Radio's van 1950 tot 1970
Philips BX 750 A
04 okt 2013 19:45 - 04 okt 2013 19:55 #36908
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips BX 750 A
Marc.
Onlangs vertoonde het chassis van mijn gereviseerde FX995A van de ene op de andere dag hetzelfde euvel.
Heel zacht op de FM het afstem oog sloeg half uit en reageerde amper.
omdat uit kasten om te meten wat lastig is bij deze radio was mijn eerste storingsreactie het vervangen van de EF80 en EC92 op de FM tuner.
Echter geen verbetering.
Na vervangen van de EF85 was het probleem opgelost.
Bert.
Onlangs vertoonde het chassis van mijn gereviseerde FX995A van de ene op de andere dag hetzelfde euvel.
Heel zacht op de FM het afstem oog sloeg half uit en reageerde amper.
omdat uit kasten om te meten wat lastig is bij deze radio was mijn eerste storingsreactie het vervangen van de EF80 en EC92 op de FM tuner.
Echter geen verbetering.
Na vervangen van de EF85 was het probleem opgelost.
Bert.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 04 okt 2013 19:55 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marc
- [Marc]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
04 okt 2013 18:55 #36906
door Marc
Beantwoord door Marc in topic Philips BX 750 A
Hallo Henk ,
Ik heb de PU aangetikt met mijn vinger en die gaat snoeihard !!
Dus het versterkingsdeel doet het .
Alleen de UKW is erg zacht ik zal op zoek gaan naar de buisjes die jij beschrijft , EF80 en EC92 dus als deze slecht zijn is de FM ook zacht ?
Grt Marc
Ik heb de PU aangetikt met mijn vinger en die gaat snoeihard !!
Dus het versterkingsdeel doet het .
Alleen de UKW is erg zacht ik zal op zoek gaan naar de buisjes die jij beschrijft , EF80 en EC92 dus als deze slecht zijn is de FM ook zacht ?
Grt Marc
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
04 okt 2013 18:47 #36905
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Philips BX 750 A
Beste Marc, je zult dit structureel aan moeten pakken.
Dus documentatie erbij en alle spanningen controleren die op het schema staan, opzoeken, meten en opschrijven.
Als je buizen test en deze zijn slecht, vervang ze dan.
Je FM tuner gedeelte bestaat uit 2 buizen, EF80 en EC92, zijn ze goed, wat zijn de spanningen en stromen, lekke condensatoren, slechte weerstanden.
Wat doet de pick-up ingang, kun je een beetje de eindtrap mee uit proberen, ECC83 en de El buizen.
Controleer alle koppel- en ontkoppel condensatoren, schermrooster weerstanden of nog beter alle weerstanden waar een hoge spanning over staat. enz, enz.
Voor dit soort toestellen is ervaring nodig of de wil en moed om je er diepgaand in te verdiepen,
Dus eerst maar eens flink aan het meten, als je afwijkingen vind tussen je metingen en het schema kun je verder geholpen worden.
Henk
Dus documentatie erbij en alle spanningen controleren die op het schema staan, opzoeken, meten en opschrijven.
Als je buizen test en deze zijn slecht, vervang ze dan.
Je FM tuner gedeelte bestaat uit 2 buizen, EF80 en EC92, zijn ze goed, wat zijn de spanningen en stromen, lekke condensatoren, slechte weerstanden.
Wat doet de pick-up ingang, kun je een beetje de eindtrap mee uit proberen, ECC83 en de El buizen.
Controleer alle koppel- en ontkoppel condensatoren, schermrooster weerstanden of nog beter alle weerstanden waar een hoge spanning over staat. enz, enz.
Voor dit soort toestellen is ervaring nodig of de wil en moed om je er diepgaand in te verdiepen,
Dus eerst maar eens flink aan het meten, als je afwijkingen vind tussen je metingen en het schema kun je verder geholpen worden.
Henk
- Marc
- [Marc]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
04 okt 2013 13:37 - 04 okt 2013 13:41 #36901
door Marc
Philips BX 750 A werd gestart door Marc
Beste forumleden ,
Vandaag de BX 750 A eindelijk kunnen aanpakken .
Het is een spelend toestel alleen de geheel rechtse knop ( UKW ) zodra ik die inschakel heb ik erg weinig geluid , ook als de volumeregelaar geheel open staat heb je geluid maar zacht.
Als de radio ongeveer 30 minuten achter elkaar aanstaat gaat ie zachter spelen
Ik vermoed dat de EC 92 op is , ook de ECC 83 , en beide EL 84 zijn net nog voldoende
Ik heb ze gemeten op mijn Funke W 19 S .
Wie helpt mij op weg ....
Grt Marc
Vandaag de BX 750 A eindelijk kunnen aanpakken .
Het is een spelend toestel alleen de geheel rechtse knop ( UKW ) zodra ik die inschakel heb ik erg weinig geluid , ook als de volumeregelaar geheel open staat heb je geluid maar zacht.
Als de radio ongeveer 30 minuten achter elkaar aanstaat gaat ie zachter spelen
Ik vermoed dat de EC 92 op is , ook de ECC 83 , en beide EL 84 zijn net nog voldoende
Ik heb ze gemeten op mijn Funke W 19 S .
Wie helpt mij op weg ....
Grt Marc
Laatst bewerkt 04 okt 2013 13:41 door Marc.