- Berichten: 2215
Radio's van 1950 tot 1970
ervaringen B7X94A?
04 mrt 2021 19:33 #89212
door Franc
Beantwoord door Franc in topic ervaringen B7X94A?
Nou Huub,
Als ik aan zo'n moderne CD soundmachine zit te morrelen dan zet ik als eerste de bas en de hogetonen regelaars voluit en graag nog de loudness en de "XX Bass" knop.
Pas dan komt er een beetje geluid uit.
Laat je alles netjes neutraal dan moet je met je oren onder het apparaat door om vervolgens vanuit een gaatje iets van muziek te horen.
Het meeste van dit soort apparaten klinken erg verstopt, enkele uitzonderingen daargelaten.
En sommige radio/cassetterecorders uit vooral de jaren 80 zijn helemaal niet om aan te horen.
Dat soort portable spul kan mij niet bekoren.
Een voorbeeld is de Philips gele kubus met koelbox voor dranken.
Er zitten 4 speakers van 10 cm ingebouwd, apparaat functioneerde verder goed.
Kon er absoluut niet naar luisteren!
Maar dat heeft weer niks met de B7X94A te maken.
Die B5X34A is qua klank een van mijn favoriete plano's.
Weinig vermogen maar een stereobeeld en diepte, geweldig!
groet Frank
Als ik aan zo'n moderne CD soundmachine zit te morrelen dan zet ik als eerste de bas en de hogetonen regelaars voluit en graag nog de loudness en de "XX Bass" knop.
Pas dan komt er een beetje geluid uit.
Laat je alles netjes neutraal dan moet je met je oren onder het apparaat door om vervolgens vanuit een gaatje iets van muziek te horen.
Het meeste van dit soort apparaten klinken erg verstopt, enkele uitzonderingen daargelaten.
En sommige radio/cassetterecorders uit vooral de jaren 80 zijn helemaal niet om aan te horen.
Dat soort portable spul kan mij niet bekoren.
Een voorbeeld is de Philips gele kubus met koelbox voor dranken.
Er zitten 4 speakers van 10 cm ingebouwd, apparaat functioneerde verder goed.
Kon er absoluut niet naar luisteren!
Maar dat heeft weer niks met de B7X94A te maken.
Die B5X34A is qua klank een van mijn favoriete plano's.
Weinig vermogen maar een stereobeeld en diepte, geweldig!
groet Frank
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04 mrt 2021 19:11 - 04 mrt 2021 19:22 #89211
door Huub
Beantwoord door Huub in topic ervaringen B7X94A?
Het is NU ook de leeftijd van de radio man
Z o als IK geef niet om de zenders jongeren
Willen dat wel vandaar het passen van de radio
anderen ook zo als ik gebruiken om plaatjes te draaien
en meer modern aanhangsel voor allerlij muziek
het besten zou ook zo zijn als bij modern transistor
de toon regeling er van af kon .
dus zet de toon regeling recht uit zo als dat bij buizen PH versterkers
Soms aangegeven is rechte ferkwentie zo als de plaat opgenomen is
dan behoeft men ook niet meer na te regelen makkelijk ook
en altijd goed maar het is wel het aanpassen van Rand apperatuur
daarom zeg ik ook hou Philips bij philips dat is de goede weg
bij mijn radio,s daar kunnen bvb allen ontvang buizen weg gelaten worden
maar ik laat ze maar ziten het is tenslotte de radio compleet .
mijn buizen sterio trapje heeft gen toon regeliing en alles is
altijd goed recht uit met alleen een master volumen
gelijk allen soorten PU,s er aan klint altijd goed met de PH twee weg boxen
maakt niet uit wat ik er aanhang CD .casseten dek Diverdse PU,s
Toon regeling is dus over bodig.. en als dat wel steeds nodig is
dan is er een mis aanpassing .van de toe behoren
huub
Z o als IK geef niet om de zenders jongeren
Willen dat wel vandaar het passen van de radio
anderen ook zo als ik gebruiken om plaatjes te draaien
en meer modern aanhangsel voor allerlij muziek
het besten zou ook zo zijn als bij modern transistor
de toon regeling er van af kon .
dus zet de toon regeling recht uit zo als dat bij buizen PH versterkers
Soms aangegeven is rechte ferkwentie zo als de plaat opgenomen is
dan behoeft men ook niet meer na te regelen makkelijk ook
en altijd goed maar het is wel het aanpassen van Rand apperatuur
daarom zeg ik ook hou Philips bij philips dat is de goede weg
bij mijn radio,s daar kunnen bvb allen ontvang buizen weg gelaten worden
maar ik laat ze maar ziten het is tenslotte de radio compleet .
mijn buizen sterio trapje heeft gen toon regeliing en alles is
altijd goed recht uit met alleen een master volumen
gelijk allen soorten PU,s er aan klint altijd goed met de PH twee weg boxen
maakt niet uit wat ik er aanhang CD .casseten dek Diverdse PU,s
Toon regeling is dus over bodig.. en als dat wel steeds nodig is
dan is er een mis aanpassing .van de toe behoren
huub
Laatst bewerkt 04 mrt 2021 19:22 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04 mrt 2021 18:34 #89209
door RR1957
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic ervaringen B7X94A?
Zonder meer waar, Andries.
Zo heeft een ieder zijn voorkeur.
Maar er over discussiëren of corresponderen is altijd wel aardig.
Daar is een forum voor.
Zo heeft een ieder zijn voorkeur.
Maar er over discussiëren of corresponderen is altijd wel aardig.
Daar is een forum voor.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
- Berichten: 196
04 mrt 2021 17:54 #89208
door skandiluxe
Beantwoord door skandiluxe in topic ervaringen B7X94A?
Zo te lezen heeft ieder een voorkeur voor een bepaald type radio en zo zal het altijd
geweest zijn.De meeste klanten gingen op advies van de radioverkoper een bepaald
type aanschaffen is mijn ervaring.Mijn persoonlijke voorkeur heb ik nog niet voorbij
zien komen,is de B5X34A.Heeft het kastmodel van de eerste Philips radio n.l de 2500
Heeft ook de visserijgolf en met extra luidsprekers komt er een mooi geluid uit.
Ben er al jaren heel content mee,ziet er ook nog 'als nieuw'uit.
Kon er geen plaatje van vinden om er bij te doen
geweest zijn.De meeste klanten gingen op advies van de radioverkoper een bepaald
type aanschaffen is mijn ervaring.Mijn persoonlijke voorkeur heb ik nog niet voorbij
zien komen,is de B5X34A.Heeft het kastmodel van de eerste Philips radio n.l de 2500
Heeft ook de visserijgolf en met extra luidsprekers komt er een mooi geluid uit.
Ben er al jaren heel content mee,ziet er ook nog 'als nieuw'uit.
Kon er geen plaatje van vinden om er bij te doen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: RR1957
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04 mrt 2021 17:51 #89207
door RR1957
Het zou theoretisch wel zo moeten zijn.
Maar je hebt ongetwijfeld gelijk.
Ja, dat bijstellen hoort er bij, zelfs per plaat ga ik de toonregeling bijstellen als het moet.
Noodzaak of 'spelen', het is voor mij een onderdeel van de prettige ervaring in de hobby.
Mooie hobby, dat altijd.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Beantwoord door RR1957 in topic ervaringen B7X94A?
Hoi Bert.Bert Kn schreef : René schreef
Waarom klinken ze zo helder en zijn ze
zo afgestemd?
René,
De door mij getoonde plano's klinken zo helder niet.
Een B7X63A klinkt veel helderder, en al helemaal als je de volumeknop wat opendraait.
Maar goed daar is de toonregeling voor, wel irritant dat je die bij verandering van volume telkens moet bijstellen.
Het zou theoretisch wel zo moeten zijn.
Maar je hebt ongetwijfeld gelijk.
Ja, dat bijstellen hoort er bij, zelfs per plaat ga ik de toonregeling bijstellen als het moet.
Noodzaak of 'spelen', het is voor mij een onderdeel van de prettige ervaring in de hobby.
Mooie hobby, dat altijd.
Vriendelijke groet, RenéR
Als je naald maar goed is
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04 mrt 2021 15:25 - 04 mrt 2021 15:28 #89205
door Huub
Beantwoord door Huub in topic ervaringen B7X94A?
Denk dat ze ook zoo helder klinken
omde dat men de spiekers niet zo kan laten basse
ze zitten maar enkelt in de kast met klein klank bord
En het zijn ook AD typens standaard spiekers de ad,s
vlakkeren conus ....als de groot magneet typens
in de radio.s en 9710 typens dat is geen vergelijk De AD.s
en ook stereo verder uit elkaar aanhorend .
ik merk ook op het besten is voor platen afspelen
de door philips samen gestelde elemente en tafels
het besten op de plano,s past vooral met de creme op steek
elementen de nikkel zijn wat hogen aanhorend wat
bij de plano,s wel een te veel is van het goede hogen geluid de cremme beter
Heb wel vaak opgemerkt dat men met PH niet zal af wijken van tezamen gestelden
componenten .door philips het past beter
huub
omde dat men de spiekers niet zo kan laten basse
ze zitten maar enkelt in de kast met klein klank bord
En het zijn ook AD typens standaard spiekers de ad,s
vlakkeren conus ....als de groot magneet typens
in de radio.s en 9710 typens dat is geen vergelijk De AD.s
en ook stereo verder uit elkaar aanhorend .
ik merk ook op het besten is voor platen afspelen
de door philips samen gestelde elemente en tafels
het besten op de plano,s past vooral met de creme op steek
elementen de nikkel zijn wat hogen aanhorend wat
bij de plano,s wel een te veel is van het goede hogen geluid de cremme beter
Heb wel vaak opgemerkt dat men met PH niet zal af wijken van tezamen gestelden
componenten .door philips het past beter
huub
Laatst bewerkt 04 mrt 2021 15:28 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.