- Berichten: 8947
klassiek favoriet.
maar verschillen zijn toch aanwezig mono of stereo naald
En de nieuwe naalden zijn ook wel onderling verschillent
ook hoe of de naald punt staat eits schuin of rechtop.
Tonar is ook minder in boddy geluid maar iki heb
zo nog wel nieuw ronette diamand en safier 78T
verders vind ik de Philips naalden goed past goed bij de groeve
Maar er zijn nog wel een paar goede sup merken .
Maar ik maak mij ook niet zo druk om de 78t platen
Pak soms ook gewoon een versterker koffer
Alowel ik een dual en de lenco b55 er voor dyn elemente bezit
en de 78 t diamant bvb de dual 78t met groene naald en
surhe m71 met de 78t en Micromel met exel .element en de philipsen dan nog
gebruik het alleen als ik 78t wil opnemen op cassetens voor mensen
zo heb ik voor de bear fam duitsland wel 78t opgenomen het staat er op omscheven dat ik heb
megewerkt de platenduits bezaten ze ook niet daar moet je voorstellen ze waren goed tevreden .
voor jaren terug ben ik wel eens in de Vara radiuo studio geweest
voor het programma wie niet kijken wil met mijn vrouw die was in het programma
Daar heb ik de. EMT,s gezien met een gewoon surhe M 75 element dyn
er was toen ook nog buizen apperatuur bij . grote telefunken recorders .
Ja het was intresant de motor van de EMT,s blijven gewoon lopen
met een snel koppeling daaiplaat onder de platou die stijgt omhoog op een lange as
grote papst motor de bedienigs man zet de plaat direkt in de muziek beging groeve
afluistren met de koptelefoon .. en dan met de start comando KLIK met de finger handel naar voren
en de tafel loopt gelijk op touren De EMT,s dat zijn ook Machienens
wat betreft het programma had ik niet zo veel mee maar ik heb wel lopen gluren .
zo is er bij mijn thuis ook wel TV opnamens gemaakt met tafels en platen en muziek radio oranje
ik heb er nog papieren van . ook met jazz platen radio,s versterker koffers losse tafels
ik moet ook de hang klok stil zetten voor de gong slag voor de mic opnamens gordeinen dicht
hun belichting aan met diverse schermen belichting en grote platen met behang er op .
dat is wel wat jaren terug geweest . ik heb echt wel veel gehad en op lateren tijd weg gedaan het was mij te veel .
huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Voor de meeste oude .mono platenspelers heb je geen originele naald van de fabrikant meestal aftermarket naald zoals Tonar Emdo kliffsound enz
Vaak is de naaldpunt niet de juiste micron maar gewoon een stereo punt
Ze stellen niet steeds die machines in
Dus op 25 of Micron.
Tonar naalden klinken beduidend ook zachter als origineel philips
Ik heb paar org philips naalden bemachtigd viir de opsteek koppen ag3310
Tonar is niet vol van geluid en volume minderphilips wel
Vergeet ook niet dat begintijd van lp ook nog opnamen zijn van direkt 78 t
En op poetsen kon nog niet.
Dus daar ook ruis overneemt op LP.
In radio studio stond een draaitafel waar alle soorten lp werd gedraait
Mono en stereo en werd niet van element verwisseld
78 t was een aparte tafel voor in gericht met alles 78 t naald
Monoplaat kan gewoon met stereonaald worden afgespeeld
René Daemen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
De opnames op deze plaat worden dan ook als uniek beschouwd door de liefhebbers.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
met diamend naald voor stereo en een kant gewoon safier naald mono op 6.gram met zijde druk op 4 .
daar heb ik een potmeter kastje bij gemaakt
de waarde van de potmeter is 2.Meg en met een kerr C .van de loper
naar het sinjaal lip er over heen zgz zo dat als ik de potmeter op minder
Regel dan gaat ook de Kerr C zijn werk doen van 220PF waarde die de
hoogten optrekt wat de potmeter vermindert de elementen zijn ook vaak
te hard met afgiftens ook de Philips zo wel stereo als mono laten
zich goed aanpassen naar wens . ik spreek nu wel van en met krislal elmenten
dat ronette element daar zit ook een diamand naald op voor stereo nieuw gekocht spec
op ph buizen radio,s Biamply of nep otl .
Ja ik kan ook de lenco voorzien van PH . GP 400 .of 410 en meer dyn elementen met buizen vvst ecc 83
maar ik zie het NUT er niet zo van .
Huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
begin vorige eeuw. Dat heeft vooral te maken met het feit dat veel van zijn oude
platen feitelijk op de snelheid van 80 (o.a.) afgespeeld moeten worden en niet 78 toeren.
Met de historische opnames op vinyl hebben ze daar rekening mee gehouden en hoor
je de juiste stem van de beroemde Caruso.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Huub schreef : Nou rene bvb
Als jij een philips AG 2205 tafelo aansluit op de PH radio
of versterker met de EF86 vvst met de ph dyn elementen
dan speel jij de mono platen perfekt aaf
ook met het dyn 78t naald element ik denk toch dat jij verkeerde
spullen gebruikt op de oude buizen PH apperatuur
beter is gewoon niet afeijken van wat er bij behoort
en de PH naalden zijn heeel goed van ronding en passing
Ik gebruik ook nog wel de elementen PH
maar ook met triotrack kristal met aanpassings potmerter
gaat het heel goed zo als PH . kristalstereo opsteek zijn de naalden ook beter
ook het afspeel gewicht is nodig .. 3,gr is te kort ,
het swiet door de ruime groeven en dat cosmetice dat zit ook in de groeve
Rene neem toch eens wat aan en probeer eens uit .
huub
Tja... echt onzin, sorry Huub.
Ik verwijs je nogmaals naar de twee tekeningen.
Kom eerst maar eens luisteren.
Tot slot:
Voorts heb ik vrijwel alles wat je hebt benoemd al eens uitgeprobeerd.
Ook de AG1105 en zelfs met de AG3020/21 MD elementen.
Maar goed dat er een stroboscoop op dit 'toptoestel' van Philips zit, want
die is verre van constant. Leuke wisselaar, maar niet meer dan dat.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.