Aan de High Qualtity!
Dan zit er kennelijk nog iets niet goed, want die ervaringen ken ik niet met mijn exemplaren.paulsnip schreef : De FM klinkt ook niet vervormd hoor! Dan hebben jullie mij niet goed begrepen...
Het niveau is veel te hoog/luid. Je hoeft de volumeknop maar net open te draaien om al een behoorlijk volume te hebben. De loudness regeling werkt dan te goed. Natuurlijk kun je dat met de toonregeling bijregelen. Alleen gebruik je dan de pickup ingang dan klinkt dat weer heel "iel".
De ontvangst van de radio is supergoed.
Maar verder een heel fraai resultaat!!!!
Mooi werk, maar dat wisten we al van je.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Mvg.
Bert
Ik ben benieuwd hoe het luidspreker doek gaat worden.
De folie op de B6X62A heb ik kunnen redden. Deze zit er weer strak op. Hij is in de breedte een mm te smal. Maar dat valt eigenlijk niet op. Ik vond het nog te goed om te vervangen door een alternatief. De folie heb ik grondig schoongemaakt met Dasty en een tandenborstel. Een hele verbetering.
De B6X62A heeft ook een nieuwe laklaag gekregen. Kwestie van licht opschuren met korrel 400 en mooi in de blanke lak spuiten.
Bij het inelkaar zetten alle buisvoetjes en contacten nog een keer extra schoongemaakt. Hier en daar wat gesmeerd en heel veel gepoetst.
De druktoetsen heb ik weer ivoor gespoten. Die waren helemaal verbleekt.
De slechtste basspeaker heb ik helemaal afgebeten met afbijt. Weer gebeitst en in de blanke lak gezet. Origineel was hij wat donkerder denk ik. Maar dat krijg ik niet mooi egaal voorelkaar.
De foto's:
Het niveau is veel te hoog/luid. Je hoeft de volumeknop maar net open te draaien om al een behoorlijk volume te hebben. De loudness regeling werkt dan te goed. Natuurlijk kun je dat met de toonregeling bijregelen. Alleen gebruik je dan de pickup ingang dan klinkt dat weer heel "iel".
De ontvangst van de radio is supergoed.
Vaak via een goede tuner.
Het leek dat ze destijds experimenteerden met compressie, zo midden-eind jaren 90.
Soms klonk het goed, andere avonden klonk het vermoeiend.
Ik kreeg neigingen om aan de tunerknop te draaien voor betere ontvangst.
Het leek dat ze overgingen naar de laatstgenoemde manier van luisteren.
Tegenwoordig (NPO 2) vind ik het een van de allerslechtst klinkende zender!
Lijkt heel erg op cross over vervorming bij een fout ingestelde eindtrap.
Niet om aan te horen!
Trouwens; mijn B6X63A radio kan ook goed met alle zenders overweg.
Vervormt ondanks de kleine uitgangetjes niet snel!
Misschien super goed gewikkeld?
Toestel is goed gevoelig, pikt alles uit de lucht maar NPO 2 klinkt daar net zo goed bagger op.
Bv Veronica is ook niet optimaal maar toch stukken beter dan NPO 2.
groet Frank