Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Meningen betreffende sleutelgat effect

Meer
26 mei 2013 00:51 #32264 door Bert Kn

Henk schreef
Zolang een microfoon zich niet exact gelijk gedraagt als een oor zal dit wel zo blijven

En dan maar hopen dat de ontwikkeling van de microfoons nog verder verbeterd wordt hetgeen me wel een heel duur grapje lijkt te worden.
Groet.
Bert.

Mvg.
Bert
Onderwerp is gesloten.
  • Tonmeister Henk
  • [Tonmeister Henk]
Meer
26 mei 2013 00:33 #32263 door Tonmeister Henk
Beantwoord door Tonmeister Henk in topic Meningen betreffende sleutelgat effect
Bert , benadering is inderdaad het juiste woord . M'n mede techneuten en ik komen er soms griezelig dichtbij , maar er blijft meestal nog nèt iets over wat toch nog dat laatste stukje beter kan . En zo blijf ik benaderen totdat ik erbij neer val en de volgende , als die in dit MP3 tijdperk nog opstaat , gaat daar z'n hele leven mee verder enz enz . Zolang een microfoon zich niet exact gelijk gedraagt als een oor zal dit wel zo blijven
Onderwerp is gesloten.
Meer
26 mei 2013 00:11 - 26 mei 2013 00:12 #32262 door Bert Kn

Dat bedoel ik dus ook :Geen boekjesgeleuter maar gewoon , oren aan je kop en het voelen vanuit ervaring.
Ook onder muzikanten al weer zo'n verschil tussen "notendrukkers" of "invoelers"
Houthakers of slagwerkers, schreeuwers of zangers.
BtW
Onlangs naar saint-jude geweest:Wat een ongelooflijk onmogelijke fenomenale zangeres!
Nog nooit zoiets grandioos gehoord.
Beluister je echter diezelfde opnames op u-tube:Klinkt niet al te best.De apparatuur kan blijkbaar dergelijke (bijna onmenselijk hogen maar perfecte zang- uithalen ) vocalen totaal niet aan.

Voor iedereen die dol is op zangeressen stemmen "met een randje":
Saint Jude :je weet werkelijk niet wat je overkomt en hoort!Zangtechnisch een wonder!

Het doet me genoegen dit alles van de werkelijke kenners te vernemen.
Een goede live performance is met erg goede apparatuur dan ook in mijn visie slechts een benadering daarvan.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 26 mei 2013 00:12 door Bert Kn.
Onderwerp is gesloten.
  • Tonmeister Henk
  • [Tonmeister Henk]
Meer
26 mei 2013 00:02 #32261 door Tonmeister Henk
Zo heb ik m'n favoriet ook gevonden : Carina Vinke , Alt / Mezzo . Heb haar minimaal 1 keer per jaar voor de microfoons . Ook genoeg over te vinden , Google maar eens . Een kennis probeert het ook op you tube te krijgen , met een dergelijke dynamiek lukt dat niet zonder compressor . Heb ik wel maar nog maar 2 keer gebruikt . Het gebruik van dergelijk materiaal stuit me tegen de voorgevel
Onderwerp is gesloten.
Meer
25 mei 2013 23:50 - 25 mei 2013 23:52 #32260 door Ben Dijkman
Dat bedoel ik dus ook :Geen boekjesgeleuter maar gewoon , oren aan je kop en het voelen vanuit ervaring.
Ook onder muzikanten al weer zo'n verschil tussen "notendrukkers" of "invoelers"
Houthakers of slagwerkers, schreeuwers of zangers.
BtW
Onlangs naar saint-jude geweest:Wat een ongelooflijk onmogelijke fenomenale zangeres!
Nog nooit zoiets grandioos gehoord.
Beluister je echter diezelfde opnames op u-tube:Klinkt niet al te best.De apparatuur kan blijkbaar dergelijke (bijna onmenselijk hogen maar perfecte zang- uithalen ) vocalen totaal niet aan.

Voor iedereen die dol is op zangeressen stemmen "met een randje":
Saint Jude :je weet werkelijk niet wat je overkomt en hoort!Zangtechnisch een wonder!

Handtekening
Laatst bewerkt 25 mei 2013 23:52 door Ben Dijkman.
Onderwerp is gesloten.
  • Tonmeister Henk
  • [Tonmeister Henk]
Meer
25 mei 2013 23:34 #32259 door Tonmeister Henk
Ben , verkijk je niet teveel . Theoretisch weet ik niet zo gek veel . Ik kan wat ik doe meestal niet met bestaande theorieen staven , dat maakt het elke keer weer spannend . Maar ik heb gelukkig nog steeds een paar goeie oren aan m'n kop , ben ik m'n hele leven erg voorzichtig mee geweest . Bij een evt demonstratie komt dan weer de eindeloze discussie wat voor installatie daarvoor gebruikt moet worden :P
De demonstratie van het Philips meubel in 3 bergen viel me bv zwaar tegen . Geen wonder , die zaal is heel wat anders dan een huiskamer . Dus rekening houdend daarmee ga ik eerst eens nadenken over reproductie in een grotere ruimte Zo blijven we lekker bezig beer
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena