Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

radio speelt slecht na vervangen van teerknollen

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
26 nov 2011 16:08 #12083 door hkruis
Henkk, Is zondermeer een goed plan. We horen het wel van Bart

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
26 nov 2011 14:37 #12080 door henkk
Het kan ook best wezen dat door het gewrik en de hitte van het solderen weerstanden kapot gegaan
zijn,de weerstanden in deze toestellen zijn na al die jaren van zeer slechte kwaliteit en dus ook
heel kwetsbaar.
Gewoon verstand op nul en alle weerstanden doormeten(doe ik ook altijd).

Succes,
Henk

Meer
26 nov 2011 09:21 #12064 door Bart B
Ik zal alle verbindingen nog eens nalopen.Was bezig om ze een voor een te vervangen en de radio te testen maar ik heb er 3 in een keer vervangen(c53/c62/c60) omdat ze zo dicht opelkaar zitten.

Gr.Bart

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
26 nov 2011 06:27 #12057 door hkruis
Bart, het is altijd verstandig om bij het vervangen van componenten de radio even te testen na het vervangen. eventueel even meten en de volgende. Ik zou nu de gemonteerde c's nog een goed controleren op soldeerverbinding, sluiting en of je de juiste waarde hebt gemonteerd.

Misschien kun je een foto plaatsen van de onderzijde.

Hie is het geluid op de pickup ingang? als dit goed is kun je de voor- en eindversterker uitsluiten, Omdat echter MG en FM het niet goed doen, denk ik dat je ergens rond de EF85, EABC80, EL84, EL41 moet zoeken. Hoe is de uitslag van de EM buis?

Gr. Henk

Meer
25 nov 2011 23:08 #12053 door Bart B
Hallo,

Ik heb van mijn BX533a de teerknollen vervangen maar nu speelt de radio zeer slecht.
Op de mg ontvang ik nog iets maar de fm is meer gekraak dan muziek en met de volume helemaal open hoor
ik nog bijna niets.De radio speelde voor die tijd goed maar omdat ik hem regelmatig wil gebruiken heb ik
de c's vervangen.Heb nog eens goed gekeken of ze allemaal op de juiste plaats zitten met de juiste waarde
en dit klopt.

Bart

Gemaakt door Kunena