Radio's van 1950 tot 1970
ervaringen B7X94A?
10 mrt 2021 19:13 - 10 mrt 2021 19:14 #89320
door Huub
Beantwoord door Huub in topic ervaringen B7X94A?
Als men allen plano,s in nederland zou ophalen
dan heb je drie kerken nodig om op te stapelen
er zijn er veeeeel verkocht reken maar
op het moment gebruik ik ook de plano b6x04a
met aan bijde kanten een klien PH breedband boxjes
met 800 ohm trafo,s en de PH wisselaar stereo
het speelt heel goed ook mono
huub
dan heb je drie kerken nodig om op te stapelen
er zijn er veeeeel verkocht reken maar
op het moment gebruik ik ook de plano b6x04a
met aan bijde kanten een klien PH breedband boxjes
met 800 ohm trafo,s en de PH wisselaar stereo
het speelt heel goed ook mono
huub
Laatst bewerkt 10 mrt 2021 19:14 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
10 mrt 2021 16:42 #89315
door Ton mijnster
Beantwoord door Ton mijnster in topic ervaringen B7X94A?
Een beetje overdreven stapel radio,s iets minder kan ook
10 mrt 2021 15:50 #89312
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic ervaringen B7X94A?
In het Radio TV Design Museum staan uiteraard ook plano's opgesteld.
De opstelling symboliseert enigszins dat déze modellen zeer succesvol
verkocht zijn.
Kortom , ze waren een succesvol design. Dat zonder meer, uiteraard.
De opstelling symboliseert enigszins dat déze modellen zeer succesvol
verkocht zijn.
Kortom , ze waren een succesvol design. Dat zonder meer, uiteraard.
10 mrt 2021 15:24 - 10 mrt 2021 15:35 #89311
door RR1957
OK, Gino.
Dank voor je nuance.
Dank voor je nuance.

Laatst bewerkt 10 mrt 2021 15:35 door RR1957.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Gino
10 mrt 2021 14:22 - 10 mrt 2021 14:37 #89308
door Gino
Als het oud is is het leuk
Beantwoord door Gino in topic ervaringen B7X94A?
Als schrijver van de 'dooddoener' deze draad deze reactie. Ik bracht, zoals velen en zó vaak, een nuance aan in deze draad. Er werd in mijn optiek een zijdelingse opmerking (oninteressant en onbenullig)gemaakt richting de kwaliteit en bouw van de 'plano voor de gewone man'. Dat heeft iets elitairs waarop mijn reactie was gebaseerd. Dus tóch reagerend op de aanhef van deze draad..
Ik heb een andere kijk dan op de tot achter de komma willen weten en achterhalen hoe goed enkele typen radio wel zijn. Elk toestel heeft zijn bekoorlijkheid. Ik geef op geen enkel toestel af. Bij de ordinaire plano begon voor mij de lol. En ik heb die lol nog steeds.
Enneh, als mijn afzwaaier (dooddoener) de enige deviatie in deze draad zou zijn geweest begrijp ik de commotie. Nu niet.
Ik heb een andere kijk dan op de tot achter de komma willen weten en achterhalen hoe goed enkele typen radio wel zijn. Elk toestel heeft zijn bekoorlijkheid. Ik geef op geen enkel toestel af. Bij de ordinaire plano begon voor mij de lol. En ik heb die lol nog steeds.
Enneh, als mijn afzwaaier (dooddoener) de enige deviatie in deze draad zou zijn geweest begrijp ik de commotie. Nu niet.
Als het oud is is het leuk
Laatst bewerkt 10 mrt 2021 14:37 door Gino.
09 mrt 2021 15:17 - 09 mrt 2021 15:27 #89288
door RR1957
Ik vind het alleen grappig dat de vraag toch over hedendaagse ervaringen betrof en niet over de cultureel maatschappelijke aspecten van de radio's in het verleden. Er zijn tijden geweest dat dergelijk 'babbelen' leidde tot de nodige explosieve ophef, vriendelijk geformuleerd. Nu klonk het hier toch een beetje als een -vriendelijk- verwijt door Gino dat daar (de cultureel maatschappelijke aspecten van de radio's in het verleden) geen aandacht aan geschonken wordt.
Overigens kan ik me nog een verhaaltje herinneren van een voormalige monteur die in de jaren vijftig en zestig bij oproep via zijn werkgever bij mensen langsging om radio's en televisies te repareren. Hij vertelde dat hij in volkswijken vaak joviaal werd ontvangen en met zijn koffertje kon doorlopen naar de kleine woonkamer waar dan de meest luxueuse model radio stond te pronken (iets vergelijkbaars zoals tegenwoordig in dergelijke woonkamertjes een enorme flatscreen staat, zo groot dat de geadviseerde zitafstand niet eens gehaald kan worden) terwijl hij ook in woonwijken kwam met grote woningen van de 'betere' meer vermogende klasse waar in de grote woonkamer dan een verouderd klein toestel stond, verborgen onder een doek en hij angstvallig in de gaten gehouden werd door de gestreste vrouw des huizes. Daaruit bleek dat gedachte maatschappelijke cliché's niet altijd klopten.
Kan ik helemaal mee inkomen Bert.Bert Kn schreef :
RR1957 schreef :
Tja, maar ik vind het wel een dooddoener in deze thread.RR1957 schreef : Na uitgebreid gelezen te hebben over luisterervaringen van andere plano's
ben ik wel benieuwd naar de Rolls Royce onder de plano's: de B7X94A.
Qua vormgeving zou ik die sowieso prefereren boven elke andere plano.
Daarbij was mijn vraag bij het starten van de thread toch echt volkomen duidelijk.
Ben ik met je eens.
Maar als het puur om luister ervaringen betreffende de B7X94A gaat zijn we al veel eerder afgedwaald..
Niet dat ik dat erg vind, ook interessant.
Ik vind het alleen grappig dat de vraag toch over hedendaagse ervaringen betrof en niet over de cultureel maatschappelijke aspecten van de radio's in het verleden. Er zijn tijden geweest dat dergelijk 'babbelen' leidde tot de nodige explosieve ophef, vriendelijk geformuleerd. Nu klonk het hier toch een beetje als een -vriendelijk- verwijt door Gino dat daar (de cultureel maatschappelijke aspecten van de radio's in het verleden) geen aandacht aan geschonken wordt.
Overigens kan ik me nog een verhaaltje herinneren van een voormalige monteur die in de jaren vijftig en zestig bij oproep via zijn werkgever bij mensen langsging om radio's en televisies te repareren. Hij vertelde dat hij in volkswijken vaak joviaal werd ontvangen en met zijn koffertje kon doorlopen naar de kleine woonkamer waar dan de meest luxueuse model radio stond te pronken (iets vergelijkbaars zoals tegenwoordig in dergelijke woonkamertjes een enorme flatscreen staat, zo groot dat de geadviseerde zitafstand niet eens gehaald kan worden) terwijl hij ook in woonwijken kwam met grote woningen van de 'betere' meer vermogende klasse waar in de grote woonkamer dan een verouderd klein toestel stond, verborgen onder een doek en hij angstvallig in de gaten gehouden werd door de gestreste vrouw des huizes. Daaruit bleek dat gedachte maatschappelijke cliché's niet altijd klopten.
Laatst bewerkt 09 mrt 2021 15:27 door RR1957.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn