit een steek verder .

Je reactie hoort trouwens in de andere draad thuis

Mg , Henk
Onderwerp is gesloten.
Meer
18 mei 2014 20:16 #43265 door Rene Daemen
Bert,

Vincent is eigenlijk de nieuwe naam voor luxman
Die heb ik van een collega die voor een nieuwe luxman wou kijken en de verkoper zei
Dat het nu Vincent heet en veel hoger in prijsklasse is
Hij is overgestapt naar Denon maar zijn hart ligt eigenlijk bij Luxman
Grt René

René Daemen
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena