Bandrecorders
Reparatie-restauratie-revisie van een Grundig TK23 recorder
15 feb 2014 17:27 - 15 feb 2014 17:29 #40908
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Reparatie-restauratie-revisie van een Grundig TK23 recorder
Deze recorders doen het veelal wel
Wat je tegen komt als ze lang hebben stil gestaan
Dat de Motor snaar het zij slecht is of een
Ronde kant gekregen heeft .
Motor wil ook nog weel eens ronken maar in bedrijf stiller
ik meen dat er geen Papst in zit.
Maar over het algemeen doen ze nog wel hun best
Ja het voor span band je voor de koppen
Dat moet ook goed zijn het stof beleg ,
Denk dat deze gewoon vier spoor is .
Huub
Wat je tegen komt als ze lang hebben stil gestaan
Dat de Motor snaar het zij slecht is of een
Ronde kant gekregen heeft .
Motor wil ook nog weel eens ronken maar in bedrijf stiller
ik meen dat er geen Papst in zit.
Maar over het algemeen doen ze nog wel hun best
Ja het voor span band je voor de koppen
Dat moet ook goed zijn het stof beleg ,
Denk dat deze gewoon vier spoor is .
Huub
Laatst bewerkt 15 feb 2014 17:29 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15 feb 2014 17:11 #40906
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Reparatie-restauratie-revisie van een Grundig TK23 recorder
Bernhard is te benaderen via de leden lijst
en zal best met zijn enthousiasme een helpende hand willen bieden
volgende week is hij vast en zeker op de beurs
Mvg René Daemen
en zal best met zijn enthousiasme een helpende hand willen bieden
volgende week is hij vast en zeker op de beurs
Mvg René Daemen
René Daemen
15 feb 2014 00:04 #40893
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Reparatie-restauratie-revisie van een Grundig TK23 recorder
Toch jammer dat de Grundig Bandrecorder man Bernard Terlingen niet op het forum is.
Die heeft de kennis hier over in huis en zou een geweldige hulp hier in zijn.
Vr gr Cees.
Die heeft de kennis hier over in huis en zou een geweldige hulp hier in zijn.
Vr gr Cees.
14 feb 2014 19:36 #40880
door Johannes
Reparatie-restauratie-revisie van een Grundig TK23 recorder werd gestart door Johannes
Hallo Forumlezers,
Via de rubriek "lezers helpen lezers" in het Algemeen Dagblad heb ik een paar maanden geleden de eigenaar van een Grundig TK23 bandrecorder aangeboden om zijn recorder die voor hem een stukje jeugdsentiment betekende gratis in orde te maken.
Vandaag werd het apparaat ter reparatie gebracht en ik mocht er net zolang over doen als ik zelf nodig dacht....
Geen stress dus en ga ik op mijn gemak eerst eens controleren wat er allemaal aan de recorder mankeert.
En gelukkig heb ik de restauratie van een van de eerste Grundig recorders, een TK5, al doorstaan dus kan een TK23 hopelijk niet al te veel verrassingen veroorzaken.
Omdat er op dit forum heel veel kennis is van oude bandrecorders wilde ik het herstel van deze historische Grundig TK23 graag ook via dit forum tot een goed einde brengen. Nou, volgende week ga ik er mee aan de slag en merk ik wel wat er precies aan mankeert. En mocht ik vastlopen, dan hoop ik van jullie kennis gebruik te mogen maken
.
Hans
Via de rubriek "lezers helpen lezers" in het Algemeen Dagblad heb ik een paar maanden geleden de eigenaar van een Grundig TK23 bandrecorder aangeboden om zijn recorder die voor hem een stukje jeugdsentiment betekende gratis in orde te maken.
Vandaag werd het apparaat ter reparatie gebracht en ik mocht er net zolang over doen als ik zelf nodig dacht....
Geen stress dus en ga ik op mijn gemak eerst eens controleren wat er allemaal aan de recorder mankeert.
En gelukkig heb ik de restauratie van een van de eerste Grundig recorders, een TK5, al doorstaan dus kan een TK23 hopelijk niet al te veel verrassingen veroorzaken.
Omdat er op dit forum heel veel kennis is van oude bandrecorders wilde ik het herstel van deze historische Grundig TK23 graag ook via dit forum tot een goed einde brengen. Nou, volgende week ga ik er mee aan de slag en merk ik wel wat er precies aan mankeert. En mocht ik vastlopen, dan hoop ik van jullie kennis gebruik te mogen maken
Hans