HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.
Philips 22GA212 met microprocessorsturing
- willemvanderbrug
- [willemvanderbrug]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
07 jan 2022 15:02 #93508
door willemvanderbrug
Beantwoord door willemvanderbrug in topic Philips 22GA212 met microprocessorsturing
Dag Bert,
Dank voor jouw stimulering. Ik vind ook dat de 22GA212 dusdanig weinig zeldzaam is dat niet alle exemplaren zorgvuldig gekoesterd hoeven te worden. Dat gezegd hebbende vind ik de 212 wel 1 van de mooiste draaitafels. Het is samen met de 202 volgens mij 1 van de eerste projecten van Philips Design.
Vandaar mijn voorkeur om van dit type draaitafel een speciaal exemplaar te maken.
Dank voor jouw stimulering. Ik vind ook dat de 22GA212 dusdanig weinig zeldzaam is dat niet alle exemplaren zorgvuldig gekoesterd hoeven te worden. Dat gezegd hebbende vind ik de 212 wel 1 van de mooiste draaitafels. Het is samen met de 202 volgens mij 1 van de eerste projecten van Philips Design.
Vandaar mijn voorkeur om van dit type draaitafel een speciaal exemplaar te maken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
07 jan 2022 14:49 #93507
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips 22GA212 met microprocessorsturing
Ik kan dit soort experimenteren wel waarderen.
En al helemaal als het om een apparaat gaat waarvan er dertien in een dozijn zitten.
Succes.
En al helemaal als het om een apparaat gaat waarvan er dertien in een dozijn zitten.
Succes.
Mvg.
Bert
07 jan 2022 14:00 - 07 jan 2022 14:02 #93506
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips 22GA212 met microprocessorsturing
Helt het meer naar Ouartz ?
Dat is ook zeer goed .
wel gelet met de PU element kabel
Laten zo als PH het gedaan heeft
allen massa,s seperaat laten
niks tezamen doen ook niet
met schassis ..verbinden de massa,s
ik heb mijn lenco ook zo gedaan
Goed brom vrij ook met stillen
plaat muziek momenten met veeel volummen
ook de kanaal scheiding is zeer goed .
veel merken tafels zijn niet stil .gewoon niet goed
huub
Dat is ook zeer goed .
wel gelet met de PU element kabel
Laten zo als PH het gedaan heeft
allen massa,s seperaat laten
niks tezamen doen ook niet
met schassis ..verbinden de massa,s
ik heb mijn lenco ook zo gedaan
Goed brom vrij ook met stillen
plaat muziek momenten met veeel volummen
ook de kanaal scheiding is zeer goed .
veel merken tafels zijn niet stil .gewoon niet goed
huub
Laatst bewerkt 07 jan 2022 14:02 door Huub.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: willemvanderbrug
- willemvanderbrug
- [willemvanderbrug]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
07 jan 2022 13:02 #93505
door willemvanderbrug
Beantwoord door willemvanderbrug in topic Philips 22GA212 met microprocessorsturing
Ik begrijp dat velen er de voorkeur aan geven om de apparatuur origineel te laten. Dat is een goede invulling van een audiohobby. Mijn liefhebberij is anders. 50 jaar technologieontwikkeling heeft ook goede zaken gebracht. Daar waar Philips in de 70-er jaren motorsturing analoog moest ontwerpen - er was geen alternatief - is het nu wellicht mogelijk om deze prachtige 22GA212 beter te maken dan het origineel. Lijkt me leuk om te proberen...
Dat gezegd hebbende, begrijp ik de voorkeur van velen om het origineel te laten heel goed. Er zijn echter duizenden originele 22GA212's dus om er eentje, die toch al defect is, op te offeren aan een digitaal experiment lijkt me OK, toch?
Dat gezegd hebbende, begrijp ik de voorkeur van velen om het origineel te laten heel goed. Er zijn echter duizenden originele 22GA212's dus om er eentje, die toch al defect is, op te offeren aan een digitaal experiment lijkt me OK, toch?
07 jan 2022 12:05 #93504
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Philips 22GA212 met microprocessorsturing
De eerste cassette recorders van Philips hadden op een gegeven moment ook last van jank, en dat lag aan de motor. Ik heb dat een aantal keren kunnen verhelpen door een weerstand van 47 Ohm in serie met de motor te zetten en daarna met de potmeter voor de snelheid de juiste snelheid weer in te stellen.
Waarschijnlijk is het probleem overgangsweerstand op de collector die niet costant is. Door een weerstand in serie te zetten is die overgangsweerstand meer constant.
Als de motor open kan, de collector schoonmaken.
Overigens wel mooi gedaan de nieuwe schakeling. Ondanks de digitale techniek toch vrij recht-toe-recht-aan.
Groeten,
Peter
Waarschijnlijk is het probleem overgangsweerstand op de collector die niet costant is. Door een weerstand in serie te zetten is die overgangsweerstand meer constant.
Als de motor open kan, de collector schoonmaken.
Overigens wel mooi gedaan de nieuwe schakeling. Ondanks de digitale techniek toch vrij recht-toe-recht-aan.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
07 jan 2022 11:52 #93503
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Philips 22GA212 met microprocessorsturing
Beste is gewoon te laten in,originele uitvoering
Zoals philips heeft bedacht
Het jengelen kan zijn een rotte pitch potmeter
Of een rotte motor wikkeling dan heeft servo ook weinig zin.
Wissel gewoon eens de motor om van een werkende speler kun je uitsluiten of het de motor is.
Straks een servo er in en het jankt nog.
Zoals philips heeft bedacht
Het jengelen kan zijn een rotte pitch potmeter
Of een rotte motor wikkeling dan heeft servo ook weinig zin.
Wissel gewoon eens de motor om van een werkende speler kun je uitsluiten of het de motor is.
Straks een servo er in en het jankt nog.
René Daemen