Aan de High Qualtity!
Rene Daemen schreef : Rexine werd door philips toegepast
Ook oa kofferplatenspelers
Volgens mij Had Huub P ook destijds wat staaltjes liggen
Grt René
Rexine is inderdaad een merknaam zie ik nu. Gewoon een soort kunstleer. Dat is vaak vrij dik en krijg je er moeilijk op. Ik heb speciale, hoogwaardige, folie in Duitsland besteld. Bij Resimdo geloof ik.
Folie met lederlook | Lederfolie | resimdo
Niet goedkoop maar je kunt per centimeter bestellen. 25 cm is genoeg voor een radio. Ben je 2 tientjes kwijt. Het werkt goed en het resultaat ziet er strak uit. Hoe het zich op lange duur houdt weet ik niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ik haalde altijd spuitlak bij de Action. Kost maar 1,99 per bus. Je bent er ook veel van nodig. Droogt supersnel en heeft nagenoeg geen vullend vermogen. Dat werkte prima op zich. Zeker omdat je na 20 minuten al schuren kunt en een nieuwe laag aan kunt brengen.thijs schreef : Dag Paul,
Waar spuit je de kasten mee . Ziet er erg mooi uit.
Thijs
Nu de Action dicht is heb ik online blanke lak van BTC besteld. Kost 3,50 per bus. Geeft een gladder resultaat maar droogt heel langzaam. Zeker een uur voordat het stofdroog is. En voor je weer kunt schuren en overspuiten moet je zeker een dag wachten.
Het vullend vermogen en de laagdikte zijn wel beter. Je bent er ook minder van nodig.
Ik denk dat Motip blanke lak ook prima kan hoor. Alleen dat kost 10 Euro per bus.
Spuiten moet je ook een beetje in de vingers hebben hoor. Je moet er net zoveel opspuiten dat het gaat vloeien, maar weer niet zoveel dat het gaat lopen.
De langzaamdrogende BTC lak is vergevingsgezinder. Daar kun je een lopertje nog wegstrijken met een goeie schone kwast zelfs.
BTC Line Clear Varnish | De Voordeelmarkt
De lak die ik momenteel gebruik.
Ook oa kofferplatenspelers
Volgens mij Had Huub P ook destijds wat staaltjes liggen
Grt René
René Daemen
Rene Daemen schreef : Hallo Paul,
Je kan eens zoeken bij rexine werd vaak gebruikt
Als je plastick folie wil dit op den duur weer loslaten.
Lijm dat weet vast mijn naamgenoot wel
Grt René
Dit is speciaal spul uit de interieurbouw. Schijnt dat het zelfs in de badkamer gebruikt mag worden. Ik hoop dat het blijft zitten. Ik ga zo eens kijken bij rexine.
De originele folie van de B6X62A heb ik met bisonkit weer vast geplakt. Dat ging ook goed. Alleen teveel lijm lost de folie op waardoor het gaat bubbelen. Niet teveel op de folie smeren dus. Dun laagje. En de kast mag wel iets meer hebben. Zeker omdat het zuigend hout is. Goed drogen laten en weer vast drukken.
De kast van de BX642A heb ik eerst volledig in de blanke lak gezet. Ik denk dat de folie dan beter hecht dan op onbehnadeld hout.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Bedoel je dit ? www.tubeampdoctor.com/smooth-white-tolex-made-in-usa?c=159
Cees- pa1dba
Waar spuit je de kasten mee . Ziet er erg mooi uit.
Thijs
Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!