Radio's van 1950 tot 1970
Meningen betreffende sleutelgat effect
25 mei 2013 22:27 - 25 mei 2013 22:49 #32251
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Meningen betreffende sleutelgat effect
Nou henk hier op het Forum vind ik wel genoeg
En mensen moeten zich zelf NIET uitnodigennaar mijn woonplaats
Deze is voor mij En mijn anderen helft en Fam
Ik geloof jou ook wel van kennis van zaken
Wat betreft geluid . maar ik spreek mij heel graag UIT
En dat doe ik ook .En een tegen woord is wel kom
Daaar kan men van opsteken Alles is een overweging
waard .En of je nou Fries bent dat maakt niks uit
Die bezitten ook een goede mening . Huub
En mensen moeten zich zelf NIET uitnodigennaar mijn woonplaats
Deze is voor mij En mijn anderen helft en Fam
Ik geloof jou ook wel van kennis van zaken
Wat betreft geluid . maar ik spreek mij heel graag UIT
En dat doe ik ook .En een tegen woord is wel kom
Daaar kan men van opsteken Alles is een overweging
waard .En of je nou Fries bent dat maakt niks uit
Die bezitten ook een goede mening . Huub
Laatst bewerkt 25 mei 2013 22:49 door Huub.
Onderwerp is gesloten.
25 mei 2013 22:26 - 25 mei 2013 22:34 #32250
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Meningen betreffende sleutelgat effect
@ Ben en Henk.
Ik ga met jullie mee.
Zoals live in een zaaltje of concert zaal is wat we met onze apparatuur proberen te benaderen.
En omdat we twee van die flaporen bezitten welke ook een zogenaamde kanaalscheiding hebben zul je dat met mono opname en weergave nooit bereiken komt nog niet in de buurt.
Ik ga met jullie mee.
Zoals live in een zaaltje of concert zaal is wat we met onze apparatuur proberen te benaderen.
En omdat we twee van die flaporen bezitten welke ook een zogenaamde kanaalscheiding hebben zul je dat met mono opname en weergave nooit bereiken komt nog niet in de buurt.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 25 mei 2013 22:34 door Bert Kn.
Onderwerp is gesloten.
- Tonmeister Henk
- [Tonmeister Henk]
-
Minder
Meer
25 mei 2013 22:11 #32249
door Tonmeister Henk
Beantwoord door Tonmeister Henk in topic Meningen betreffende sleutelgat effect
Hoi Ben , zo dacht ik er ook over , al heb ik me ondanks de verbazing nog netjes uitgedrukt . Dus dan maar alsnog :woohoo: :woohoo: :woohoo: bigfun bigfun bigfun bigfun
Onderwerp is gesloten.
25 mei 2013 22:07 - 25 mei 2013 22:10 #32248
door Ben Dijkman
Handtekening
Beantwoord door Ben Dijkman in topic Meningen betreffende sleutelgat effect
Er zijn i.d.d. veel van dat soort mensen die "weten" hoe de instrumenten moeten klinken.
Het instrument(en de eigenschappen ervan) zelf kennen ze vaak niet eens, maar die moeten wel zodanig klinken zoals zijn het hebben willen.
De muzikant legt juist op allerhande manieren zijn gevoel/hart en ziel in zijn instrument en de
money-listener haalt dat er allemaal weer uit om de opname " juist weer zo zuiver mogelijk" te laten klinken. bigfun : tvkijkuh : bigfun beer beer
Als uitgangspunt :Dat als je voor een band staat die
zonder versterking speelt,.. dan hoor je mono bigfun bigfun bigfun bigfun bigfun
Nou ja zeg , dan hoor je niet mono, maar dan heb je gewoonweg "geen oren aan je kop" zoals we dat in muzikanten vaktermen zeggen.
Niet erg hoor kan gebeuren en is al erg genoeg ...dat wel.
Maar ga je dan A.U.B. niet ook nog eens bemoeien tegenover anderen met hoe muziek hoort te klinken.
bigfun bigfun bigfun.
Het instrument(en de eigenschappen ervan) zelf kennen ze vaak niet eens, maar die moeten wel zodanig klinken zoals zijn het hebben willen.
De muzikant legt juist op allerhande manieren zijn gevoel/hart en ziel in zijn instrument en de
money-listener haalt dat er allemaal weer uit om de opname " juist weer zo zuiver mogelijk" te laten klinken. bigfun : tvkijkuh : bigfun beer beer
Als uitgangspunt :Dat als je voor een band staat die
zonder versterking speelt,.. dan hoor je mono bigfun bigfun bigfun bigfun bigfun
Nou ja zeg , dan hoor je niet mono, maar dan heb je gewoonweg "geen oren aan je kop" zoals we dat in muzikanten vaktermen zeggen.
Niet erg hoor kan gebeuren en is al erg genoeg ...dat wel.
Maar ga je dan A.U.B. niet ook nog eens bemoeien tegenover anderen met hoe muziek hoort te klinken.
bigfun bigfun bigfun.
Handtekening
Laatst bewerkt 25 mei 2013 22:10 door Ben Dijkman.
Onderwerp is gesloten.
25 mei 2013 22:06 - 25 mei 2013 22:18 #32247
door Bert Kn
Ik heb enkele van zijn opnames bij mij thuis op de AG9015 set gehoord werkelijk fantastisch.
Een ware meester op dat gebied.
Bert
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Meningen betreffende sleutelgat effect
Huub wat Henk voorstelt is zeker de moeite waard.Henk schreef
Ik wil graag nog eens bij je langskomen om je het eea te laten horen
Ik heb enkele van zijn opnames bij mij thuis op de AG9015 set gehoord werkelijk fantastisch.
Een ware meester op dat gebied.
Bert
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 25 mei 2013 22:18 door Bert Kn.
Onderwerp is gesloten.
- Tonmeister Henk
- [Tonmeister Henk]
-
Minder
Meer
25 mei 2013 21:49 - 25 mei 2013 21:50 #32245
door Tonmeister Henk
Beantwoord door Tonmeister Henk in topic Meningen betreffende sleutelgat effect
Huub , breek me de bek niet open ! Heb veel vruchteloze discussies gehad met High End freaks die kritiek hadden op mijn opnames . Als ik hen dan vroeg of ze wel eens bij een klassiek concert waren geweest kreeg ik steevast de opmerking "wat heeft dat ermee te maken " . Alles dus . Zij kopen dure high end labels en dat moet dan de referentie wezen , pure lulkoek . Als ik een live registratie doe wil ik thuis met de ogen dicht me weer in dezelfde ruimte bevinden . Als men beweringen doet als "zoals het hoort te klinken"
hebben ze aan mij een kwaaie , dwarskoppige Fries . Ik wil graag nog eens bij je langskomen om je het eea te laten horen , wil ook wel eindelijk wel eens kennismaken , lijkt me leuk . Groet , Henk
hebben ze aan mij een kwaaie , dwarskoppige Fries . Ik wil graag nog eens bij je langskomen om je het eea te laten horen , wil ook wel eindelijk wel eens kennismaken , lijkt me leuk . Groet , Henk
Laatst bewerkt 25 mei 2013 21:50 door Tonmeister Henk.
Onderwerp is gesloten.