Skip to main content
Grammofoonplaten en muziek

klassiek favoriet.

Meer
15 jan 2019 17:17 - 15 jan 2019 17:19 #75518 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic klassiek favoriet.

Huub schreef : Nou het is zo
Je kan de stip op de knop ijken
draai de knop geheel links om
en dan rechts om en zie dan wat de midde stand is
Dat is dan de midde op die streepje dat geld niet
of klopt dat wel bij jou .?
huub


Het klopt bij mij, Huub.
Zoals op de foto is de middenstand.
Afhankelijk naar wat ik luister regel ik het bij.
Hij staat ook heel veel op Radio 1 voor nieuws en actualiteiten.
Dan kan je de lage tonen het beste grotendeels wegdraaien.
Toonregeling zit er niet voor niets.
De referentie is alleen de radio voor mij. Daar sta je pal voor als
je de tonen regelt. Van de Grundig l.s. trek ik me weinig aan.

Groet
René

Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 15 jan 2019 17:19 door RR1957.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
15 jan 2019 14:56 #75513 door Ton mijnster
Beantwoord door Ton mijnster in topic klassiek favoriet.
De stand van een knop wil niets zeggen of er te veel of te weinig lage tonen zijn!

In dit geval worden er 3 speakers gebruikt 2 in de radio en een Grundig box
Het rendement van de onderlinge speakers zal van elkaar verschillen.

Dat Rene dit goed vind klinken is zijn zaak.


Ton
.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
15 jan 2019 14:09 #75512 door Huub
Beantwoord door Huub in topic klassiek favoriet.
Nou het is zo
Je kan de stip op de knop ijken
draai de knop geheel links om
en dan rechts om en zie dan wat de midde stand is
Dat is dan de midde op die streepje dat geld niet
of klopt dat wel bij jou .?
huub

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
15 jan 2019 13:15 - 15 jan 2019 13:22 #75511 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic klassiek favoriet.
Hoi Huub.

Kwartet.

De basweergave is absoluut niet te veel of te weinig bij de weergave van cd's.
Op de foto staat hij precies in de middenstand volgens de aanduiding bij de knop.
De radio is door Huub Peters gerestaureerd en heeft een uitstekende weergave.
Een cd speler heeft toch echt geen element... ;-)
Als extra luidspreker heb ik een Grundig zuiltje. Gewoon voor de lol.
Ook functioneel als standaard.



Zoals je ziet precies de middenstand.


Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 15 jan 2019 13:22 door RR1957.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
15 jan 2019 12:43 - 15 jan 2019 12:46 #75510 door Huub
Beantwoord door Huub in topic klassiek favoriet.
Rene hoe zit dat
vier personen muziekus is dat een ocktet of kwartet
verders gebruik jij dan een extra spieker
wat voor een . ik weet dat die toestellen
gebruikt kunnen worden met een extra
maar dan komen allen spiekers tezamen
in gebruik .. zijn de basse te veel zo als ik de knop zie
als dat zo is zet dan een weerstanje naar massa b vb 470 k of 1.Meg
met wat voor een element gebruik jij . als het een oude kantel kristal PH
is dan moet het zeker ..Ik weet het deze radio,s basse in over vloed .
huub
Laatst bewerkt 15 jan 2019 12:46 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
15 jan 2019 11:57 - 15 jan 2019 12:03 #75508 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic klassiek favoriet.
Hele fraaie muziek van Nederlandse bodem.
Twee lange ceedee's , maar er zijn nog veel langere versies.
Ook varieert het aantal piano's en spelers, van één tot vier.
Op deze uitvoering zijn het er vier.
Klinkt prima op de BX653A, met extra luidspreker.







Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 15 jan 2019 12:03 door RR1957.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena