Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Defect

Meer
04 aug 2020 07:30 #84936 door Erwin goossens
Beantwoord door Erwin goossens in topic Defect
Zoals gezegd: controleer of de spanningen op de EL 84 Aanwezig zijn (pen 7,9 en op pen 9 EABC 80.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
04 aug 2020 02:41 - 04 aug 2020 03:10 #84934 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Defect
Mijn hobby foto's worden ook te pas en te onpas gebruikt.
Ik kom ze werkelijk overal tegen ( op FB, MP Ebay enz.) zelfs op JRW (John's radio web) zonder bron vermelding.
Op MP heb ik eens een oproep gedaan voor een Philips AG9000 versterker en wat denk je, ik kreeg een reactie.
Ophalen kon niet enkel verzenden na betaling.
Toen ik om een afbeelding van de bewuste AG9000 versterker vroeg kreeg ik een foto van een AG9000 versterker van mezelf die ik had gehad.
Een oplichter dus.

Op dit forum heb ik ooit eens een foto van mijn Philips F7X71A radiomeubel geplaatst naast de foto van een mede forumlid ter vergelijk omdat hij vond dat de kleppen van mijn meubel doorgezakt zouden zijn ten opzichte van zijn meubel.
Dat werd me niet in dank afgenomen en dat ik de foto’s per direct door het beheer moest laten verwijderen.
Heb ik toen laten doen maar achteraf gezien had ik dat gewoon niet moeten doen.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 04 aug 2020 03:10 door Bert Kn.

Meer
03 aug 2020 22:33 #84933 door Kees van Dijke
Beantwoord door Kees van Dijke in topic Defect
Foto's die door hobbyisten op het web geplaatst worden zijn in principe vrij van copyrights, maar het is wel veel netter als je de bron erbij vermeld. Er staan ook veel tips en hints op mijn site, maar is bij lange na geen garantie dat je daar een radio mee kan repareren. Belangrijker is dat de werking van de deelschakelingen een radio begrepen wordt.

groetjes,
-=Kees=-

Meer
03 aug 2020 21:22 #84931 door Ben
Beantwoord door Ben in topic Defect
Begrijp dat het probleem in de eindtrap zit.
Download eerst het schema bij de NVHR op nvhrbiblio.nl/schema/Philips_B4X23A.pdf
Eerst de condensators C48 en C56 vervangen. (dat heb je al gedaan?)
Dan meten of de aangegeven hoge spanning bij de EL84 (225V) aanwezig is.
Is die spanning niet aanwezig dan ga je zoeken in de eindtrafo of de voeding.
Als die wel aanwezig is ga je terug naar de EABC80 en vervang C44.
We horen de vorderingen wel.
Succes en groet, Ben

Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.

Meer
03 aug 2020 19:49 #84926 door Lucky
Beantwoord door Lucky in topic Defect

Handtekening

Meer
03 aug 2020 19:47 #84925 door Lucky
Beantwoord door Lucky in topic Defect
Allen bedankt voor jullie reactie, René je hebt helemaal gelijk, ik wist niet dat dit een doodzonde was, Kees sorry voor het gebruik van je foto's , en Ben aangezien ik super serieus ben heb ik het wiebelding in de afvalemmer gegooid.
Erwin bedankt voor je tip, en heb dit uitgeprobeerd, helaas zonder succes. Ik heb inmiddels beide dikke teer condensatoren vervangen en hoor nu een constante lichte brom, en de luidsprekers trillen licht. Zou het zin hebben om de EABC80 te vervangen? Ik doe er wat foto's bij. Niet van de radio want die is compleet uit elkaar gehaald.

Handtekening

Gemaakt door Kunena