Zelfbouw
tweede zelfbouw project luidsprekers
08 mei 2014 01:09 - 08 mei 2014 01:10 #42914
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic tweede zelfbouw project luidsprekers
Cees schreef.
Wat dat betreft heb je wel een punt, demping materiaal heeft veel invloed op het gedrag van de weergave.
Maar naast het demping materiaal speelt het min of meer open maken van met name de kleine speakers ook een grote rol.
Zoals ik het systeem had gebouwd met het tandenschuim klonk het al zeer goed maar nadat ik de kleine luidsprekers wat meer open had gemaakt door er een aantal 7 mm gaten in de achterwand in te boren kwam er een ware openbaring, met name het stereo beeld werd beter en het geheel klonk nog wat frisser, opener met mooiere stemmen en meer attack in de instrumenten.
Cees,@ Bert,Nu ik dat zo bekijk, vraag ik mij af, of er nog dempingswatten of ander materiaal in de
boxen komt. Of dat het blijft bij alleen het tandenschuim?
Bij de kleine hoog midden boxjes zal dat zeker nodig zijn en dat steekt vrij nauw.
Teveel of te weinig beïnvloed de weergave nadelig
Wat dat betreft heb je wel een punt, demping materiaal heeft veel invloed op het gedrag van de weergave.
Maar naast het demping materiaal speelt het min of meer open maken van met name de kleine speakers ook een grote rol.
Zoals ik het systeem had gebouwd met het tandenschuim klonk het al zeer goed maar nadat ik de kleine luidsprekers wat meer open had gemaakt door er een aantal 7 mm gaten in de achterwand in te boren kwam er een ware openbaring, met name het stereo beeld werd beter en het geheel klonk nog wat frisser, opener met mooiere stemmen en meer attack in de instrumenten.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 08 mei 2014 01:10 door Bert Kn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Franc
Onderwerp is gesloten.
06 mei 2014 16:23 #42891
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Ben,
Je bent van harte welkom.
Je bent van harte welkom.
Mvg.
Bert
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Ben van der Kolk
Onderwerp is gesloten.
Minder
Meer
06 mei 2014 13:48 #42889
door Ben van der Kolk
Beantwoord door Ben van der Kolk in topic tweede zelfbouw project luidsprekers
Ha Bert
Ziet er goed uit .
Ben benieuwd hoe het klinkt .
Groeten Ben
Ziet er goed uit .
Ben benieuwd hoe het klinkt .
Groeten Ben
Onderwerp is gesloten.
06 mei 2014 10:39 - 06 mei 2014 11:04 #42887
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Nadat ik gisteren tot in de kleine uurtjes het systeem heb afgemonteerd heb ik
vanmorgen het systeem stereo aan de AG9015 gehangen en kon het onweer, de Fremersberg losbarsten.
Als mijn schoonmoeder zaliger hier zou zijn geweest had ze zeker met haar handtas en doos met foto's op de bank klaar gezeten om te vluchten mocht het inslaan.
Vandaag heb ik verder weinig tijd, morgen moet de AG9004/9007 set er in mono aan geloven.
Mijn haren stonden en staan nog steeds met The Mavericks op de achtergrond omhoog.
Omdat het geen bestaand Philips concept is heb ik er zelf een naam aan gegeven.
HM-AS-BK MkII
vanmorgen het systeem stereo aan de AG9015 gehangen en kon het onweer, de Fremersberg losbarsten.
Als mijn schoonmoeder zaliger hier zou zijn geweest had ze zeker met haar handtas en doos met foto's op de bank klaar gezeten om te vluchten mocht het inslaan.
Vandaag heb ik verder weinig tijd, morgen moet de AG9004/9007 set er in mono aan geloven.
Mijn haren stonden en staan nog steeds met The Mavericks op de achtergrond omhoog.
Omdat het geen bestaand Philips concept is heb ik er zelf een naam aan gegeven.
HM-AS-BK MkII
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 06 mei 2014 11:04 door Bert Kn.
Onderwerp is gesloten.
05 mei 2014 23:14 #42882
door Cees
Beantwoord door Cees in topic tweede zelfbouw project luidsprekers
@ Bert,Nu ik dat zo bekijk, vraag ik mij af, of er nog dempingswatten of ander materiaal in de
Bij de kleine hoog midden boxjes zal dat zeker nodig zijn en dat steekt vrij nauw.
Teveel of te weinig beïnvloed de weergave nadelig.
Succes met de verdere afbouw en afwerking toegewenst, Vr gr Cees.
Teveel of te weinig beïnvloed de weergave nadelig.
Succes met de verdere afbouw en afwerking toegewenst, Vr gr Cees.
Onderwerp is gesloten.
05 mei 2014 18:57 #42881
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Mvg.
Bert
Onderwerp is gesloten.