Radio's van 1950 tot 1970
Inhoud vervangen voedingselco en seleen gelijkrichter
01 dec 2012 12:32 #24833
door Bart B
Beantwoord door Bart B in topic Inhoud vervangen voedingselco en seleen gelijkrichter
Zo,de Wega is klaar.Ben best tevreden over het resultaat alhoewel ik de volgende keer de kast maar ga spuiten in plaats van te rollen.Je kunt het toch zien.
Ik heb de kast al een keer goed gepoetst.
Het luidsprekerdoek heb ik een paar keer beneveld met goudverf.Deze tip kwam ik een keer tegen op het andere forum.Heb het eerst even getest en het resultaat bevalt me wel.
De roosters van de zijspeakers heb ik opnieuw antiek goud gespoten.Vind ze zo net wat mooier lijken dan de bruine op mijn andere Wega.
De roosters hadden deze kleur ook al.
Ook zit er een nieuw oog in.Een paar nieuwe schaallampjes moeten er eigenlijk ook nog in maar daar moet ik nog even naar op zoek.Kan ze zo verwisselen het chassis hoeft er niet weer uit.
De radio speelt de hele week al zonder problemen en geeft een zeer goed geluid.
Ik wil jullie bij deze nog bedanken voor de hulp en adviezen die ik heb gekregen. :thumbsup:
Op naar het volgend project die ik vanmorgen heb gehaald.
Gr. Bart
Ik heb de kast al een keer goed gepoetst.
Het luidsprekerdoek heb ik een paar keer beneveld met goudverf.Deze tip kwam ik een keer tegen op het andere forum.Heb het eerst even getest en het resultaat bevalt me wel.
De roosters van de zijspeakers heb ik opnieuw antiek goud gespoten.Vind ze zo net wat mooier lijken dan de bruine op mijn andere Wega.
De roosters hadden deze kleur ook al.
Ook zit er een nieuw oog in.Een paar nieuwe schaallampjes moeten er eigenlijk ook nog in maar daar moet ik nog even naar op zoek.Kan ze zo verwisselen het chassis hoeft er niet weer uit.
De radio speelt de hele week al zonder problemen en geeft een zeer goed geluid.
Ik wil jullie bij deze nog bedanken voor de hulp en adviezen die ik heb gekregen. :thumbsup:
Op naar het volgend project die ik vanmorgen heb gehaald.
Gr. Bart
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
20 nov 2012 16:15 #24334
door Bart B
Beantwoord door Bart B in topic Inhoud vervangen voedingselco en seleen gelijkrichter
Zal ik doen Henk.
Die gouden plakbiezen werken perfect Klaas :thumbsup:
Gr Bart
Die gouden plakbiezen werken perfect Klaas :thumbsup:
Gr Bart
Minder
Meer
20 nov 2012 14:22 #24333
door Klaas Postma
Beantwoord door Klaas Postma in topic Inhoud vervangen voedingselco en seleen gelijkrichter
Super Bart,
Waren de gouden biesjes een succes?
groet Klaas
Waren de gouden biesjes een succes?
groet Klaas
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
20 nov 2012 04:00 #24331
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Inhoud vervangen voedingselco en seleen gelijkrichter
Mooi Bart,
dat vind ik nu leuk, goed aanpakken dus. Een belangrijk onderdeel van een restauratie .
Vergeet niet een drupje olie op alle scharnierende punten aan te brengen van het schakel mechaniek em alle loopwieltjes..
:thumbsup:
Henk
dat vind ik nu leuk, goed aanpakken dus. Een belangrijk onderdeel van een restauratie .
Vergeet niet een drupje olie op alle scharnierende punten aan te brengen van het schakel mechaniek em alle loopwieltjes..
:thumbsup:
Henk
19 nov 2012 22:07 #24324
door Bart B
19 nov 2012 12:59 - 19 nov 2012 13:05 #24303
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Inhoud vervangen voedingselco en seleen gelijkrichter
Ze waren relatief niet slecht, maar in de jaren '60 was onder monteurs al jaren bekend dat vrijwel alle soorten papiercondensatoren veel uitval vertoonden (iets dat tot op de dag van vandaag bij condensatorfabrikanten die ze nog steeds produceren, verzwegen wordt). Nederlandse consumentenelectronica van Philips was eind jaren '50 al vrijwel volledig over naar polyester, waarschijnlijk toch ook omdat er veel ellende langskwam in de kwaliteitslaboratoria.
Het al dan niet incidentele gebruik van vitrohmweerstanden en wimacondensatoren in Philipstoestellen die niet uit Wetzlar kwamen, was me ook al opgevallen en kan ik nog niet verklaren. Of de Scandinavische bestemming een rol speelde in het niet gebruiken van zulke onderdelen, durf ik niet te zeggen maar aangezien het Philips is kan alles :whistle: Zelf vermoed ik redenen van beschikbaarheid en kostprijs.
Het al dan niet incidentele gebruik van vitrohmweerstanden en wimacondensatoren in Philipstoestellen die niet uit Wetzlar kwamen, was me ook al opgevallen en kan ik nog niet verklaren. Of de Scandinavische bestemming een rol speelde in het niet gebruiken van zulke onderdelen, durf ik niet te zeggen maar aangezien het Philips is kan alles :whistle: Zelf vermoed ik redenen van beschikbaarheid en kostprijs.
Laatst bewerkt 19 nov 2012 13:05 door maarten.