Radio's van 1970 tot heden
Philips AG 9006 /00 Hi- Fi buizen amplifier. 1956
30 dec 2021 13:41 #93350
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips AG 9006 /00 Hi- Fi buizen amplifier. 1956
Ik vind de amiriekaanse normen ook heel goed
Beter als de DIN duits
maar pH hat ook in de MFB een retour Basse dummy
Huub
Beter als de DIN duits
maar pH hat ook in de MFB een retour Basse dummy
Huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
30 dec 2021 12:22 - 30 dec 2021 13:39 #93349
door buisje
Soldeertin is niets anders dan elektronische lijm.
Beantwoord door buisje in topic Philips AG 9006 /00 Hi- Fi buizen amplifier. 1956
Vroeger werd de klankkleur veelal door de box en de doorlaat curve van de speaker bepaald.
Tegenwoordig is bijna alles actief en bepaald de Pre- Amp met meervoudige klankregeling het eindproduct.
Een van de uit de 70er jaren stammende daarvoor bestemde rackjes is de Aphex Big Bottom exciter, Amerikanen hebben er nog steeds patent op.
Zijn in elke (Broadcast) studio te vinden.
Hiermee laat je elke box klinken zoals jij dat wenst. Met maar 6 knopjes per kant.
E.e.a geschiedt door fase verschuiving/aanpassing. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Het Bas chassis (voor o.a. evenementen) zit dan meestal in een een kleine gesloten ruimte waardoor hij een strakke bas geeft.
Tegenwoordig worden daar "Lange slag" 10 of 12 Inch bas chassis voor gebruikt, die tijdens evenemeten hoog worden opgehangen.
klinkt strak en gaat verschrikkelijk hard.
Er zijn tegenwoordig van die gestoorde gasten die een dergelijk systeem in hun auto hangen... Totaal van de pot gerukt !!
Philips haalde dat zelfde kunstje in de 70er jaren ook al uit, met de MFB boxen.
Bas speaker in een kleine gesloten ruimte van een paar liter, waarbij de frequenties tussen de 50 en 100 Hz in de pre amp.werden opgehaald, met een mooie diepe bas tot gevolg, uit een relatief kleine box.
Tegenwoordig is bijna alles actief en bepaald de Pre- Amp met meervoudige klankregeling het eindproduct.
Een van de uit de 70er jaren stammende daarvoor bestemde rackjes is de Aphex Big Bottom exciter, Amerikanen hebben er nog steeds patent op.
Zijn in elke (Broadcast) studio te vinden.
Hiermee laat je elke box klinken zoals jij dat wenst. Met maar 6 knopjes per kant.
E.e.a geschiedt door fase verschuiving/aanpassing. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Het Bas chassis (voor o.a. evenementen) zit dan meestal in een een kleine gesloten ruimte waardoor hij een strakke bas geeft.
Tegenwoordig worden daar "Lange slag" 10 of 12 Inch bas chassis voor gebruikt, die tijdens evenemeten hoog worden opgehangen.
klinkt strak en gaat verschrikkelijk hard.
Er zijn tegenwoordig van die gestoorde gasten die een dergelijk systeem in hun auto hangen... Totaal van de pot gerukt !!
Philips haalde dat zelfde kunstje in de 70er jaren ook al uit, met de MFB boxen.
Bas speaker in een kleine gesloten ruimte van een paar liter, waarbij de frequenties tussen de 50 en 100 Hz in de pre amp.werden opgehaald, met een mooie diepe bas tot gevolg, uit een relatief kleine box.
Laatst bewerkt 30 dec 2021 13:39 door buisje.
30 dec 2021 11:13 - 30 dec 2021 11:42 #93348
door Huub
Ik hen ALLEEN NOG klein buizen
gebruik een buizen radio twee pH buizen koffers
en een buizen stereo trapje met meng paneel met drie bands toon regeling
en Twee moderne transistor versterkers in gebruik
voor de rest wil ik geen buizen spul meer hebben en gebruiken
het is al lang achterhaald en veel beter modern
Ben genezen wel .Deels.... Hou wel nog van goede nostalcie gebruik er bij
maar toch voor goede stereo gebruik is Modern veeeeel beter
en alles Compleet .. bvb een mercedes is ook veel beter als een oude T.Fort
huub
gebruik een buizen radio twee pH buizen koffers
en een buizen stereo trapje met meng paneel met drie bands toon regeling
en Twee moderne transistor versterkers in gebruik
voor de rest wil ik geen buizen spul meer hebben en gebruiken
het is al lang achterhaald en veel beter modern
Ben genezen wel .Deels.... Hou wel nog van goede nostalcie gebruik er bij
maar toch voor goede stereo gebruik is Modern veeeeel beter
en alles Compleet .. bvb een mercedes is ook veel beter als een oude T.Fort
huub
Laatst bewerkt 30 dec 2021 11:42 door Huub.
30 dec 2021 10:57 - 30 dec 2021 10:58 #93347
door buisje
Beantwoord door buisje in topic Philips AG 9006 /00 Hi- Fi buizen amplifier. 1956
Die Dynacord eindtrap kwam ik voor weinig tegen op de Duitse eBay, omdat bijna iedereen tegenwoordig gek is op dat pwm, weegt niet veel, maar stoort des te harder.
En.. Natuurlijk altijd een AM modulator bij de hand met wat reserve.
Ook is hij recht van 20Hz. tot 20KHz.
En.. Natuurlijk altijd een AM modulator bij de hand met wat reserve.
Ook is hij recht van 20Hz. tot 20KHz.
Laatst bewerkt 30 dec 2021 10:58 door buisje.
30 dec 2021 10:25 #93346
door Huub
Ik denk als het om pouwer gaat
Dan kom je beter uit met een PH.EL6425. versterker
aan HIFI moderne boxen IK ken die versterker ook
huub
Dan kom je beter uit met een PH.EL6425. versterker
aan HIFI moderne boxen IK ken die versterker ook
huub
30 dec 2021 02:44 - 30 dec 2021 04:06 #93345
door buisje
Bert..Heb hier een Dynacord Solid State (torren Amp. 2 x 600 Watt 8 Ohm) met 2 x 4 speakers serie/parallel totaal aan iedere kant met 6 Ohm belast.
Wil met deze speakers (waarvan ik weet wat ze doen) op de Philips tube Amp. vergelijken.
Moet dus een aanpassing maken, die voor de Philips Amp. het beste uitkomt, om zo een redelijk/goed vergeijk te kunnen maken, niet in Power, maar kwaliteit uiteraard.
Zit nu op +/- 91 DB/m aan rendement aan 6 Ohm per kant..
Heb in het verleden PWM Amp's . getest... Een grote puinhopp !!
Ben zend/luister amateur, om de 200 KHz PWM rommel in het HF bereik, afkomstig van de 200 KHz. PWM Power Supply..
Dynacord Analoog 2 x 10 stuks (per kanaal) dikke torren (TO3) Push-Pull..weegt 30 KG, ringkern alleen.al ruim 20 KG.... Duitse degelijkheid bestaat nog, alleen effe zoeken.
Wil met deze speakers (waarvan ik weet wat ze doen) op de Philips tube Amp. vergelijken.
Moet dus een aanpassing maken, die voor de Philips Amp. het beste uitkomt, om zo een redelijk/goed vergeijk te kunnen maken, niet in Power, maar kwaliteit uiteraard.
Zit nu op +/- 91 DB/m aan rendement aan 6 Ohm per kant..
Heb in het verleden PWM Amp's . getest... Een grote puinhopp !!
Ben zend/luister amateur, om de 200 KHz PWM rommel in het HF bereik, afkomstig van de 200 KHz. PWM Power Supply..
Dynacord Analoog 2 x 10 stuks (per kanaal) dikke torren (TO3) Push-Pull..weegt 30 KG, ringkern alleen.al ruim 20 KG.... Duitse degelijkheid bestaat nog, alleen effe zoeken.
Laatst bewerkt 30 dec 2021 04:06 door buisje.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn