twijvel/hoop spijt? Philips B5X43A FM stereo afknapper?
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
( ik schreef ook zo veel en lang)
Ik ben naar oplossingen gaan zoeken voor dat Henk komt. ik vond nog een nooit gebruikte ECC85 van Mazda. Ik heb hem uitgewisseld om te kijken of dat hielp met de ontvangst en selectie zenders (scheiding) ( gezien de plaats waar hij functie had) met die buis van Valvo dat was immers de oudst uitziende buis. Geen invloed op de ontvangstkwaliteit, maar wel op het geluid. Ik vond de klank kil en geknepen klinken, al leek het volume van de geluidsimpulsen (dynamiek) ietsje beter . Misschien verbeelding, (gezien ook steeds andere muziek komt )...maar terug naar de oude buis vond ik toch dat het geluid plastischer klonk en beetje molliger.
heb ik me die timbre /klankkarakter verschillen nou verbeeld? ( psychoacoustiek noemt men dat geloof ik ))
wie heeft zelfde ervaring. En kan dat ook met dit buistype op deze plaats in het ontwerp?
Ben erg benieuwd. PIERRE
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
P.S. aan andere geïnteresseerden in dit type ......de radio is met zelfde typenummer ook in Nederland ( vermoed ik ) met een ander schaal design verkocht en hier 2 de hands soms aangeboden. Ik vond deze roodbruine schaal zelf erg mooi. Zag hem ook in zwart.. En je hebt nog de Amerikaanse uitvoering. met (vind ik!!) ....lelijke vlakverdeling van de horizontale strepen . Smaak kwestie.
onder voorbehoud voor vergissingen;>) Pierre
ze moeten perse 800 Ohm zijn, Speakers zijn nog wel te koop, ligt er aan welke je aan wilt sluiten. Connectoren liggen hier nog wel. 2 boxjes met een 3800 AM speaker erin zouden het prima doen.
Henk
Henk van 't Kruis
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
Kan er even een gewone 8 ohm's luidsprekerr op? Of vermoorden die mijn buizen en meer??En in welk van de 3 gaten komen de 2 draden ?
Zijn er nog zulke aansluitingen te koop? en weet iemand waar ik die speakers los of in een box ,als ze per se 800 ohm moeten zijn kan kopen/vinden?.....Als je daar een adres of manier voor weet zou ik dat het liefst per prive mail lezen.
Tjerk, 9ZZ