Radio's van 1950 tot 1970
Schema B5X23A
09 apr 2018 14:13 #72007
door Jalders
Beantwoord door Jalders in topic Schema B5X23A
Update :
Nadat ik die afgebroken verbinding op pin12 van SK2 gesoldeerd had, werkt in ieder geval
het M.G. gedeelte. De DC spanning op anodepin 8 van de ECH81 is nu 112V (115V in schema).
Als antenne even een simpel stukje draad in de antenne plug gestoken.
Nu verder evalueren.
Nadat ik die afgebroken verbinding op pin12 van SK2 gesoldeerd had, werkt in ieder geval
het M.G. gedeelte. De DC spanning op anodepin 8 van de ECH81 is nu 112V (115V in schema).
Als antenne even een simpel stukje draad in de antenne plug gestoken.
Nu verder evalueren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09 apr 2018 11:10 #72002
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Schema B5X23A
Meeste variacs zijn niet netgescheiden, vandaar mijn opmerkingen. Ben benieuwd of je nu weer resultaat hebt met je radio.
Tjerk, 9ZZ
08 apr 2018 22:06 #72000
door Jalders
"Dan ben je spekkoper."
Is dat zo? Ben mij er altijd van bewust geweest om een Variac aan te schaffen die een absolute scheiding
van het 220V (nu 230V) net gaf. Is overigens makkelijk te bepalen voordat je het ding aanschaft.
Ben er nog niet zo zeker van of, als ik die verbinding weer heb hersteld, ik in ieder geval "ruis" uit de luidsprekers hoor.
Maar dat zal wel te maken hebben met mijn beroepsmatige kijk op een en ander......
Ik hou het forum op de hoogte.
Is dat zo? Ben mij er altijd van bewust geweest om een Variac aan te schaffen die een absolute scheiding
van het 220V (nu 230V) net gaf. Is overigens makkelijk te bepalen voordat je het ding aanschaft.
Ben er nog niet zo zeker van of, als ik die verbinding weer heb hersteld, ik in ieder geval "ruis" uit de luidsprekers hoor.
Maar dat zal wel te maken hebben met mijn beroepsmatige kijk op een en ander......
Ik hou het forum op de hoogte.
08 apr 2018 15:57 #71989
door PE9ZZ
08 apr 2018 15:27 #71988
door Jalders
"Pas op! Een variakkes is geen isolatietrafo! "
Maar deze variac juist wel!! Hij isoleert volkomen van het net.
Maar deze variac juist wel!! Hij isoleert volkomen van het net.
08 apr 2018 14:57 #71986
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Schema B5X23A
Pas op! Een variakkes is geen isolatietrafo! Althans, meestal niet. Ik verwacht ook niet meteen vuurwerk. Foto's zijn zeer gebruikelijk op dit forum en zelfs aangeraden en gewaardeerd. Je kan ze gewoon naar de server oploaden dus je hoeft geen externe hosting te gebruiken (Foto Emmer bijvoorbeeld die z'n dienstverlening heeft opgedoekt waardoor zeer vele topics op allerlei fora nu kapot zijn).
Tjerk, 9ZZ