Radio's van 1950 tot 1970
Philips 206A foutzoeken
30 nov 2016 07:03 #63725
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips 206A foutzoeken
Die burst suggereert een terugkoppelmechanisme met een laagfrequente tijdsconstante. Soort blokkeeroscillator. Vooralsnog heb ik geen idee wat dat dan kan zijn. Moet rond B1 zitten, da's intussen wel duidelijk. Misschien C32. Zou ook wel een verklaring zijn voor de invloed van C3. Bijzonder vaag allemaal.
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
29 nov 2016 23:39 #63724
door marcola64
Marco
Beantwoord door marcola64 in topic Philips 206A foutzoeken
Inmiddels ook het laatste deel gewisseld: S17/S18. Dit maakt ook niet uit.
Nog even de frequentieteller eraan gehangen, het genereren vindt plaats op 475 kHz. Niet verwonderlijk. Wel interessant: de sterkte van het genereren is afhankelijk van de afstemming van C3, maar de frequentie niet! Die staat rotsvast op 475 kHz.
Er is dus oscillatie op de kring C17/S17, maar wat triggert het?Met het rooster van de penthode onmtkoppeld (top eraf) vindt er nog steeds generatie plaats.
Afhankelijk van waar ik meet met de scoop, valt me op dat het genereren in een soort 'burst-modus' plaats vindt, met 50 Hz burst frequentie (moet ik nog ff checken). Toch een geintje met de voeding?
Nog even de frequentieteller eraan gehangen, het genereren vindt plaats op 475 kHz. Niet verwonderlijk. Wel interessant: de sterkte van het genereren is afhankelijk van de afstemming van C3, maar de frequentie niet! Die staat rotsvast op 475 kHz.
Er is dus oscillatie op de kring C17/S17, maar wat triggert het?Met het rooster van de penthode onmtkoppeld (top eraf) vindt er nog steeds generatie plaats.
Afhankelijk van waar ik meet met de scoop, valt me op dat het genereren in een soort 'burst-modus' plaats vindt, met 50 Hz burst frequentie (moet ik nog ff checken). Toch een geintje met de voeding?
Marco
28 nov 2016 17:54 #63683
door marcola64
Marco
Daar gaat het wel op lijken.
Hoewel ik vind, dat als ik dit zelf heb veroorzaakt, ik het ook zelf moet oplossen.
En leerzaam is het sowieso
Hoewel ik vind, dat als ik dit zelf heb veroorzaakt, ik het ook zelf moet oplossen.
En leerzaam is het sowieso
Marco
28 nov 2016 15:40 #63677
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Philips 206A foutzoeken
Op naar de volgende reparatie dag?
Cees.
Cees.
28 nov 2016 09:09 #63674
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips 206A foutzoeken
Dan wordt het steeds waarschijnlijker dat je iets hebt geintroduceerd met het opnieuw opbouwen van de radio. Ook van een afstandje zonder dat ik het ding voor m'n neus heb ben ik nu wel zo'n beetje door m'n opties heen... Maar we hebben het wel aardig gelocaliseerd rondom de mixer (ECH3).marcola64 schreef : Ongeveer alles aan de radio heb ik vervangen, geen effect
Tjerk, 9ZZ
27 nov 2016 21:09 - 27 nov 2016 21:29 #63666
door marcola64
Marco
De P-et voet inderdaad.
Maar.. ik heb er twee andere ECH3's in gedaan; dit maakte wel uit maar de essentie blijft: genereren.
Ik begin hier aan het eind van mijn latijn te raken..waarom werkt KG prima en krijg ik genereren om MW/LW?
De actie met het kartonnetje on derin de voet had ik al uitgevoerd, een soort re-invent van wat anderen al vaker voor mij hebben gedaan dus
Ongeveer alles aan de radio heb ik vervangen, geen effect
Maar.. ik heb er twee andere ECH3's in gedaan; dit maakte wel uit maar de essentie blijft: genereren.
Ik begin hier aan het eind van mijn latijn te raken..waarom werkt KG prima en krijg ik genereren om MW/LW?
De actie met het kartonnetje on derin de voet had ik al uitgevoerd, een soort re-invent van wat anderen al vaker voor mij hebben gedaan dus
Ongeveer alles aan de radio heb ik vervangen, geen effect
Marco
Laatst bewerkt 27 nov 2016 21:29 door marcola64.