Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

BX700A

Meer
24 jun 2013 19:17 #33306 door thijs
Beantwoord door thijs in topic BX700A
Dag Henk,

Nee, ik heb de sleuf nooit dichtgemaakt maar het is wel een acoustische kortsluiting voor de luidspreker.
Probeer de luidspreker maar eens op een open klankbord van 80x100 cm.
Rond gat van 226 mm erin maken op 2/3 van de hoogte van het klankbord (multiplex of MDF en je zult zien dat de luidspreker veel beter klinkt dan in de kast van de BX700 zelf.
Je merkte het zelf al op toen je er een bombardon op aansloot.
Het proberen waard.Deze goede speaker verdient het.

Thijs

Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• hkruis
  • [hkruis]
  • Onderwerp Auteur
Meer
24 jun 2013 16:23 #33286 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic BX700A

thijs schreef : Dag Henk,

Wat René stelt om het kartonnen rondje weg te nemen en dat de luidspreker beter klinkt is niet zo.
De klankverstrooier is van dun bakeliet en ik denk net als Huub dat het voor versteviging is.
Op zich is deze Philips 9758/05 een zeer goede luidspreker maar in de BX700A en ook in de BX600A komt deze niet goed tot zijn recht(sleuf in de bovenkant kast voor de zenderwijzer)
Ik heb deze luidsprekers vroeger wel gebruikt in een acoustische box met ondersteuning voor het hoog met een AD3500M.
Klinkt zeker niet minder dan een 9710M.

Groetjes,
Thijs

Ik heb de speaker even geprobeerd met en zonder afdekking. geen verschil door mij te horen. Nu begrijp ik de opmerking over de sleuf. de doorgang van de schaalwijzer. Hen je ooit wel eens geëxperimenteerd met dichtmaken en wat is het effect.??.

Henk

Meer
24 jun 2013 15:13 #33282 door Huub
Beantwoord door Huub in topic BX700A
Dat bij de conus van de 9758. dat er een diepe RIL
Is ingeperst dat kom ik ook meer tegen bij bass
Luitsprekers Ze klinken ook minder scherp
En het verstevigt de Conus tegen Fladderen .Huub

Meer
24 jun 2013 14:17 #33276 door thijs
Beantwoord door thijs in topic BX700A
Dag Henk,

Wat René stelt om het kartonnen rondje weg te nemen en dat de luidspreker beter klinkt is niet zo.
De klankverstrooier is van dun bakeliet en ik denk net als Huub dat het voor versteviging is.
Op zich is deze Philips 9758/05 een zeer goede luidspreker maar in de BX700A en ook in de BX600A komt deze niet goed tot zijn recht(sleuf in de bovenkant kast voor de zenderwijzer)
Ik heb deze luidsprekers vroeger wel gebruikt in een acoustische box met ondersteuning voor het hoog met een AD3500M.
Klinkt zeker niet minder dan een 9710M.

Groetjes,
Thijs

Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!

Meer
24 jun 2013 10:31 #33259 door maarten
Beantwoord door maarten in topic BX700A
Ik had het nog niet gemeld, maar ben wel erg benieuwd wat er op het onderste typeplaatje staat. Geen idee of die dingen goed afstoombaar zijn, ik sta voor hetzelfde geval met een moderner radio'tje en wil het daar ook gaan proberen.

Meer
24 jun 2013 10:02 #33258 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic BX700A
Henk

De Speaker van de FX614 heeft alleen het kelkje en geeft wel goed weer
ik denk als je kartonnen plaatje weghaalt veel beter zal klinken
Grt René

René Daemen

Gemaakt door Kunena