Skip to main content
Radio's van 1970 tot heden

Philips 22AH572 Laboratories pre amp

• Henk van t Kruis
  • [Henk van t Kruis]
  • Onderwerp Auteur
Meer
22 aug 2015 16:16 #54286 door Henk van t Kruis
Beantwoord door Henk van t Kruis in topic Philips 22AH572 Laboratories pre amp
Nieuwsgierig, het apparaat van de jas ontdaan en ziet er allemaal netjes uit. ook getest mijn de zelfbouw eindtrappen en diverse ingangen. Af en toe hoor ik iets knisperen en verder is de led defect van de power toets en laat deze een brom door naar de eindversterkers als de spanning af staat. Elders gelezen dat het gebruikelijk is om alle elcootjes te vervangen. Heb er even 2 losgesoldeerd en capaciteit en ESR (Den Q) allemaal binnen de toleranties, Gafbikaat is Nichion. Er komt in elke geval een fraai geluid doorheen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
22 aug 2015 15:52 - 22 aug 2015 15:58 #54285 door Bert Kn

De voorversterker vond ik op de Pick-Up ingang een ruisbak

Thijs toch vreemd als je hier de spec's van het apparaat leest, welke spanningsafgifte had het element wat je gebruikte?

philipsvintage.webklik.nl/page/22ah572

Een signaal-ruisverhouding Phono1 en 2 van 75dB bij 1,5mV input lijkt mij geen verkeerde waarde.

Een goede kennis van me vintage verzamelaar jaren zeventig zweert bij deze set, over de ruis op de phono ingang hoor ik hem nooit klagen, hij maakt gebruik van een Philips 22GP412II element anno 1977.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 22 aug 2015 15:58 door Bert Kn.

Meer
22 aug 2015 14:40 - 22 aug 2015 14:42 #54284 door maarten
Ah, die foto komt me bekend voor. Van marktplaats in de omgeving van Utrecht. In elk geval bedankt voor de moeite. Je moet wel even uitkijken want uitvoering /44 is in theorie voor 120V netspanning.

@thijs: hangt ervan af wat je zeldzaam noemt. Deze zijn het niet omdat je ze zo nu en dan tegenkomt. De oorspronkelijke seriegrootte zegt daar ook niet alles over, want ze kunnen allemaal weggegooid zijn. Ik ga eens bedenken of er niet iets is dat wel aan de definitie voldoet en waar toch Philips opstaat.
Laatst bewerkt 22 aug 2015 14:42 door maarten.

• Henk van t Kruis
  • [Henk van t Kruis]
  • Onderwerp Auteur
Meer
21 aug 2015 21:58 #54276 door Henk van t Kruis
Hij staat in de auto en zal morgen eens een fotootje van de binnenkant maken en even uittesten.

Meer
21 aug 2015 21:02 #54272 door thijs
Beantwoord door thijs in topic Philips 22AH572 Laboratories pre amp
Dag Henk,

Het was echt een kwaliteits set. De voorversterker ruiste nogal. Ik heb toen een andere gekregen die hetzelfde euvel had.
De tuner is werkelijk prachtig opgebouwd en kan zeker wedijveren met de beste Japanse tuners.De middengolf was echt top, daar kon geen Japanner tegen op.De tuner was uitgerust met LC bandfilters.Zeldzaam zijn ze niet want in de tijd dat ik ze kocht (1978) stond de set in diverse winkels.
Als er Philips op staat is het niet zeldzaam.
Ik zal van de week even kijken naar het serienummer en de eventuele sticker.

Thijs

Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!

• Henk van t Kruis
  • [Henk van t Kruis]
  • Onderwerp Auteur
Meer
21 aug 2015 13:35 #54261 door Henk van t Kruis
Maarten, deze sticker foto had ik door gekregen.
Bijlagen:

Gemaakt door Kunena