Skip to main content
HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.

Philips 22GA212 met microprocessorsturing

Meer
21 jan 2022 10:40 #93667 door admin
Huub,

Wat de boer niet kent, dat eet hij niet.

Henk van 't Kruis

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
21 jan 2022 10:15 - 21 jan 2022 10:17 #93666 door Huub
 Hr Jac Janssen
Was dat Bekent bij Philips onregelmatig lopen
De tafels Zo als Jij bij Philips in dienst was
Kan ja dat weten mischien ??
Ik ben het NIET tegen gekomen met de tafels
.Sorry dat IK er zo over denk . ik heb er velen gehad
ook onder hande gehad
ik hou niet van Onzin
Huub
Laatst bewerkt 21 jan 2022 10:17 door Huub.

Meer
21 jan 2022 08:37 #93665 door Jac Janssen
Erg knap project Willem!
Hulde!

Jac

.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: willemvanderbrug

Meer
20 jan 2022 22:00 #93664 door willemvanderbrug
Het project is voorlopig klaar, zie 

De regellus tussen tacho en PDM sturing van de motor gebruikt nu een PI regeling (Proportioneel, Integrerend). De gains van beide P,I componenten zijn manueel afgeregeld op 30% beneden oscillatie, voor ieder van de 4 snelheden apart. De 212 loopt in ieder geval gehoormatig nu erg mooi rustig en jengelvrij.
De "oude" 212 had erg veel 230V bekabeling vlak bij het metalen chassis lopen wat een behoorlijke capacitieve koppeling tussen 230V en aarde gaf. Ik heb de kabel zowel naar aan/uit schakelaar als naar netsnoer nu laag in de kast liggen, op de plastic bodem. Verder natuurlijk armaarde en chassisaarde aan de phono prepre chassisaarde gekoppeld zoals normaal.
De armdraadjes zijn nu rechtstreekt gesoldeerd op 2 WBT chassisdelen in de houten rand van de omkasting. De speler is nu volkomen stil, ook op hoog volume is er niets van brom te horen.
De 2 LEDjes voor Quartz Lock en 16/78 snelheid zijn achter een groen glaasje verstopt op de plaats waar vroeger de 33 en 45 afregelpot zat. Die heb ik niet nodig en de tacho PLL is exact in het digitale domein: de speler speelt exact zijn toeren. De 33 1/3 stroboscoop staat rotsvast stil.
Eea kan nog wel veel netter. Dat ga ik denk ik nog eens met een tweede 212 doen. Defecte zijn op Marktplaats niet duur.
Nu maar eens een tijdje luisteren.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: FMX

Meer
18 jan 2022 14:37 #93648 door willemvanderbrug
Cees,
Dank voor de tip. Ik heb nu 27pF C'tjes over de tiptoetsen gezet en ook de aansluiting gecorrigeerd. Ik bleek bij 2 toetsen de aarde aan het binnenste oog van de tiptoets te hebben gemonteerd. Dan wordt de "buitenring" erg gevoelig. Ook nog wat tijdconstanten van de toest debouncing algoritmes aangepast en nu zijn de tiptoetsen goed en robuust.
De nieuwste generatie microprocesoren zoals STM32 hebben intern zenerdiodes en andere bescherming als beveiliging tegen ESD. Zou goed genoeg moeten zijn...
Ik ben nu een betere niet-nineaire PID regeling aan het implementeren voor de toerenregeling. Is nu al een stuk beter, maar ga nu parameters tunen van de regellus.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Cees PA1DBA

Meer
18 jan 2022 10:57 #93647 door Huub
Ik heb meer met de element cel van doen gehad
beter is de kop slede met schroefjes .
verders geen probleem met de tafels gewoon goed
Ik vraag mij toch af waar zijn WE mee Bezig
huub

Gemaakt door Kunena