Skip to main content
Zelfbouw

tweede zelfbouw project luidsprekers

Meer
18 mei 2014 19:28 #43255 door peter1952
Quote van Tonmeister Henk: "En nu we toch bezig zijn : je vriend Peter heb ik ooit horen beweren dat er geen verschil te horen zou zijn tussen een CD104 en een CD960 . Van dit soort opmerkingen zakt bij mij de broek af ."
Daar zakt mij inderdaad de broek van af. Heb ik nooit gezegd. En tegen wie heb ik dat dan wel gezegd?
Niet onderbouwd. Da's duidelijk.

Eens minder luisteren naar iemand die dit allemaal meeleest en vervolgens mensen gaat mailen om die op bepaalde gedachten te brengen.

Groeten,
Peter

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Onderwerp is gesloten.
Meer
18 mei 2014 19:17 #43254 door Robin
Beantwoord door Robin in topic tweede zelfbouw project luidsprekers
BCC of de mediamarkt kom ik nooit!

Voorheen Snijders, nu Hi-Fi klubben is waar ik ga voor 1 van mijn andere setjes.

Weer een zijweg.
Onderwerp is gesloten.
Meer
18 mei 2014 19:11 #43252 door Robin
Hoi Henk, je hebt inderdaad gelijk we dwalen af.
Alleen vind ik het een beetje jammer van de andere Henk op dit forum, dat hij een stelling oppert, en die niet kan onderbouwen.
Iets waar hij wel op hamert dat andere dat zouden moeten doen.
Op iedereen zijn reactie heeft hij een reactie, behalve op die van mij.
Ik hoor graag zijn antwoord, zonder dat er weer via een zijweg andere dingen bijgehaald worden, of dat
de vraag totaal ontweken word.
Onderwerp is gesloten.
Meer
18 mei 2014 19:11 - 18 mei 2014 19:13 #43251 door Laurens
Tannoy? Maakt zowel high end spullen (zonder subwoofer) als plastic meuk.

B&W? Idem. Het high end spul heeft doorgaans geen bijpassende subwoofer, en de surround setjes zijn wellicht goed maar een compromis tegenover de stereosets die ze hebben.

Dali? Idem. Weer heb je de keuze tussen full range grote speakers en kleine speakers waar je wellicht een sub bij wil, met alle nadelen van dien.

Janszen? Die elektrostaten met woofer er onder tel ik als compleet systeem.

Overal worden compromissen gesloten. Als je net dat stukje van 40 tot 15hz op high end niveau wil hebben, ben je enorm veel extra geld kwijt voor een 2e subwoofer versus één sub.

Luisteren is 't toverwoord. Ik heb de indruk dat je blijft steken bij wat je in de BCC of mediamarkt kan horen.

.
Laatst bewerkt 18 mei 2014 19:13 door Laurens.
Onderwerp is gesloten.
Meer
18 mei 2014 19:00 #43250 door admin
Beantwoord door admin in topic tweede zelfbouw project luidsprekers
Ondertussen dwalen we steeds verder van het oorspronkelijke onderwerp af.

Henk

Henk van 't Kruis
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn
Onderwerp is gesloten.
Meer
18 mei 2014 19:00 #43249 door Robin
Niet beantwoorden met een zijweg, en dan proberen de vraag te ontwijken zoals Henk ook doet!
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena