Televisie tot 1970
TX400 - 12 kanaal – hulp gevraagd
09 mei 2019 01:45 #77475
door EP
Dank u voor uw reactie. Ik ga kijken of ik via een bedrijf hem bij Farnell kan bestellen. Wel jammer dat RS-online deze ook op de website heeft staan maar daar is hij niet meer leverbaar. Bestellen bij RS-online had ik sowieso wel gekund. Daarom toch even een vraag voor als het via de Farnell weg niet lukt. Heb ik het goed dat deze van RS-online ook moet kunnen?
nl.rs-online.com/web/p/polypropylene-film-capacitors/8716671/
Cornell-Dubilier 470nF Polypropylene Capacitor PP 1 kV dc, 500 V ac ±10% Tolerance 940C Series
RS-stocknr.: 871-6671
Fabrikantnummer: 940C10P47K-F
Fabrikant: Cornell-Dubilier
Cornell-Dubilier 940C Series
Cornell Dubilier 940C series axial leaded film capacitors have polypropylene film and dual metallised electrodes for both self-healing properties and high peak current carrying capability. The 940C series features low ESR characteristics, excellent high frequency and high voltage capabilities.
Low ESR
High voltage
High pulse current
Self-healing
Axial 105°C
Beantwoord door EP in topic TX400 - 12 kanaal – hulp gevraagd
Cees PA1DBA schreef : Bij Farnell, of een Farnell partikulier leverancier :
eventueel met het zwarte teer van een oude teerbom bekleden...
Dank u voor uw reactie. Ik ga kijken of ik via een bedrijf hem bij Farnell kan bestellen. Wel jammer dat RS-online deze ook op de website heeft staan maar daar is hij niet meer leverbaar. Bestellen bij RS-online had ik sowieso wel gekund. Daarom toch even een vraag voor als het via de Farnell weg niet lukt. Heb ik het goed dat deze van RS-online ook moet kunnen?
nl.rs-online.com/web/p/polypropylene-film-capacitors/8716671/
Cornell-Dubilier 470nF Polypropylene Capacitor PP 1 kV dc, 500 V ac ±10% Tolerance 940C Series
RS-stocknr.: 871-6671
Fabrikantnummer: 940C10P47K-F
Fabrikant: Cornell-Dubilier
Cornell-Dubilier 940C Series
Cornell Dubilier 940C series axial leaded film capacitors have polypropylene film and dual metallised electrodes for both self-healing properties and high peak current carrying capability. The 940C series features low ESR characteristics, excellent high frequency and high voltage capabilities.
Low ESR
High voltage
High pulse current
Self-healing
Axial 105°C
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
08 mei 2019 16:42 #77472
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic TX400 - 12 kanaal – hulp gevraagd
Ach, over de "authensiteit" van die prima Vishay/Roederstein gele condensatoren worden we het toch nooit eens. Mijn TV zit vol met die dingen en speelt als een tierelier. M'n TX500U zit vol met mosterd-C's en die zijn ook niet authentiek dus wat dat aangaat...
Overigens, mocht je bestellijsten gaan inleveren bij Farnell of een andere club die aan kwantumkorting doet kan je succesvol waarden samenvoegen. Zolang er geen tijdconstante in het spel is tenminste. Bijvoorbeeld een koppel-C van 56 nF kan prima worden vervangen door eentje van 0.1 µF. Als je daar dan 10 stuks van kan bestellen heb je zo 20% korting erbovenop.
Overigens, mocht je bestellijsten gaan inleveren bij Farnell of een andere club die aan kwantumkorting doet kan je succesvol waarden samenvoegen. Zolang er geen tijdconstante in het spel is tenminste. Bijvoorbeeld een koppel-C van 56 nF kan prima worden vervangen door eentje van 0.1 µF. Als je daar dan 10 stuks van kan bestellen heb je zo 20% korting erbovenop.
Tjerk, 9ZZ
08 mei 2019 15:01 - 08 mei 2019 15:02 #77470
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic TX400 - 12 kanaal – hulp gevraagd
Als een schaap in de kudde mekkert over de gele condensatoren dat ze niet zo authentiek zijn volgt de hele kudde.
Alsof die bruine kussentjes met de haakse aansluit draden dat meer zijn.
Die passen beter bij een printplaat.
Axiaal exemplaren gebruiken en als ze zwart moeten zijn doen wat Cees zegt.
Alsof die bruine kussentjes met de haakse aansluit draden dat meer zijn.
Die passen beter bij een printplaat.
Axiaal exemplaren gebruiken en als ze zwart moeten zijn doen wat Cees zegt.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 08 mei 2019 15:02 door Bert Kn.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
08 mei 2019 10:03 #77467
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic TX400 - 12 kanaal – hulp gevraagd
Bij Farnell, of een Farnell partikulier leverancier :
Cees- pa1dba
08 mei 2019 06:46 #77466
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic TX400 - 12 kanaal – hulp gevraagd
Ik denk niet dat die Jeukbox Revival C'tjes pulsvast zijn. Om eerlijk te zijn weet ik ook niet wat de boosterspanning is. De waarde van die C is niet kritisch, hij hoeft alleen maar de energie van de terugslag op te slaan zodat-ie weer gebruikt kan worden. 630 V is in ieder geval genoeg, tenslotte zat er een mosterd-C in van 160 V.
Tjerk, 9ZZ
08 mei 2019 00:22 #77465
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic TX400 - 12 kanaal – hulp gevraagd
Hallo EP,
Als je het knap wilt doen laat die kanarie gelecondensatoren eruit
Tast behoorlijk de authensiteit aan . Om wat in de buurt te komen van historis materiaal Ou ik voor suntan bruine condensator gaan kussen model heel goed te verwerken.
De booster condensator kun je beste een FKP 1 nemen
2x 0,22 uf paralell 440 .000 pf is heel dicht in de buurt wel,puls vast
Kun je desnoods hoger dan 630 volt nemen wima blokje en dan een beugeltje maken om te borgen..
Die highend condensatoren is gewoon onzin in de tv
Er zijn ook andere leverancier dan jukebox revival..
Succes mest restauratie
Als je het knap wilt doen laat die kanarie gelecondensatoren eruit
Tast behoorlijk de authensiteit aan . Om wat in de buurt te komen van historis materiaal Ou ik voor suntan bruine condensator gaan kussen model heel goed te verwerken.
De booster condensator kun je beste een FKP 1 nemen
2x 0,22 uf paralell 440 .000 pf is heel dicht in de buurt wel,puls vast
Kun je desnoods hoger dan 630 volt nemen wima blokje en dan een beugeltje maken om te borgen..
Die highend condensatoren is gewoon onzin in de tv
Er zijn ook andere leverancier dan jukebox revival..
Succes mest restauratie
René Daemen