Skip to main content
Radio's van 1970 tot heden

Philips 22AH572 Laboratories pre amp

Meer
21 aug 2015 12:41 #54258 door maarten
Zouden jullie kans zien om foto's te maken van de stickers van de onderzijde?

Ik probeer vast te stellen of er inderdaad sprake was van een kleine serie, zoals soms wel beweerd wordt. Op dit moment ben ik nog aan het kijken of dat ueberhaupt haalbaar is; het lijkt erop dat Magnavox ouderwetse fabrieksnummers gebruikte inplaats van serienummers en als dat echt zo is, dan is de seriegrootte niet vast te stellen.

Wat de kwaliteit betreft: Magnavox (door Amerikanen ook wel eens Maggotbox genoemd) had niet echt een goede naam in die tijd, dus het kan best dat er verschil in kwaliteit zat tussen types of exemplaren. Wie zal het zeggen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Henk van t Kruis
  • [Henk van t Kruis]
  • Onderwerp Auteur
Meer
21 aug 2015 09:00 #54255 door Henk van t Kruis
Beantwoord door Henk van t Kruis in topic Philips 22AH572 Laboratories pre amp
Dag Thijs,
Ik kan het niet beoordelen. Heb nimmer een dergelijke set of deel daarvan in bezit gehad. Over het algemeen lees ik toch wel goede kritieken over het apparaat en de specs, op papier, liegen er niet om.

Philips 22AH572
Maar ik haal hem vanavond op en we zullen zien.

In 1978 kocht had ik net een Arcam set gekocht met de Hepta menhirs, die heb ik nog steeds. Bij Van Ingen was dat geloof ik in Zaandam. Deze set gaf in mijn belevenis orgelmuziek het mooiste weer. In de luisterruimte bij de firma, dreunde de 16 voeter je tegemoet en kon je het zuchten van de blaasbalgen horen. Dat heb ik thuis nooit meer zo mooi ervaren.

Meer
20 aug 2015 23:01 - 20 aug 2015 23:02 #54252 door thijs
Beantwoord door thijs in topic Philips 22AH572 Laboratories pre amp
Dag Henk,

Ik heb de gehele Lab set ooit nieuw gekocht in 1978, Tuner , voorversterker en eindversterker. Alleen de tuner heb ik nog en deze behoort tot de beste analoge tuners ter wereld. De voorversterker vond ik op de Pick-Up ingang een ruisbak Als je een element met een lage spanningsafgifte gebruikte hoorde je duidelijk ruis. De set was gemaakt bij Magnavox , Fort Laevenworth in Amerika

Thijs

Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!
Laatst bewerkt 20 aug 2015 23:02 door thijs.

• Henk van t Kruis
  • [Henk van t Kruis]
  • Onderwerp Auteur
Meer
20 aug 2015 22:08 #54250 door Henk van t Kruis
Philips 22AH572 Laboratories pre amp werd gestart door Henk van t Kruis
Voor de aansturing van mijn 2 OTL-Bi-Ampli eindtrappen deze Pre-amp kunnen kopen. Ben nu nog op zoek naar een originele handleiding.

Bijlagen:

Gemaakt door Kunena