Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Inhoud vervangen voedingselco en seleen gelijkrichter

Meer
01 dec 2012 12:32 #24833 door Bart B
Zo,de Wega is klaar.Ben best tevreden over het resultaat alhoewel ik de volgende keer de kast maar ga spuiten in plaats van te rollen.Je kunt het toch zien.
Ik heb de kast al een keer goed gepoetst.

Het luidsprekerdoek heb ik een paar keer beneveld met goudverf.Deze tip kwam ik een keer tegen op het andere forum.Heb het eerst even getest en het resultaat bevalt me wel.
De roosters van de zijspeakers heb ik opnieuw antiek goud gespoten.Vind ze zo net wat mooier lijken dan de bruine op mijn andere Wega.
De roosters hadden deze kleur ook al.
Ook zit er een nieuw oog in.Een paar nieuwe schaallampjes moeten er eigenlijk ook nog in maar daar moet ik nog even naar op zoek.Kan ze zo verwisselen het chassis hoeft er niet weer uit.
De radio speelt de hele week al zonder problemen en geeft een zeer goed geluid.
Ik wil jullie bij deze nog bedanken voor de hulp en adviezen die ik heb gekregen. :thumbsup:
Op naar het volgend project die ik vanmorgen heb gehaald.

Gr. Bart
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 nov 2012 16:15 #24334 door Bart B
Zal ik doen Henk.
Die gouden plakbiezen werken perfect Klaas :thumbsup:

Gr Bart

Meer
20 nov 2012 14:22 #24333 door Klaas Postma
Super Bart,

Waren de gouden biesjes een succes?

groet Klaas

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
20 nov 2012 04:00 #24331 door hkruis
Mooi Bart,

dat vind ik nu leuk, goed aanpakken dus. Een belangrijk onderdeel van een restauratie .
Vergeet niet een drupje olie op alle scharnierende punten aan te brengen van het schakel mechaniek em alle loopwieltjes..

:thumbsup:

Henk

Meer
19 nov 2012 22:07 #24324 door Bart B
Messing sierlijsten geplakt.

Chassis met vieze en schone knoppen.

Resterende ondeldelen.

Ik denk dat ik voor de zijkanten de goudkleurige roosters gebruik(wel even opnieuw spuiten).
Zijn schijnbaar in 2 kleuren geleverd.

Gr. Bart

Meer
19 nov 2012 12:59 - 19 nov 2012 13:05 #24303 door maarten
Ze waren relatief niet slecht, maar in de jaren '60 was onder monteurs al jaren bekend dat vrijwel alle soorten papiercondensatoren veel uitval vertoonden (iets dat tot op de dag van vandaag bij condensatorfabrikanten die ze nog steeds produceren, verzwegen wordt). Nederlandse consumentenelectronica van Philips was eind jaren '50 al vrijwel volledig over naar polyester, waarschijnlijk toch ook omdat er veel ellende langskwam in de kwaliteitslaboratoria.

Het al dan niet incidentele gebruik van vitrohmweerstanden en wimacondensatoren in Philipstoestellen die niet uit Wetzlar kwamen, was me ook al opgevallen en kan ik nog niet verklaren. Of de Scandinavische bestemming een rol speelde in het niet gebruiken van zulke onderdelen, durf ik niet te zeggen maar aangezien het Philips is kan alles :whistle: Zelf vermoed ik redenen van beschikbaarheid en kostprijs.
Laatst bewerkt 19 nov 2012 13:05 door maarten.

Gemaakt door Kunena