Radio's van 1950 tot 1970
twijvel/hoop spijt? Philips B5X43A FM stereo afknapper?
01 nov 2015 14:39 #56058
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic twijvel/hoop spijt? Philips B5X43A FM stereo afknapper?
Je kun ze meten met een capaciteitsmeter, wel 1 kan losnemen. Ze zijn inderdaad 82 NF = 0,082 uF, wel een hoge spanning nemen.
Henk van 't Kruis
De volgende gebruiker (s) zei dank u: ReneV
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
01 nov 2015 14:16 #56057
door ReneV
Beantwoord door ReneV in topic twijvel/hoop spijt? Philips B5X43A FM stereo afknapper?
Hallo Henk,
Als je op een probleem gefixeerd bent zie je ze plotseling opeens overal. Ben met een B5X43a bezig
Op bovenstaande foto van de B5X43A zie ik nog 2 teerknollen zitten.
Vroeg me af hoe je kunt meten of die dingen nog goed zijn (ik heb een multimeter) en kwam er in het schema maar moeilijk achter wat de waarde is.
Is 82/250V ok, zoals op het Ctje uit mn winkel staat ?
Rene
Als je op een probleem gefixeerd bent zie je ze plotseling opeens overal. Ben met een B5X43a bezig
Op bovenstaande foto van de B5X43A zie ik nog 2 teerknollen zitten.
Vroeg me af hoe je kunt meten of die dingen nog goed zijn (ik heb een multimeter) en kwam er in het schema maar moeilijk achter wat de waarde is.
Is 82/250V ok, zoals op het Ctje uit mn winkel staat ?
Rene
01 nov 2015 14:06 #56056
door ReneV
Beantwoord door ReneV in topic twijvel/hoop spijt? Philips B5X43A FM stereo afknapper?
Helder (2 x), en heb de herdruk net op tijd gearresteerd.
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
01 nov 2015 10:39 - 01 nov 2015 10:46 #56043
door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic twijvel/hoop spijt? Philips B5X43A FM stereo afknapper?
@Rene V
aardig van je , maar zulke tips liever en verstandiger voortaan per pm . Dit is een openbaar topic, iedereen kan net voor ik je tip lees het boek voor mij aanschaffen. (De ad staat er al niet meer)...maar ik heb het boek door een ander meelevend lid al heel gunstig. Dus over en weer .....literatuur en andere persoonlijk bedoelde tips beter prive uitwisselen. Er zijn duizenden gasten die meeliften op onze tips, die ook een boek of radio nodig hebben. whisling . Maar fijn dat je aan me dacht.
Wist je trouwens dat het opmaakraam (layout raam van deze site een mogelijk biedt om opmerkingen alleen voor leden leesbaar te maken? Het is het 7 de opmaak symbool van de rechter kant gerekend, ( verberg tekst voor gasten ) Maar nogmaals PM is het best als je echt een gouden tip hebt die bedoeld is persoonlijk ingewisseld (gekocht ) te worden.
aardig van je , maar zulke tips liever en verstandiger voortaan per pm . Dit is een openbaar topic, iedereen kan net voor ik je tip lees het boek voor mij aanschaffen. (De ad staat er al niet meer)...maar ik heb het boek door een ander meelevend lid al heel gunstig. Dus over en weer .....literatuur en andere persoonlijk bedoelde tips beter prive uitwisselen. Er zijn duizenden gasten die meeliften op onze tips, die ook een boek of radio nodig hebben. whisling . Maar fijn dat je aan me dacht.
Wist je trouwens dat het opmaakraam (layout raam van deze site een mogelijk biedt om opmerkingen alleen voor leden leesbaar te maken? Het is het 7 de opmaak symbool van de rechter kant gerekend, ( verberg tekst voor gasten ) Maar nogmaals PM is het best als je echt een gouden tip hebt die bedoeld is persoonlijk ingewisseld (gekocht ) te worden.
Laatst bewerkt 01 nov 2015 10:46 door aan-pierre.
31 okt 2015 14:56 - 31 okt 2015 15:00 #56014
door ReneV
Beste Pierre,
Op Marktplaats is -nu- voor weinig geld het Jongensradio boek deel I te koop (25,-) . Ik heb het al sinds mn jeugd en het geeft een mooie basis. Ik ga het ook weer eens lezen.
PS Laat de herdruk a.u.b. aan mij
Op Marktplaats is -nu- voor weinig geld het Jongensradio boek deel I te koop (25,-) . Ik heb het al sinds mn jeugd en het geeft een mooie basis. Ik ga het ook weer eens lezen.
PS Laat de herdruk a.u.b. aan mij
Laatst bewerkt 31 okt 2015 15:00 door ReneV.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: aan-pierre
- aan-pierre
- [aan-pierre]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
26 okt 2015 19:16 - 26 okt 2015 19:36 #55844
door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic twijvel/hoop spijt? Philips B5X43A FM stereo afknapper?
GEEF nie ......in de tussentijd heb ik Radio Blan!!! een blad
nog fijner dan een schuimend bad.
Radio electronica wordt retrograde luchtig opgediept
dan is begrijpen wat Henk v t Kruis met mn plano deed straks zo gepiept
T houd me uit de foute kroegen en natte parties
Zit lekker te lezen met zak Smarties
Zo wordt dit grijzende domme radio blondje kindervriendelijk bijgeschoold
zodat hij niet in schema's weerstandjes en kleurkodes verdoold.
....en te onwetende nieuwsgierige vingertjes verkoolt
nog fijner dan een schuimend bad.
Radio electronica wordt retrograde luchtig opgediept
dan is begrijpen wat Henk v t Kruis met mn plano deed straks zo gepiept
T houd me uit de foute kroegen en natte parties
Zit lekker te lezen met zak Smarties
Zo wordt dit grijzende domme radio blondje kindervriendelijk bijgeschoold
zodat hij niet in schema's weerstandjes en kleurkodes verdoold.
....en te onwetende nieuwsgierige vingertjes verkoolt
Laatst bewerkt 26 okt 2015 19:36 door aan-pierre.