Skip to main content
Radio's van 1970 tot heden

Philips AG 9006 /00 Hi- Fi buizen amplifier. 1956

Meer
29 dec 2021 16:55 - 29 dec 2021 16:59 #93332 door buisje
Weet niet exact hoe groot de nieuwe C's zijn, eerst even afwachten totdat ze ariveren.

Was ook op zoek naar twee nieuwe EL81 buizen, hier ik een aantal Telefunken PL81 NOS op voorraad, zijn 21.5 Volt gloeispanning.0.3 Amp
Heb er daarvan ook al een paar gebruikt in mijn 50er jaren PH TV's die ik zo'n twee jaar terug restaureede.

Trafootje van 15 Volt in serie zetten, is misschien een optie, plaats daarvoor is er wel.. Kijk eerst even rond of er twee  nieuwe EL81  buizen te koop zijn van het zelfde fabrikaat voor een normale prijs..

Soldeertin is niets anders dan elektronische lijm.
Laatst bewerkt 29 dec 2021 16:59 door buisje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
29 dec 2021 16:01 #93331 door Bert Kn
Eenieder heeft zo zijn eigen redenen (visueel) hoe het te doen waar men dan zelf een goed gevoel bij heeft denk ik.
De een plakt de nieuwe C's ernaast en de andere niet.
De een heeft geen moeite met in het oog springende gele C's waaronder ik en een ander wel.
Bij mijn zelf gereviseerde AG9006 niet meer in mijn bezit heb ik destijds de oude C"s verwijderd en nieuwe gele exemplaren op dezelfde wijze met de spanbandjes geplaatst.
Bij mijn huidige exemplaar gereviseerd overgenomen van een mede forum lid is dat net zo gedaan.
Verder denk ik dat de TS genoeg kennis in huis heeft deze versterker weer als vanouds te laten spelen.

 

Mvg.
Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
29 dec 2021 14:55 - 29 dec 2021 14:56 #93330 door Huub
Ergens heb je wel ook gelijk Peter
maar om de oude te laten zitten
dan blokeerd de 0,1 uf toch de stroom en hoorbaar
is 1,UF ook niet de oude is zo wie zo wat verlopen
Tja het besten is zo als ook jij zegt alles nieuw .
Maar MEN WIL het oude Smoeltje behouden
Ik meen ook als men geen luidspreker kasten
kan kopen ergens .. LAAT de versterker dan zo
Doe er geheel niks aan
Kijk er alleen naar voor het ook dat doet ook wel wat
huub
Laatst bewerkt 29 dec 2021 14:56 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
29 dec 2021 14:26 #93329 door peter1952
Dat vind ik dus helemaal niks. Als je van de oude condensator één kant losknipt dan zet je de nieuwe condensator tussen de aansluiting van de oude condensator die nog vast zit en het punt waar de oude condensator aan vast zat.

Groeten,
Peter
 

Peter Boin,

Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
29 dec 2021 13:51 - 29 dec 2021 13:52 #93328 door Huub
Je kan ook een nieuwe kleine C,gebruiken in serie met de oude
bvb 0,1 UF 600 volt zo dat er geen stroom op het stuur rooster komt 
van dde EL,s
succes verders .
huub
Laatst bewerkt 29 dec 2021 13:52 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
29 dec 2021 11:54 - 29 dec 2021 12:36 #93327 door buisje
Huub,
Denk dat er een misverstand is met mijn woorden "Ik laat de oude C's er in zitten"...
Het eerste wat ik doe wanneer ik een buizenontwerp voor mij heb staan is, de koppel C's naar de roosters van de eindbuizen vernieuwen. Weet je waarom?
Omdat deze C's 99 van de 100 keer, een Ohmse waarde hebben waardoor er geen negatief maar een positieve spanning op G1 staat.

Zelfs wanneer er geen Ohmse waarde te meten valt en hij op de tester goed aangeeft gaat hij er uit. Omdat een verouderde c bij elke freq./spannings wissleling een andere afwijkende waarde aanneemt, die ver afwijkt van hetgeen de opdruk vermeldt. Met de scoop kan men zoiets heel mooi zien.

Vroeger in het KTV tijdperk had je daarvoor meestal geen scoop nodig, het plaatje wat te zien was aan de voorkant, gaf alles mooi weer.

Ik laat de oude C's er wel in zitten ( Voor de originaliteit),  maar wel ontkoppeld.

Wanneer alles werkt, heb ik een héle mooie 40 Watt 2K5 draadgewonden potmeter als load, die ik op elke gewenste waarde kan instellen, daarmee een 120Ohm R in serie, heb ik 10/1 van de afgegeven spanning op mijn scoop.
 

Soldeertin is niets anders dan elektronische lijm.
Laatst bewerkt 29 dec 2021 12:36 door buisje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena