Skip to main content
Grammofoonplaten en muziek

klassiek favoriet.

Meer
18 jan 2019 10:26 #75596 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic klassiek favoriet.
Ketelbey, je hoort er niet zoveel van,
maar het is zeer fraaie sfeervolle muziek.
Oorstrelend zogezegd.
Met deze compositie probeerde hij diverse
sferen van andere culturen vast te leggen.


Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 jan 2019 10:19 - 18 jan 2019 10:23 #75595 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic klassiek favoriet.
Van mij mogen de oude 25cm LP's wel op de eenvoudige spelers
zoals de Triotrack Companion. Aangesloten op deze speler is een
extra luidspreker: een Grundig zuiltje, waar ik er twee van heb
(de ander zit op de BX653A/19).
Zodoende een mono weergave uit twee redelijk flinke luidsprekers.
Prima weergave en de Companion is en blijft een favoriet onder de
koffergrammofoons uit midden vorige eeuw.

Prachtige muziek van Corelli door het toen al beroemde ensemble.


Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 18 jan 2019 10:23 door RR1957.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
16 jan 2019 11:16 - 16 jan 2019 11:19 #75550 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic klassiek favoriet.
Het beroemde stuk muziek.
Prachtig gewoon.
Enige tijd geleden kreeg ik van een goede kennis een EP met de oudste opname
waarin Gershwin zelf de piano bespeelt. Het orkest is van Paul Whiteman wat in
feite een jazz (Fox Trot) orkest was, hoewel het veel bekritiseerd is omdat men
het te gearrangeerd vond. Het orkest werd bij dit concert aangevuld met strijkers.
De opname op de EP is van 12 februari 1924 en is de verkortte vorm (de originele
opname is niet anders geweest).
De Columbia LP is een fraaie uitvoering met een fijne mid-century hoes.












Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 16 jan 2019 11:19 door RR1957.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
16 jan 2019 11:03 #75548 door RR1957
Beantwoord door RR1957 in topic klassiek favoriet.
Altijd lastig, want veel te massaal in de woonkamer.
Voor het effect moet het immers een gigantische bezetting zijn.
Maar het blijft wel erg mooie muziek. De dame (sopraan) haalt haar hoogste noot
en bereikt daarmee haar hoogtepunt...
Feitelijk een bombastische 'moderne' versie van het beroemde boek. Ik heb ook
een aantal cd's met de reconstructie van de oorspronkelijke middeleeuwse muziek.
Eigenlijk veel fraaier met een kleine bezetting. De liederen waren immers bedoeld
voor de troubadours in die tijd.


Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
16 jan 2019 10:33 - 16 jan 2019 10:37 #75545 door Huub
Beantwoord door Huub in topic klassiek favoriet.
Ton ijken van de potmeter en kloppen van de ferkwentie
dat het niet klopt daar heb je wel wat gelijk in dat zal met de scoop
en toongenerator op blok moeten gebeuren maar de potmeter
zelf ijken dat kan ook wel en je kan er WAT van uitgaan dat de midden stand
iets wel kopt ook gezien de Pijl op de schaal van de radio .
maar het zal wel goed wezen zo als rene ook zegt naar zijn horen
maar ik ga altijd wat van de midden stand uit het kan wat afwijken
met gebruik maar daar is het ook een toonregeling voor om bij te stellen
naar gehoor .. maar ik ken de philips biamply radio,s ze bassen graag te veel
vooral met diversen elementen gebruik van diverse merken
dan zal een weerstandje aangebracht worden dat doet philips ook
Huub
Laatst bewerkt 16 jan 2019 10:37 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
15 jan 2019 19:02 #75527 door Huub
Beantwoord door Huub in topic klassiek favoriet.
Goed Rene ik ben gerust gesteld sorry voor de last
kan je maar zien hoe of ik begaan ben met je mooie radio
ik speel daar ook graag platen over de radio . ik heb een
echte Mono plaat gedraait van benny goodman , Quartet
Together again > staat er ook op een RCA victor Dynagroove recording
mooie perfekte opname. een dikke zware plaat .data ? witte hoes deels
huub

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena