Algemeen
kan een 800 ohm luidspreker bvb aan PA versterker 70 volt?
29 jul 2021 17:13 #91593
door Huub
Beantwoord door Huub in topic kan een 800 ohm luidspreker bvb aan PA versterker 70 volt?
Nou ja ik ben NIET de Bedenker van het OTL geschriften
Maar de PHilips profs . de Heren dus met veeel kennis van dat OTL
Dat men het niet lezen wil daar kan ik ook niks voor
Het staat omschreven hier op de pH schema .BX521U
Even verders schrollen tot laast
huub
Maar de PHilips profs . de Heren dus met veeel kennis van dat OTL
Dat men het niet lezen wil daar kan ik ook niks voor
Het staat omschreven hier op de pH schema .BX521U
Even verders schrollen tot laast
huub
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
29 jul 2021 16:12 - 29 jul 2021 16:13 #91592
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic kan een 800 ohm luidspreker bvb aan PA versterker 70 volt?
Inderdaad Frank,
Leuk gitaar versterkertje of om mee te karaoke.
Leuk gitaar versterkertje of om mee te karaoke.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 29 jul 2021 16:13 door Bert Kn.
29 jul 2021 16:00 - 29 jul 2021 16:04 #91591
door Franc
Beantwoord door Franc in topic kan een 800 ohm luidspreker bvb aan PA versterker 70 volt?
Dit versterkertje klinkt zeker helder!
Als je ook nog bedenkt dat er geen terugkoppeling vanaf de eindtrap inzit.
Het relatief kleine UGT’tje loopt dan wel vrij ver door in het hoog, op zich goed!
Het laag blijft echter ver achter!
Het klinkt op zich leuk maar door de echt basic opzet wel wat rauw!
Misschien is het wel een heel leuk gitaarversterkertje, daar heeft het nog het meeste van weg!
Voor echte hifi dien je toch iets anders uit de kast of onderdelendoos te halen.
Verder snap ik het OTL verhaal in dit topic ook niet!
mvg Frank
Als je ook nog bedenkt dat er geen terugkoppeling vanaf de eindtrap inzit.
Het relatief kleine UGT’tje loopt dan wel vrij ver door in het hoog, op zich goed!
Het laag blijft echter ver achter!
Het klinkt op zich leuk maar door de echt basic opzet wel wat rauw!
Misschien is het wel een heel leuk gitaarversterkertje, daar heeft het nog het meeste van weg!
Voor echte hifi dien je toch iets anders uit de kast of onderdelendoos te halen.
Verder snap ik het OTL verhaal in dit topic ook niet!
mvg Frank
Laatst bewerkt 29 jul 2021 16:04 door Franc.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Bert Kn
- Robert Gribnau
- [Robert Gribnau]
-
Minder
Meer
29 jul 2021 14:39 #91590
door Robert Gribnau
Beantwoord door Robert Gribnau in topic kan een 800 ohm luidspreker bvb aan PA versterker 70 volt?
Typisch Huub. Je verwijt mij van alles maar gaat weer eens niet in op mijn reactie. Je gedraagt je soms als een klein kind dat met zijn vingers in zijn oren maar door iedereen heen blijft schreeuwen dat jij het toch echt als enige juist ziet.
Je zou ook gewoon als een volwassen vent kunnen toegeven dat je mijn eerdere reactie verkeerd hebt begrepen.
Opvallend overigens dat de 800 Ohm speaker helder klinkt op jouw PA versterker. Met de uitgangstransformator in jouw PA versterker zou het volgens jouw eigen opvattingen toch naar 3 x niks moeten klinken, want veel afbraak en "frequentie inkorting"?
Groet,
Robert
Je zou ook gewoon als een volwassen vent kunnen toegeven dat je mijn eerdere reactie verkeerd hebt begrepen.
Opvallend overigens dat de 800 Ohm speaker helder klinkt op jouw PA versterker. Met de uitgangstransformator in jouw PA versterker zou het volgens jouw eigen opvattingen toch naar 3 x niks moeten klinken, want veel afbraak en "frequentie inkorting"?
Groet,
Robert
29 jul 2021 14:06 - 29 jul 2021 14:17 #91589
door Huub
Beantwoord door Huub in topic kan een 800 ohm luidspreker bvb aan PA versterker 70 volt?
In het aller laatste wat geschreven is door de
Philips professors Rodenhuis en Schurink
dat is dat De uitgangs trafo,s veel vervorming geven
en verderen afbraak ferkw ingekorting geven
zij omschrijven ook dat OTL het besten is
zij zeggen ook We willen TOCH wiillens en wetens
Van de Uitgangs trafo,s AF.
de 800 spieker klint helder op de PA versterker .
huub
Philips professors Rodenhuis en Schurink
dat is dat De uitgangs trafo,s veel vervorming geven
en verderen afbraak ferkw ingekorting geven
zij omschrijven ook dat OTL het besten is
zij zeggen ook We willen TOCH wiillens en wetens
Van de Uitgangs trafo,s AF.
de 800 spieker klint helder op de PA versterker .
huub
Laatst bewerkt 29 jul 2021 14:17 door Huub.
29 jul 2021 12:57 #91588
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic kan een 800 ohm luidspreker bvb aan PA versterker 70 volt?
En bovendien: Er is de laatste (meer dan) 65 jaar heel veel veranderd op het gebied van geluidstechniek. Vooral de uitgangstrafo is enorm verbeterd, maar daar hangt wel een kostenplaatje aan, zoals Thijs terecht opmerkt.
Maar ik snap één ding niet. Deze draad gaat over het aansluiten van een 800 Ω luidspreker op een PA versterker met 50/70/100 V. uitgang. Dat heeft niets met OTL te maken maar wordt wel steeds door Huub aangehaald. De EL6401 is een simpele PA-versterker die kwalitatief weinig te bieden heeft, hij heeft zelfs geen tegenkoppeling!
Een OTL versterker is voor kwaliteitsweergave, een PA is om één of meerdere ruimtes van geluid te voorzien.
En om zijn betoog kracht bij te zetten wordt er te pas en te onpas met hoofdletters gesmeten.
Groeten,
Peter
Maar ik snap één ding niet. Deze draad gaat over het aansluiten van een 800 Ω luidspreker op een PA versterker met 50/70/100 V. uitgang. Dat heeft niets met OTL te maken maar wordt wel steeds door Huub aangehaald. De EL6401 is een simpele PA-versterker die kwalitatief weinig te bieden heeft, hij heeft zelfs geen tegenkoppeling!
Een OTL versterker is voor kwaliteitsweergave, een PA is om één of meerdere ruimtes van geluid te voorzien.
En om zijn betoog kracht bij te zetten wordt er te pas en te onpas met hoofdletters gesmeten.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.