Radio's van 1950 tot 1970
twijvel/hoop spijt? Philips B5X43A FM stereo afknapper?
28 jul 2015 16:27 #53850
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic twijvel/hoop spijt? Philips B5X43A FM stereo afknapper?
@ Pierre, ik denk dat je Huub bedoeld.
Henk van 't Kruis
De volgende gebruiker (s) zei dank u: aan-pierre
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
28 jul 2015 16:27 - 28 jul 2015 16:39 #53849
door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic twijvel/hoop spijt? Philips B5X43A FM stereo afknapper?
HUUB:[quote]Zo,n verschil van buizen die op het
oog bevonden zijn . en dan nog de weerstanden en C,s
Nee daar moet eerst iemand aan met de goede Kennis van de radio,s
Zo kan je er ook niks van bevinden .
Huub [/quote]
@Huub ;......ja Huub je hebt gelijk.
Je kan niets beweren voor het gerepareerd/ gecheqt is .
En je probeert me te saven voor dommigheden van mijn nieuwsgierigheid . Mooi!!blijven doen
Zonder nou spitsvondig bijdehand te willen zijn.....
Wil ik steeds overeind houden dat ik het verschil in klank kan hebben gehoord met en zonder de origineel er in zittende buis. Dat kan zijn zoals Maarten? schreef door 1.) dat je NIETzo even een buis ook van de zelfde type kan verwisselen zonder verdere meting?
2.) Of toch nog ook de buis zelf kan 'horen' al komt de klankvorming later op de route ....We zullen het nog zien. vast wel
en anders bijt ik in het stof...nou en
....en in dat 1 ste geval zou ik nu al toch gelijk gehad kunnen hebben dat ik verschil hoorde.. Toch?
( er gaat weer vanalles mis met de re's die ik vandaag plaats en op welke plaats geloof ik ,
. jammer. en sorry
oog bevonden zijn . en dan nog de weerstanden en C,s
Nee daar moet eerst iemand aan met de goede Kennis van de radio,s
Zo kan je er ook niks van bevinden .
Huub [/quote]
@Huub ;......ja Huub je hebt gelijk.
Je kan niets beweren voor het gerepareerd/ gecheqt is .
En je probeert me te saven voor dommigheden van mijn nieuwsgierigheid . Mooi!!blijven doen
Zonder nou spitsvondig bijdehand te willen zijn.....
Wil ik steeds overeind houden dat ik het verschil in klank kan hebben gehoord met en zonder de origineel er in zittende buis. Dat kan zijn zoals Maarten? schreef door 1.) dat je NIETzo even een buis ook van de zelfde type kan verwisselen zonder verdere meting?
2.) Of toch nog ook de buis zelf kan 'horen' al komt de klankvorming later op de route ....We zullen het nog zien. vast wel
( er gaat weer vanalles mis met de re's die ik vandaag plaats en op welke plaats geloof ik ,
. jammer. en sorry
Laatst bewerkt 28 jul 2015 16:39 door aan-pierre.
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
28 jul 2015 16:11 #53848
door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic twijvel/hoop spijt? Philips B5X43A FM stereo afknapper?
@Ruud......Hoi Ruud éérst even hier een commentaar op mijn eigen re aan jou gisteren ......................... ik heb achteraf spijt van mijn opmerkingen en prive vragen aan je . Niet dat ik het vervelend bedoelde , helemaal niet, maar zulke niet op het onderwerp betrekking hebbende dingen moet ik prive mededelen/vragen. per PM. Niemand heeft me erop aangesproken, maar dat vind ik zelf. Verder had ik je eerdere bericht over het hoofd gezien waardoor het nu leek alsof ik niets begreep wat je schreef. Ik moet nog leren omgaan met op foras schrijven. is de 1 ste keer. Ik heb al wat lessen geleerd
1.) niet te veel vragen achter elkaar. Ook al nummer je ze ter overzichtelijkheid.
2)mijn vragen scheiden van mededelingen
3) niet te lang maken. kortere zinnen.
4)@ en naam voor laten weten aan wie je schrijft
verder blijf ik echt mezelf.......... met alle risico's dat mijn schrijfstijl met een kwinkslag of blijk van levenservaring niet altijd begrepen, gewaardeerd, of tot antwoord laat staan vriendschap lijdt . Maar ik merk dat mij een prettige speelruimte laat tot opgroeien. Het komt allemaal goed en ik ben al verbaasd dat het al tot 2 uitnodigingen geleid heeft te mogen kijken en luisteren.
einde bericht.
.
1.) niet te veel vragen achter elkaar. Ook al nummer je ze ter overzichtelijkheid.
2)mijn vragen scheiden van mededelingen
3) niet te lang maken. kortere zinnen.
4)@ en naam voor laten weten aan wie je schrijft
verder blijf ik echt mezelf.......... met alle risico's dat mijn schrijfstijl met een kwinkslag of blijk van levenservaring niet altijd begrepen, gewaardeerd, of tot antwoord laat staan vriendschap lijdt . Maar ik merk dat mij een prettige speelruimte laat tot opgroeien. Het komt allemaal goed en ik ben al verbaasd dat het al tot 2 uitnodigingen geleid heeft te mogen kijken en luisteren.
einde bericht.
.
28 jul 2015 10:46 - 28 jul 2015 10:46 #53845
door Leo Snoeren
Beantwoord door Leo Snoeren in topic twijvel/hoop spijt? Philips B5X43A FM stereo afknapper?
Beste Aan Pierre,
Op de foto's die je laat zien, is duidelijk zichtbaar dat de stereo decoder los zit; er ontbreken twee bevestigingsschroeven. Als je deze niet zelf hebt verwijderd, is het een duidelijk teken dat er iemand al eens een reparatiepoging heeft gewaagd (en er niet helemaal is uitgekomen) Probleem is dan vaak dat je de oorspronkelijke fout moet vinden, en bedacht moet zijn op fouten, door de vorige reparateur geïntroduceerd. Met name dat laatste maakt repareren vaak moeilijk, zeker als er aan kerntjes gedraaid is (de radio "goed" afstellen) Stom Stom Stom
Misschien heeft Henk een oplossing, maar het is zeker wel te repareren, alleen kost het meer tijd en moeite..... Mocht je hier (Dongen) in de buurt wonen dan wil ik best eens een blik werpen op het toestel.
Op de foto's die je laat zien, is duidelijk zichtbaar dat de stereo decoder los zit; er ontbreken twee bevestigingsschroeven. Als je deze niet zelf hebt verwijderd, is het een duidelijk teken dat er iemand al eens een reparatiepoging heeft gewaagd (en er niet helemaal is uitgekomen) Probleem is dan vaak dat je de oorspronkelijke fout moet vinden, en bedacht moet zijn op fouten, door de vorige reparateur geïntroduceerd. Met name dat laatste maakt repareren vaak moeilijk, zeker als er aan kerntjes gedraaid is (de radio "goed" afstellen) Stom Stom Stom
Misschien heeft Henk een oplossing, maar het is zeker wel te repareren, alleen kost het meer tijd en moeite..... Mocht je hier (Dongen) in de buurt wonen dan wil ik best eens een blik werpen op het toestel.
Laatst bewerkt 28 jul 2015 10:46 door Leo Snoeren.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
28 jul 2015 06:34 #53838
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic twijvel/hoop spijt? Philips B5X43A FM stereo afknapper?
28 jul 2015 06:21 - 28 jul 2015 06:26 #53837
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic twijvel/hoop spijt? Philips B5X43A FM stereo afknapper?
Beste Aan-Pierre
Ik kon niet meer slapen en vandaar mijn vroege (of late) schrijfsel op dit forum. Dat kwam niet door U hoor, maar ik was gewoon uitgeslapen . Maar jouw (of moet ik U zeggen) manier van het Nederlandse taalgebruik intrigeert mij en ik vind je (of U) een aanwinst voor dit forum. Vooral je hoffelijke en respectvolle houding tegenover de overige forumlezers kan ik waarderen. Sterker nog: daar kunnen andere forumlezers wel eens wat van leren, want ik merk op forums zo vaak een negatieve opstelling tegen elkaar die helemaal niet nodig is.
Tot slot nog één ding nog : mijn vader heette ook Pierre. Maar jij noemt jezelf Aan-Pierre. Leg dat eens uit als je wilt.... Puur uit belangstelling dat ik het vraag.
Met vriendelijke groet, Hans
Ik kon niet meer slapen en vandaar mijn vroege (of late) schrijfsel op dit forum. Dat kwam niet door U hoor, maar ik was gewoon uitgeslapen . Maar jouw (of moet ik U zeggen) manier van het Nederlandse taalgebruik intrigeert mij en ik vind je (of U) een aanwinst voor dit forum. Vooral je hoffelijke en respectvolle houding tegenover de overige forumlezers kan ik waarderen. Sterker nog: daar kunnen andere forumlezers wel eens wat van leren, want ik merk op forums zo vaak een negatieve opstelling tegen elkaar die helemaal niet nodig is.
Tot slot nog één ding nog : mijn vader heette ook Pierre. Maar jij noemt jezelf Aan-Pierre. Leg dat eens uit als je wilt.... Puur uit belangstelling dat ik het vraag.
Met vriendelijke groet, Hans
Laatst bewerkt 28 jul 2015 06:26 door Johannes.