Skip to main content
Radio's van 1970 tot heden

Philips 22AH572 Laboratories pre amp

Meer
01 okt 2015 12:18 - 01 okt 2015 12:20 #55236 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Philips 22AH572 Laboratories pre amp
Akelig henk dat het gebeurden die uitschieter
ik leg veelal mijn eleboog op een bvb trommeltje
Dan ben je hand vaster tegen trillen .
Ja in transistor spullen geeft het ketting sluiting .
Zit dat kanaals verloop niet in potmeters ?
de strijkers los bvb
Succes verders
Huub
Laatst bewerkt 01 okt 2015 12:20 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Henk van t Kruis
  • [Henk van t Kruis]
  • Onderwerp Auteur
Meer
01 okt 2015 11:02 - 01 okt 2015 11:03 #55233 door Henk van t Kruis
Beantwoord door Henk van t Kruis in topic Philips 22AH572 Laboratories pre amp
De 22AH572 heeft nu een klein weekje staan spelen. De revisie van de volume print ging probleemloos. Na terugplaatsen was er nog steeds een verschil in het linker en rechterkanaal. Dus maar eens de nodige meetapparatuur erbij, generator en scoop.
Een duidelijk verschil was waarneembaar.
En toen maakte ik een fout, met een meetpen werd sluiting gemaakt tussen de -18 volt voedingsspanning en de uitgangsversterker.
Dit had behoorlijke gevolgen, De print deed helemaal niets meer en de print voor de touchtoetsen, high, Low en Loudness leken niet meer te werken. Deze 3 signalen gaan naar de volumeprint. Dus de eerste gedachte was, dat het probleem in die print zou zitten. Dit bleek naar lang zoeken niet zo te zijn en waren de 3 leds gesneuveld.
De volume print had zo zijn eigen problemen, 3 transistoren gesneuveld, 2 IC's defect . Na dit hersteld te hebben werkte de print weer, maar nog steeds een verschil in beide kanalen. Dus maar even aan de kant gezet. Na lang zoeken met PB bleek uiteindelijk een minuscuul scheurtje in een printspoor de oorzaak te zijn.
Voor

Na
Bijlagen:
Laatst bewerkt 01 okt 2015 11:03 door Henk van t Kruis.

Meer
26 sep 2015 21:59 #55158 door admin
Beantwoord door admin in topic Philips 22AH572 Laboratories pre amp
Willem,
ik maak nog een afronding van de revisie.
Het ging niet geheel over rozen.
Maar is nu helemaal in orde en het geheel klinkt heel mooi, voor zover ik dat kan beoordelen en is altijd persoonlijk.

Henk van 't Kruis
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Willem Roseboom

Meer
26 sep 2015 21:50 #55156 door Willem Roseboom
Hoi Henk,

Ik ben heel benieuwd hoe het geheel klinkt. Ik ben er helaas weer niet bij op de komende beurs in Driebergen maar ik hoor en lees de ervaringen wel van andere mensen, het lijkt mij iig fantastisch klinken.

Nu ben ik wel nieuwsgierig of je de brom nog hebt kunnen verhelpen als de 572 uit staat en de eindversterker nog aan en zo ja hoe?

Groeten,

Willem

Ps. de eindversterkers zien er netjes uit :)

• Henk van t Kruis
  • [Henk van t Kruis]
  • Onderwerp Auteur
Meer
20 sep 2015 19:36 #55066 door Henk van t Kruis
Beantwoord door Henk van t Kruis in topic Philips 22AH572 Laboratories pre amp
Specifiek voor de lab. series kun je het beste zoeken op het part.nummer van Philips wat in de documentatie achter het componentnummer is vermeld. Tik dit nummer in google en veelal kom je voor de transistoren uit bij het data archief van NTE uit. Voor IC's kan dit ook weer wisselen, TI od Analog divices. Deze fabrikanten hebben het Philipsnummer vaak opgenomen in hun database.

De meeste transistoren heb ik zo wel kunnen traceren. De FETS vond ik via een data archief van NXP.

Uiteraard brengt het onderdeelnummer wat erop staat je soms ook wel ergens, meestal op een forum waar anderen het ook zoeken en soms gevonden hebben.
Henk

Meer
20 sep 2015 18:48 - 20 sep 2015 18:49 #55064 door maarten
Magnavox huisnummers inderdaad. Vaak kun je aan het uiterlijk van het onderdeel zien van welke fabrikant het is, en dan eens kijken wat er eind jaren '70 in het assortiment van die fabrikant zat dat er op lijkt.

Op mfbfreaks.com zit een hoop kennis van deze apparaten, op circuitsonline.net zit een hoop kennis over het herkennen en herleiden van speciale onderdelen.

Je zou kunnen beginnen met hier eens een foto van het IC te plaatsen.
Laatst bewerkt 20 sep 2015 18:49 door maarten.

Gemaakt door Kunena