Radio's van 1950 tot 1970
Inhoud vervangen voedingselco en seleen gelijkrichter
Minder
Meer
01 dec 2012 20:01 #24866
door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic Inhoud vervangen voedingselco en seleen gelijkrichter
Ja beste Bart....
"Spuiten doe ik met een spuitbus"
Maar dan is de kwaliteit van de lak naar mijn opinie te onvoorspelbaar. Daarom werk ik bij voorkeur met door mijzelf uitgekozen lak en een werkelijk goede spuit
Ben nou eenmaal een lastige querulant
Nico
"Spuiten doe ik met een spuitbus"
Maar dan is de kwaliteit van de lak naar mijn opinie te onvoorspelbaar. Daarom werk ik bij voorkeur met door mijzelf uitgekozen lak en een werkelijk goede spuit
Ben nou eenmaal een lastige querulant
Nico
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
01 dec 2012 18:08 #24859
door Bart B
Beantwoord door Bart B in topic Inhoud vervangen voedingselco en seleen gelijkrichter
@ Nico,
De kast heeft ruim een week staan drogen voor dat ik hem gepoetst heb.
Spuiten doe ik met een spuitbus wat ik,als ik dat van mezelf mag zeggen,goed kan maar dat moet ik buiten doen want ik heb binnen geen geschikte ruimte.
@ René,
De weergave is echt goed,ben zeer tevreden over dit toestel.Speelt ook zeer luid en het geluid blijft goed.
Het benevelen van het doek heb ik,zoals gezegd,eens gelezen.Als je een toestel uitelkaar haalt zie je pas aan de randen van een luidsprekerplank hoe mooi het doek vroeger van kleur was.
Om dat iets terug te krijgen heb ik deze methode toegepast.
Ruim afstand houden met je spuitbus en vluchtig over het doek spuiten.Dit heb ik nog 2 keer herhaald.Het doek voelt nog goed en is niet hard van de verf.
De gouden strepen op de kast zijn ook nieuw.Dat zijn dunne plakbiezen.
Het mooie is dat toen de kast kaal was de plek van de oude biezen zichtbaar bleef dus dat was handig bij het plakken van de nieuwe.
Gr. Bart
De kast heeft ruim een week staan drogen voor dat ik hem gepoetst heb.
Spuiten doe ik met een spuitbus wat ik,als ik dat van mezelf mag zeggen,goed kan maar dat moet ik buiten doen want ik heb binnen geen geschikte ruimte.
@ René,
De weergave is echt goed,ben zeer tevreden over dit toestel.Speelt ook zeer luid en het geluid blijft goed.
Het benevelen van het doek heb ik,zoals gezegd,eens gelezen.Als je een toestel uitelkaar haalt zie je pas aan de randen van een luidsprekerplank hoe mooi het doek vroeger van kleur was.
Om dat iets terug te krijgen heb ik deze methode toegepast.
Ruim afstand houden met je spuitbus en vluchtig over het doek spuiten.Dit heb ik nog 2 keer herhaald.Het doek voelt nog goed en is niet hard van de verf.
De gouden strepen op de kast zijn ook nieuw.Dat zijn dunne plakbiezen.
Het mooie is dat toen de kast kaal was de plek van de oude biezen zichtbaar bleef dus dat was handig bij het plakken van de nieuwe.
Gr. Bart
- brcf01
- [brcf01]
-
Minder
Meer
01 dec 2012 15:21 - 01 dec 2012 15:22 #24855
door brcf01
Mooi resultaat Bert!!!
Mag je best trots op zijn.
Hie is de weergave?
Het doek met goudverf benevelen
is wel een apart idee trouwens.
:thumbsup:
Beantwoord door brcf01 in topic Inhoud vervangen voedingselco en seleen gelijkrichter
Bronkie schreef : Zo,de Wega is klaar.Ben best tevreden over het resultaat alhoewel ik de volgende keer de kast maar ga spuiten in plaats van te rollen.Je kunt het toch zien.
Ik heb de kast al een keer goed gepoetst.
Het luidsprekerdoek heb ik een paar keer beneveld met goudverf.Deze tip kwam ik een keer tegen op het andere forum.Heb het eerst even getest en het resultaat bevalt me wel.
De roosters van de zijspeakers heb ik opnieuw antiek goud gespoten.Vind ze zo net wat mooier lijken dan de bruine op mijn andere Wega.
De roosters hadden deze kleur ook al.
Ook zit er een nieuw oog in.Een paar nieuwe schaallampjes moeten er eigenlijk ook nog in maar daar moet ik nog even naar op zoek.Kan ze zo verwisselen het chassis hoeft er niet weer uit.
De radio speelt de hele week al zonder problemen en geeft een zeer goed geluid.
Ik wil jullie bij deze nog bedanken voor de hulp en adviezen die ik heb gekregen. :thumbsup:
Op naar het volgend project die ik vanmorgen heb gehaald.
Gr. Bart
Mooi resultaat Bert!!!
Mag je best trots op zijn.
Hie is de weergave?
Het doek met goudverf benevelen
is wel een apart idee trouwens.
:thumbsup:
Laatst bewerkt 01 dec 2012 15:22 door brcf01.
Minder
Meer
01 dec 2012 14:56 #24852
door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic Inhoud vervangen voedingselco en seleen gelijkrichter
Naar mijn ervaring...
Moet lak wel minstens een week gedroogd hebben voordat je met die polijst- actie kunt beginnen.
Overigens is spuiten iets waar je slag van moet krijgen, begin eerst maar met een paar oefenstukjes! Je hebt gauw neiging om te lang op één plaats te spuiten en dan krijg je "zakkers" . Spuitgereedschap is tegenwoordig niet echt erg duur meer, twee jaar geleden kocht ik bij mijn ALDI compressortje een spuitset voor 69 euro. Na gebruik zorgvuldig dóórspoelen!
Nico
Moet lak wel minstens een week gedroogd hebben voordat je met die polijst- actie kunt beginnen.
Overigens is spuiten iets waar je slag van moet krijgen, begin eerst maar met een paar oefenstukjes! Je hebt gauw neiging om te lang op één plaats te spuiten en dan krijg je "zakkers" . Spuitgereedschap is tegenwoordig niet echt erg duur meer, twee jaar geleden kocht ik bij mijn ALDI compressortje een spuitset voor 69 euro. Na gebruik zorgvuldig dóórspoelen!
Nico
01 dec 2012 12:49 #24837
door Bart B
Beantwoord door Bart B in topic Inhoud vervangen voedingselco en seleen gelijkrichter
Heb ik gedaan Henk,met commandant nr.4
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
01 dec 2012 12:40 #24834
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Inhoud vervangen voedingselco en seleen gelijkrichter
Bart, Mooi resultaat, wat je nog zou kunnen doen is de lak te polijsten. in de automaterialen zijn deze middelen verkrijgbaar met speciaal sponsje. Er zijn verschillende grofheden en hierna poetsen. Hiermee haal je heel aardig het rol effect eruit. Voor de volgende kast dan maar.
Henk
Henk