Skip to main content
Grammofoonplaten en muziek

klassiek favoriet.

Meer
08 dec 2018 18:49 #74691 door Huub
Beantwoord door Huub in topic klassiek favoriet.
Bedoel jij dat het later werd opgekocht door telefunken
Ik ken ook wel telefunken Decca ,
Zit dat zo daar dacht ik in die tijd al aan
hoe kan dat toch ? of heb ik dat ook mis
huub

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
08 dec 2018 16:50 - 08 dec 2018 16:56 #74687 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic klassiek favoriet.
Decca Ace op Clubs behoren tot de fraaiste opnames in mono.
Zo goed geproduceerd zelfs dat het de zelfstandigheid van Decca kostte.

foto recentelijk genomen.
bijdragen weer keurig in de juiste categorie van het forum


Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Bijlagen:
Laatst bewerkt 08 dec 2018 16:56 door RR1957.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
08 dec 2018 10:12 #74669 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic klassiek favoriet.
Nog niet zo lang geleden kreeg ik dit unieke plaatje van een goede kennis.
Het bevat de eerste opname van Rhapsody in Blue met George Gershwin himself achter de piano.
Het orkest is het (jazz)orkest van Paul Whiteman. Opname begin jaren dertig.
Heel bijzonder.
Uiteraard uitsluitend beluisterd op buizen gerelateerde historische apparatuur.

Uiteraard geplaatst in de juiste categorie op dit ruim bemeten forum.

Foto's enkele maanden geleden genomen.




Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03 dec 2018 14:00 - 12 dec 2018 19:17 #74486 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic klassiek favoriet.
Schitterende plaat met prachtige muziek.
Wat kan de piano toch mooi zijn.

Foto's een jaar geleden genomen.
We gaan natuurlijk geen nieuwe van hetzelfde maken.


Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Bijlagen:
Laatst bewerkt 12 dec 2018 19:17 door admin.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03 dec 2018 11:36 - 03 dec 2018 11:38 #74481 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic klassiek favoriet.
Deze prachtige muziek is een uitvoering uit midden vorige eeuw zoals deze muziek niet meer uitgevoerd zou worden: met een groot orkest. Tegenwoordig is de hang naar authenticiteit in bezetting en met authentieke instrumenten veel populairder.
Terecht of onterecht, de uitvoering op deze platen klinkt fantastisch.
Met een goed opgestelde mono installatie wordt het mooi breed en trap je er bijna in dat het stereo lijkt.


Foto recentelijk genomen.


Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Bijlagen:
Laatst bewerkt 03 dec 2018 11:38 door RR1957.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03 dec 2018 09:48 - 03 dec 2018 10:34 #74477 door RR1957
klassiek favoriet. werd gestart door RR1957
Klassieke muziek is natuurlijk de honing bij een fraaie mono audio installatie.
Ik verzamel immers alleen mono platen of van oorsprong mono opnames,
passend bij mijn Hi-Q installatie uit 1957, de B7X73A.
Klassieke muziek is zeer gevarieerd en voor alle stemmingen in huis.
Maar kan ook lastig zijn. Zowel voor het opnameteam als de luisteraar.
Klassieke muziek gaat terug van ver voor onze jaartelling tot het heden.
Er is geen muzieksoort dat gevarieerder is. Ook cultureel zijn er hemelsbrede
verschillen en dat maakt het extra mooi en interessant.
Populair kan het ook zijn zoals deze plaat waarvan iedereen de compositie wel kent.
Het aardige is dat dit een van de laatste Philips Minigroove platen is.
De hoes vermeld het niet meer en op het label staat de naam Philips prominenter
dan ooit vermeld. Minigroove lijkt daardoor zelfs een beetje weggedrukt.
Het aardige is dat van dit beroemde werk dit een opname is van de eerste uitvoering
met de eerste artiesten op het toneel. Van een film is nog geen sprake.
Het is daarom wat rauw en oorspronkelijk en in diverse details anders.
Zo is de 'dak scene' over het blijven in Amerika een discussie alleen onder de Latino dames.
In de film is het een discussie tussen de dames en de heren geworden.
In principe een opname waar de liefhebbers van deze fraaie muziek nog wel eens naar op
zoek zijn.

Mijn foto's zijn nog niet zo lang geleden genomen.









Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 03 dec 2018 10:34 door RR1957.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena