Radio's van 1970 tot heden
Philips AG 9006 /00 Hi- Fi buizen amplifier. 1956
31 dec 2021 12:16 - 31 dec 2021 12:18 #93364
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic Philips AG 9006 /00 Hi- Fi buizen amplifier. 1956
Ik heb er eens eentje gehad die in absolute nieuwstaat was en op de OTL tentoonstelling in 2012 getoond werd.
Die had ik naast het exemplaar die wel door Peter B. volledig en fraai gereviseerd was, zodanig dat hij 100 procent en dagelijks te gebruiken was. Het is dan een heel ander en puur functioneel verhaal. Was ook wat op aangepast door een vorige eigenaar (zie de twee gaten in de plint). Ook de volumeknop heeft Peter toen ingenieus vervangen.
Het exemplaar dat echt in nieuwstaat was wilde ik ook origineel houden als een monumentje zeg maar.
Later toch naar iemand anders gegaan die hem wel gereviseerd heeft meen ik.
De 9006 voor dagelijks gebruik werd in 2012 vervangen door de AG9004/9007, gedemonstreerd op die OTL
tentoonstelling van de NVHR.
OTL tentoonstelling NVHR 2012
Hier de door Peter gereviseerde versie, puur voor functioneel gebruik.
Die had ik naast het exemplaar die wel door Peter B. volledig en fraai gereviseerd was, zodanig dat hij 100 procent en dagelijks te gebruiken was. Het is dan een heel ander en puur functioneel verhaal. Was ook wat op aangepast door een vorige eigenaar (zie de twee gaten in de plint). Ook de volumeknop heeft Peter toen ingenieus vervangen.
Het exemplaar dat echt in nieuwstaat was wilde ik ook origineel houden als een monumentje zeg maar.
Later toch naar iemand anders gegaan die hem wel gereviseerd heeft meen ik.
De 9006 voor dagelijks gebruik werd in 2012 vervangen door de AG9004/9007, gedemonstreerd op die OTL
tentoonstelling van de NVHR.
OTL tentoonstelling NVHR 2012
Hier de door Peter gereviseerde versie, puur voor functioneel gebruik.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Laatst bewerkt 31 dec 2021 12:18 door RR1957.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
30 dec 2021 19:44 - 30 dec 2021 19:54 #93359
door buisje
Soldeertin is niets anders dan elektronische lijm.
Beantwoord door buisje in topic Philips AG 9006 /00 Hi- Fi buizen amplifier. 1956
Laatst bewerkt 30 dec 2021 19:54 door buisje.
30 dec 2021 17:49 #93356
door buisje
Beantwoord door buisje in topic Philips AG 9006 /00 Hi- Fi buizen amplifier. 1956
En.. Zolang deze klasse D lichtnet / éthervervuiling doorgaat, houden wij het gewoon nog bij een paar torretjes...
30 dec 2021 16:36 - 30 dec 2021 17:01 #93353
door buisje
Hier een 2 x Full Bridget klasse D 400 Watt eindtrap van "Mijnheer Nautel" ...En met recht mag gezegd worden.. Mijnheer..
Bovenin een 100 KHz. Low Pass met potkernen.
Links 8 X dikke fets, rechts, PWM driver/eindtrap.
Uitgaande signaal nog gladder dan een babykontje.
Kijk, hiermee mag je thuis komen...Toch?
Wanneer er een klasse D audio versterker op de markt komt met zo'n filter erin, koop ik hem meteen.
3 stuks daarvan in elk rack geeft 1.25 KW
Daarvan 4 aan een Combiner geeft 5 KW
Bovenin een 100 KHz. Low Pass met potkernen.
Links 8 X dikke fets, rechts, PWM driver/eindtrap.
Uitgaande signaal nog gladder dan een babykontje.
Kijk, hiermee mag je thuis komen...Toch?
Wanneer er een klasse D audio versterker op de markt komt met zo'n filter erin, koop ik hem meteen.
3 stuks daarvan in elk rack geeft 1.25 KW
Daarvan 4 aan een Combiner geeft 5 KW
Laatst bewerkt 30 dec 2021 17:01 door buisje.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Cees PA1DBA
30 dec 2021 16:24 #93352
door buisje
afgeschermde LS kabels, ja allemaal leuk.
Maar HF stromen lopen in dat gedeelte waar de R het laagste is en dat is... juist de spreekspoel .
Had hier een 100 Watt klasse D audio eindtrap, kwam met de griddipper nabij de spreekspoel van de luidsprek en.. Strak in de hoek, Straalt als een nieuwe.
En zie jij dat maar eens af te schermen.
PWM puls wordt bijna niet onderdrukt in klasse D audio versterkers. uitzonderingen daargelaten.
Zal een foto maken van een Professionele klasse D eindtrap zoals jij die (denk ik) nog nooit gezien hebt.
Maar HF stromen lopen in dat gedeelte waar de R het laagste is en dat is... juist de spreekspoel .
Had hier een 100 Watt klasse D audio eindtrap, kwam met de griddipper nabij de spreekspoel van de luidsprek en.. Strak in de hoek, Straalt als een nieuwe.
En zie jij dat maar eens af te schermen.
PWM puls wordt bijna niet onderdrukt in klasse D audio versterkers. uitzonderingen daargelaten.
Zal een foto maken van een Professionele klasse D eindtrap zoals jij die (denk ik) nog nooit gezien hebt.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
30 dec 2021 14:48 #93351
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Philips AG 9006 /00 Hi- Fi buizen amplifier. 1956
Even off topic over die Klasse D of Ice-power versterkers ,als je die rommel toch wilt gebruiken ,doe het dan met afgeschermde luidsprekersnoeren.
Buiten dat die eindtrappen haast niet te repareren zijn ,wordt de klankkleur vaak bepaald door een DSP (digitaal sound processor) chip.
Heb al heel wat defecte modulen moeten vervangen van Bang&Opgeblazen
Buiten dat die eindtrappen haast niet te repareren zijn ,wordt de klankkleur vaak bepaald door een DSP (digitaal sound processor) chip.
Heb al heel wat defecte modulen moeten vervangen van Bang&Opgeblazen
Cees- pa1dba