Meningen betreffende sleutelgat effect
Henk schreef
Zolang een microfoon zich niet exact gelijk gedraagt als een oor zal dit wel zo blijven
En dan maar hopen dat de ontwikkeling van de microfoons nog verder verbeterd wordt hetgeen me wel een heel duur grapje lijkt te worden.
Groet.
Bert.
Mvg.
Bert
- Tonmeister Henk
- [Tonmeister Henk]
-
Dat bedoel ik dus ook :Geen boekjesgeleuter maar gewoon , oren aan je kop en het voelen vanuit ervaring.
Ook onder muzikanten al weer zo'n verschil tussen "notendrukkers" of "invoelers"
Houthakers of slagwerkers, schreeuwers of zangers.
BtW
Onlangs naar saint-jude geweest:Wat een ongelooflijk onmogelijke fenomenale zangeres!
Nog nooit zoiets grandioos gehoord.
Beluister je echter diezelfde opnames op u-tube:Klinkt niet al te best.De apparatuur kan blijkbaar dergelijke (bijna onmenselijk hogen maar perfecte zang- uithalen ) vocalen totaal niet aan.
Voor iedereen die dol is op zangeressen stemmen "met een randje":
Saint Jude :je weet werkelijk niet wat je overkomt en hoort!Zangtechnisch een wonder!
Het doet me genoegen dit alles van de werkelijke kenners te vernemen.
Een goede live performance is met erg goede apparatuur dan ook in mijn visie slechts een benadering daarvan.
Mvg.
Bert
- Tonmeister Henk
- [Tonmeister Henk]
-
Ook onder muzikanten al weer zo'n verschil tussen "notendrukkers" of "invoelers"
Houthakers of slagwerkers, schreeuwers of zangers.
BtW
Onlangs naar saint-jude geweest:Wat een ongelooflijk onmogelijke fenomenale zangeres!
Nog nooit zoiets grandioos gehoord.
Beluister je echter diezelfde opnames op u-tube:Klinkt niet al te best.De apparatuur kan blijkbaar dergelijke (bijna onmenselijk hogen maar perfecte zang- uithalen ) vocalen totaal niet aan.
Voor iedereen die dol is op zangeressen stemmen "met een randje":
Saint Jude :je weet werkelijk niet wat je overkomt en hoort!Zangtechnisch een wonder!
Handtekening
- Tonmeister Henk
- [Tonmeister Henk]
-
De demonstratie van het Philips meubel in 3 bergen viel me bv zwaar tegen . Geen wonder , die zaal is heel wat anders dan een huiskamer . Dus rekening houdend daarmee ga ik eerst eens nadenken over reproductie in een grotere ruimte Zo blijven we lekker bezig beer