Schema B5X23A
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Je zit echt met een MF probleem.
Een meetzender kan je niet bij "Boels" maar bij mij tegen borg lenen
Cees- pa1dba
PE9ZZ schreef : Er stond me al zoiets bij. Inderdaad straalt die oscillator uit via de antenne van je radio. Maar als je oscillator werkt dan werkt de rest ook wel en ligt het toch echt aan je midfrequent. Dus: als je het rooster van die ECH81 via een schroevendraaier aanraakt moet je veel herrie horen. In de stand FM. Is dat zo?
Kort en krachtig : nee.
Tjerk, 9ZZ
PE9ZZ schreef : Je moet dat blikkie er ook uithalen! Ik heb hier (Amsterdam) een werkend identiek blikkie liggen. Als je ermee wil experimenteren kan je hem extragratis op komen halen. Wel waarschuw ik effe dat je met een scoop niks zal zien op het rooster van de ECH81 tenzij je een stevig FM signaal aanbiedt. Omdat ik geen zin heb deze hele thread door te ploegen: oscilleert de ECC85? Met andere woorden: als je wijzer op 88 MHz staat kan je dan met een andere radio een signaal ontvangen op ongeveer 99 MHz?
Ai, daar had ik niet bij stilgestaan: het is een "ingeblikte" tuner waarvan het natuurlijk niet de bedoeling van Philips was dat er in gespit zou worden.
Nu had ik al eens ergens in deze draad geschreven dat ik, door met de Philips radio aan de afstemknop te draaien, ik de zender waarop mijn andere FM ontvanger staat afgestemd, die zender kan wegdrukken.
Heb niet gekeken of de (Philips)afgestemde frequentie ongeveer 10MHz hoger ligt.
Maar ik neem aan dat het 10.7MHz hogere oscillator signaal via de antenne die ik op de ingang van de Philips ontvanger heb aangesloten "uitgestraald wordt?
Overigens geweldig bedankt dat ik evt jouw tuner als test kan gebruiken, maar ik denk dat ik geen zin heb om die hele tuner te gaan vervangen. Ik heb aan deze ontvanger al veel te veel tijd besteed.
Ik laat het resultaat van de test hier nog even weten.
Tjerk, 9ZZ