BX700A
Volgens mij is het luidsprekerdoek flink verkleurd, alleen de rand boven de schaal niet en zie je dat aan voor een sierrand. Misschien heeft dat stukje doek geen zonlicht gehad en de rest dus wel of bedoel je wat anders

Groeten Willem
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Maar Wat platen draaien betreft zoo als jij dat het besten vind
Zoo doe ik dat ook met riaa Buizen voorversterkers Mono Ecc 83
Met mono MD gen electriek VR 2 In de lenco L70
Verders voor stereo platen een Lenco met een Dual T.vv 47
Maar daar gebruik ik maar een kant van voor mono radio wel mono gekoppelt elementen
Op de ene kant V,vst dual en ik heb nog een weerstandje bijgezet van 47K
met diverse MD elmenten .Speelt ook prima op dat toestel De OTL
Ik gebruik twee Lenco,s Gezien dat ik ook veel Herpers 78 T draai van ouden muziek
En die zijn WEL met stereo groeven opgenomen maar mono
De Mono LP,s van zelf met mono DYN elment met buizen v,vst met RIAA .Cor
Die 78.Toeren Herpers op LP,s daar staat ook meestal de pers DATA op
En die is ook veel later als de Mono pers .Men kan het ook zien
aan de plaat groeven het is WeL Wel mono opgenomen maar met Stereo groeven .
Huub
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
- Jeroen Landman
- [Jeroen Landman]
-
- Mijn hobby's zijn het verzamelen en restaureren van buizenradio's, jukeboxen en klokken, verder heb ik 8 klassieke auto's en ben liefhebber van Amsterdamse School meubilair.
De BD700A is 100% identiek aan de BX700A, m.u.v. de knoppen en het FM logootje aan de schaalwijzer.
In Duitsland was FM al gemeengoed in 1950-51, zeker op de duurdere radio's, ik denk dat ze daarom dat bolletje FM aan de naald maar hebben weggelaten.
Ook zullen de dunne wat fragiele acryl knoppen geen genade hebben kunnen vinden in de ogen van de degelijke Duitse consument.
Waar je een versiering ziet boven de schaal weet ik niet, de BX700A is er met noten en zwarte boven- en onderkant geweest.
De frontpartij en de zijwanden zijn altijd hoogglans noten, het balkje waar de knoppen op zitten soms wortelnoten.
Lak wordt vaak mat onder invloed van zonlicht, vet en vuil.
Heb laatst nog een kast die helemaal mat was opgepoetst met Commandant 4, glimt nu als een spiegel.
Groeten,
Jeroen
peter1952 schreef : Kees, ik bedoel wel degelijk de B5X61a, daar heb ik er twee van. Die zijn echt uitgerust met de EL84 en UL41, kijk maar in het schema.
Je hebt ook het kleinere broertje, de B4X61a, die is wel uitgerust met een EL86.
De volgende OTL in de reeks, de B5X62a heeft ook een EL86.
Huub, ik maakte die opmerking omdat het mij een beetje opvalt.
Groeten,
Peter
Peter. Je schreef het bericht ongeveer gelijktijdig met mij
Wat Huub betreft zat ik met 2 dingen in mijn hoofd. Een UL41 of EL86 (en ook PL84 en UL84) maakt bij dit versterkerprincipe niks uit.
Een ander gegeven is dat Huub de Philips radio's nogal schel vind klinken t.o.v. Duitse radio's en zijn maning kan ik wel delen. Ik had dan ook een OTL radio met een enkele luidspreker in mijn achterhoofd, en dacht dus aan de Philips BX553A.
Een ander punt wat ik me nog van bijna 40 jaar geleden kan herinneren zijn de platenspelers met een keramisch element. Deze klinken vaak iets dunner (minder basweergave, afhankelijk van de naalddruk) en vaak wel scherp geluid, terwijl de hoogste frequenties worden afgekapt. Oplossing was een MD element en een RIAA voorversterkertje. Een hele verademing voor jong en de destijds oudere man die graag naar klassieke muziek luistert.
groetjes,
Kees