Reparatie en Restauratie tip's
uitkasten van een radiotoestel
Minder
Meer
12 nov 2015 23:37 - 12 nov 2015 23:47 #56448
door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic uitkasten van een radiotoestel
@CEES je re van 11 november 22.59... over de elco vervangen ...........*
goede les ! ook namens andere nu nog maagdelijke ont-kasters bedankt. Moet t nog bestuderen, maar kom er op terug. In het topic ..NA HET ONTKASTEN, waar ik je tips zal kopiëren. (omadat andere beginnende reparateurs niet bij " UITKASTEN "naar "..hoe elco's vervangen "zoeken).....Zal aan admin vragen hoe nou verder na t ontkasten via de topics op Buizenradioblub hier...misschien maar doorgaan onder categorie "BEGINNERS"? Tenslotte moet ik alle technieken nog leren en 90 % van de andere forumleden niet. Die vragen immers vooral op die al verworven kennis en ervaring specifiek dáár op doorgaande vragen. zou misschien handig zijn als beginners onder die categorie de hele meuk van Ontkasten tot solderen en vervangen onderdelen leren. Plus de fouten van anderen.
* deze re als "antoord"gepost en niet als "antwoord onderwerp" ..toch komt mijn re aan CEES onderaan de ladder en niet onder Cees's commentaar......wie heeft hier ook last mee...dat de plaatsing niet altijd zo komt in de ladder als je wilt.
goede les ! ook namens andere nu nog maagdelijke ont-kasters bedankt. Moet t nog bestuderen, maar kom er op terug. In het topic ..NA HET ONTKASTEN, waar ik je tips zal kopiëren. (omadat andere beginnende reparateurs niet bij " UITKASTEN "naar "..hoe elco's vervangen "zoeken).....Zal aan admin vragen hoe nou verder na t ontkasten via de topics op Buizenradioblub hier...misschien maar doorgaan onder categorie "BEGINNERS"? Tenslotte moet ik alle technieken nog leren en 90 % van de andere forumleden niet. Die vragen immers vooral op die al verworven kennis en ervaring specifiek dáár op doorgaande vragen. zou misschien handig zijn als beginners onder die categorie de hele meuk van Ontkasten tot solderen en vervangen onderdelen leren. Plus de fouten van anderen.
* deze re als "antoord"gepost en niet als "antwoord onderwerp" ..toch komt mijn re aan CEES onderaan de ladder en niet onder Cees's commentaar......wie heeft hier ook last mee...dat de plaatsing niet altijd zo komt in de ladder als je wilt.
Laatst bewerkt 12 nov 2015 23:47 door aan-pierre.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
12 nov 2015 23:27 - 12 nov 2015 23:38 #56446
door aan-pierre
verwijderd....wegens op foute plaats
Laatst bewerkt 12 nov 2015 23:38 door aan-pierre.
Minder
Meer
12 nov 2015 23:11 #56444
door aan-pierre
Huub ...daar hebben we speurneuzen voor hier. Misschien had de man wel een omzetter mee. Afijn t gaat om uitkasten hier , sorry .over en uit, was even een faux pas.
12 nov 2015 23:07 - 12 nov 2015 23:15 #56443
door Huub
Beantwoord door Huub in topic uitkasten van een radiotoestel
Ja mooie radio
Deze in indie geweest 40 jaar
Daar is ook minder aan net volt ?
mischien dat daar door de C,s nog redelijk zijn
inpl van 220 ac /190 ac .
Huub
Deze in indie geweest 40 jaar
Daar is ook minder aan net volt ?
mischien dat daar door de C,s nog redelijk zijn
inpl van 220 ac /190 ac .
Huub
Laatst bewerkt 12 nov 2015 23:15 door Huub.
Minder
Meer
12 nov 2015 23:03 - 12 nov 2015 23:08 #56442
door aan-pierre
@Cees..ja ik noemde het al eerder t kleine opdondertje.....die gaat dus nooit meer weg.
de radio en dat schreef ik eerder niet.....komt van een Indonerier (hoorde ik achteraf van de conservator van dat radiomuseum die mij de radio op de laatste beurs verkocht, nou ja, eerder achterna gooide voor een 10 tje!!)....die indische man. die is er mee naar Indonesie geweest. Daar 40 jaar met de radio geleefd. naar Nederland terug met radio en nu heel oud. Hij moest naar een bejaardenhuis en daar vonden die zijkerds de radio te veel dóórklinken.. Heeft de goeierd de radio aan t museum geschonken ( nu te laat voor me om ook dát weer te herinnren waar dat museum staat, sorry, want dat gaan jullie geheid naar vragen natuurlijk net weer om óók een radio voor een 10 tje te krijgen.....nou ...toevallig kwam t door mn blauwe ogen , en dat die zoon me aardig vond.
...afijn ....). Om de radio af te geven aan iemand die er zuinig op was net als hij. 9 t museum wil alleen nederlandse radios..........lief he!. nou je ziet de man IS er zuinig mee geweest. Ok offtopic , maar wel leuk toch?
de radio en dat schreef ik eerder niet.....komt van een Indonerier (hoorde ik achteraf van de conservator van dat radiomuseum die mij de radio op de laatste beurs verkocht, nou ja, eerder achterna gooide voor een 10 tje!!)....die indische man. die is er mee naar Indonesie geweest. Daar 40 jaar met de radio geleefd. naar Nederland terug met radio en nu heel oud. Hij moest naar een bejaardenhuis en daar vonden die zijkerds de radio te veel dóórklinken.. Heeft de goeierd de radio aan t museum geschonken ( nu te laat voor me om ook dát weer te herinnren waar dat museum staat, sorry, want dat gaan jullie geheid naar vragen natuurlijk net weer om óók een radio voor een 10 tje te krijgen.....nou ...toevallig kwam t door mn blauwe ogen , en dat die zoon me aardig vond.
Laatst bewerkt 12 nov 2015 23:08 door aan-pierre.
12 nov 2015 22:53 #56440
door Cees
Beantwoord door Cees in topic uitkasten van een radiotoestel
Ja, ongelofelijk! Wat een geluid nog, ondanks al die Ero bommen en voetzoekers
er nog in. En dan nog die lekke elco.
Een taaie die Telefunken. Zal best goed in orde gaan komen.
Cees.
er nog in. En dan nog die lekke elco.
Een taaie die Telefunken. Zal best goed in orde gaan komen.
Cees.