Reparatie en Restauratie tip's
Nixie klok
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
19 jun 2011 14:21 #5765
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: Nixie klok
Het wordt prachtig Hans. Industrieel ontwerp anno 2011.: prima :
Henk
Henk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
19 jun 2011 13:58 - 19 jun 2011 14:10 #5764
door Johannes
Tussen de twee klokjes, de Philips op de achtergrond en de moderne buizenklok op de voorgrond zit 80 jaar leeftijdsverschil. Een mensenleeftijd dus. En toch geven ze allebei op de minuut nauwkeurig exact dezelfde tijd aan.
In gedachte hoor ik mijn opa vol lof over zijn eerste Erres radio. De mensen zijn niet eens zo veel veranderd en nog steeds zijn wij verwonderd als er weer wat nieuws ontdekt wordt ...
een medicijn tegen ernstige ziekte of een middel tegen grijze haren..... het leven blijft altijd een wonder
Beantwoord door Johannes in topic Re: Nixie klok
Tussen de twee klokjes, de Philips op de achtergrond en de moderne buizenklok op de voorgrond zit 80 jaar leeftijdsverschil. Een mensenleeftijd dus. En toch geven ze allebei op de minuut nauwkeurig exact dezelfde tijd aan.
In gedachte hoor ik mijn opa vol lof over zijn eerste Erres radio. De mensen zijn niet eens zo veel veranderd en nog steeds zijn wij verwonderd als er weer wat nieuws ontdekt wordt ...
een medicijn tegen ernstige ziekte of een middel tegen grijze haren..... het leven blijft altijd een wonder
Laatst bewerkt 19 jun 2011 14:10 door Johannes.
- wimmie
- [wimmie]
-
Minder
Meer
19 jun 2011 10:30 #5762
door wimmie
Beantwoord door wimmie in topic Re: Nixie klok
Hans
Geweldig, mooi te lezen hoe niets iets wordt
Succes met de afwerking
Wim
Geweldig, mooi te lezen hoe niets iets wordt
Succes met de afwerking
Wim
19 jun 2011 10:11 - 19 jun 2011 10:29 #5760
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Re: Nixie klok
Beste Nico en Wim,
Dank voor julie aanbod voor hulp op dit forum. Maar toch wilde ik het buizenklokje een persoonlijk tintje geven door er zelf mee aan de slag te gaan. In een afvalcontainer bij een verbouwing vond ik afgezaagde stukken van 7,5 cm brede kabelgoot van verzinkt plaatmateriaal:
Ik reed er op de fiets voorbij en vond het een leuk idee om daar iets van te maken. Ik mocht een stukje kabelgoot van de aannemer meenemen en na het netjes haaks zagen en de gaten er met een stappenboor in maken is er het volgende ontstaan..... :
De afwerking met beuken- of teakhouten zijpaneeltjes is de laatste fase van het zelf bouwen van een buizenklokje. Voorlopig werkt het klokje dankzij Henk. De rest van de afwerking komt wel goed.
Ik sta er elke dag weer verbaasd van hoe leuk die ouderwetse neoncijferklokjes zijn en hoe nauwkeurig zo'n klokje loopt.
Trouwens........nauwkeurig lopen deden elektrische klokken anno 1930 ook al hoor. Slechts een minuut per jaar bijstellen......... Zie ook de elektische Philips klok op de foto naast het nixie klokje.
Maar dit 30-er jaren Philipsklokje bedoelde ik
Dank voor julie aanbod voor hulp op dit forum. Maar toch wilde ik het buizenklokje een persoonlijk tintje geven door er zelf mee aan de slag te gaan. In een afvalcontainer bij een verbouwing vond ik afgezaagde stukken van 7,5 cm brede kabelgoot van verzinkt plaatmateriaal:
Ik reed er op de fiets voorbij en vond het een leuk idee om daar iets van te maken. Ik mocht een stukje kabelgoot van de aannemer meenemen en na het netjes haaks zagen en de gaten er met een stappenboor in maken is er het volgende ontstaan..... :
De afwerking met beuken- of teakhouten zijpaneeltjes is de laatste fase van het zelf bouwen van een buizenklokje. Voorlopig werkt het klokje dankzij Henk. De rest van de afwerking komt wel goed.
Ik sta er elke dag weer verbaasd van hoe leuk die ouderwetse neoncijferklokjes zijn en hoe nauwkeurig zo'n klokje loopt.
Trouwens........nauwkeurig lopen deden elektrische klokken anno 1930 ook al hoor. Slechts een minuut per jaar bijstellen......... Zie ook de elektische Philips klok op de foto naast het nixie klokje.
Maar dit 30-er jaren Philipsklokje bedoelde ik
Laatst bewerkt 19 jun 2011 10:29 door Johannes.
Minder
Meer
12 jun 2011 12:22 #5611
door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic Re: Nixie klok
Keuze is aan Hans
Mijn tenen hebben hier niet van te lijden
Nico
Mijn tenen hebben hier niet van te lijden
Nico
- wimmie
- [wimmie]
-
Minder
Meer
12 jun 2011 07:43 #5604
door wimmie
Beantwoord door wimmie in topic Re: Nixie klok
Beste nico en hans
Van een eerder aanbod wist ik niet dit komt omdat
Ik de hele riedel van dit klokje niet heb gelezen
Afin ik wil hier niemand over de tenen rijden dus
Nico mijn zegen heb je
Mocht het niet lukken dan hoor ik het wel
Succes ermee
Wim
Van een eerder aanbod wist ik niet dit komt omdat
Ik de hele riedel van dit klokje niet heb gelezen
Afin ik wil hier niemand over de tenen rijden dus
Nico mijn zegen heb je
Mocht het niet lukken dan hoor ik het wel
Succes ermee
Wim