HiFi, Audio apparatuur en verwante zaken.
Philips 22GA212 met microprocessorsturing
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
17 jan 2022 16:54 #93639
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Philips 22GA212 met microprocessorsturing
Eventueel de tiptoetsen bufferen met een zenerdiode en hoogohmige weerstanden om aan de ingangen van je processor te beveiligen.
Ander gaat het fout als je goed opgeladen van een nylon tapijt afkomt, en de tiptoets aanraakt.
De eerste generatie Blaupunkt ktv's met digitale tiptoets gingen daardoor defect.
Ander gaat het fout als je goed opgeladen van een nylon tapijt afkomt, en de tiptoets aanraakt.
De eerste generatie Blaupunkt ktv's met digitale tiptoets gingen daardoor defect.
Cees- pa1dba
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- willemvanderbrug
- [willemvanderbrug]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
16 jan 2022 22:31 #93634
door willemvanderbrug
Beantwoord door willemvanderbrug in topic Philips 22GA212 met microprocessorsturing
Hmm, vandaag de elektronica ingebouwd in de platenspeler en er zitten toch nog fouten in. De tiptoetsen zijn te gevoelig en zelfs het aanraken van het chassis heeft activering tot gevolg. Ga ik naar kijken. Tevens is de toerenregeling nog niet goed: bij veranderde temperatuur en wat meer motorweerstand is de regeling niet stabiel. Ik kom erop terug.
Voor het vrijgeven van de broncode heb ik een probleempje: er zit wat code in voor de phase locked loop die niet mijn prive eigendom is.... de rest van de code wil ik prima vrijgeven.
Voor het vrijgeven van de broncode heb ik een probleempje: er zit wat code in voor de phase locked loop die niet mijn prive eigendom is.... de rest van de code wil ik prima vrijgeven.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
16 jan 2022 20:58 #93633
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Philips 22GA212 met microprocessorsturing
Heel mooi, Als aanvulling het gekozen toerental lampje laten knipperen tot de "lock " bereikt is i.p.v.. extra ledje ?
Wil je de broncode delen met ons hier ?
Wil je de broncode delen met ons hier ?
Cees- pa1dba
16 jan 2022 12:04 #93630
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Philips 22GA212 met microprocessorsturing
Mooi projectje, en inderdaad, hier zit de zwarte kant ook aan de achterzijde.
Henk van 't Kruis
16 jan 2022 11:58 #93629
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Philips 22GA212 met microprocessorsturing
Leuk gedaan! Er valt me ineens wat op aan je platenspeler: Het contragewicht zit achterstevoren. De zwarte kant hoort aan de achterzijde te zitten. Draai hem maar eens om, dan zul je zien dat dat veel netter staat.
Bij bijna alle 212’s die ik vroeger tegen kwam zat het gewicht achterste voren.
Groeten,
Peter
Bij bijna alle 212’s die ik vroeger tegen kwam zat het gewicht achterste voren.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
- willemvanderbrug
- [willemvanderbrug]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
16 jan 2022 11:43 #93628
door willemvanderbrug
Beantwoord door willemvanderbrug in topic Philips 22GA212 met microprocessorsturing
De sturing is gereed. De 212 heeft nu 4 snelheden: 16, 33, 45 en 78 tpm. 78 tpm wordt geselecteerd door de 45 toets nogmaals aan te raken. Een 'quartz locked' lampje geeft aan zodra de terugkoppellus ingelocked is. Nu nog netjes inbouwen.