Radio's van 1950 tot 1970
Defect
04 aug 2020 16:01 #84945
door Ben
Tussen positief en negatief zit soms een donderklap.
Erwin heeft dat op de eerste bladzijde al aangegeven.
Als je zelf het schema hebt binnengehaald zit er ook een bedradingstekening bij.
Hierop kun je de punten terugvinden.
Succes en groet, Ben
Als je zelf het schema hebt binnengehaald zit er ook een bedradingstekening bij.
Hierop kun je de punten terugvinden.
Succes en groet, Ben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04 aug 2020 13:24 #84942
door Ben
Bij opstart van de radio kan de spanning oplopen tot +/- 400V.
De nieuwe C's die aan die voeding hangen dienen minimaal 600V gelijkspanning te zijn.
Die zwarte blokken zijn destijds getest met 1300V maar dat kunnen ze nu niet meer hebben.
Let op dat als de nu geplaatste C's doorslaan, (gezien je melding van brom) dan kan de eindtrafo de geest geven.
Zolang je de C's niet gewijzigd hebt zou ik de radio niet meer aanzetten.
Groet, Ben
De nieuwe C's die aan die voeding hangen dienen minimaal 600V gelijkspanning te zijn.
Die zwarte blokken zijn destijds getest met 1300V maar dat kunnen ze nu niet meer hebben.
Let op dat als de nu geplaatste C's doorslaan, (gezien je melding van brom) dan kan de eindtrafo de geest geven.
Zolang je de C's niet gewijzigd hebt zou ik de radio niet meer aanzetten.
Groet, Ben
04 aug 2020 10:28 #84940
door Lucky
Handtekening
Even nog wat anders, ik heb de condensatoren C48 en C56 vervangen , maar met een verkeerde voltage.
Ik dacht dat op beide C's 300 volt stond maar dit blijkt 1300 volt te zijn, dus niet goed, ik ga ervan uit dat ik andere C's moet gaan plaatsen? Mvrgr. Lucky
Ik dacht dat op beide C's 300 volt stond maar dit blijkt 1300 volt te zijn, dus niet goed, ik ga ervan uit dat ik andere C's moet gaan plaatsen? Mvrgr. Lucky
Handtekening