Reparatie en Restauratie tip's
Garrard 4HF motorrubbers gezocht
28 sep 2020 23:59 - 29 sep 2020 00:16 #85778
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Garrard 4HF motorrubbers gezocht
Max,
Hoe groot zijn de gaten in het chassis ?
Volgens mij zoals ik het inschat passen de AMI rubbers die ik heb erin, de diameter daarvan is ter hoogte van de sleuf een mm of 9 a 10.
De sleuf in die rubbers zit niet in het midden, aan de ene kant zit 3mm rubber en aan de andere kant 5mm.
Afhankelijk van de best benodigde afstand ten opzichte van het chassis aan de onderzijde moet je ze dan plaatsen.
Na plaatsen van de rubbers wat afwasmiddel dubro of wat dan ook op het taps toelopende deel van de steunen smeren zodat het geheel er weer in duwen makkelijker gaat.
Om het plaatsen van de rubbers in het chassis makkelijker te maken kun je ook afwasmiddel gebruiken.
En indien nodig ook wat rubber schuin afknippen aan kant van de sleuf die aan de bovenzijde van het chassis moet komen.
Hoe groot zijn de gaten in het chassis ?
Volgens mij zoals ik het inschat passen de AMI rubbers die ik heb erin, de diameter daarvan is ter hoogte van de sleuf een mm of 9 a 10.
De sleuf in die rubbers zit niet in het midden, aan de ene kant zit 3mm rubber en aan de andere kant 5mm.
Afhankelijk van de best benodigde afstand ten opzichte van het chassis aan de onderzijde moet je ze dan plaatsen.
Na plaatsen van de rubbers wat afwasmiddel dubro of wat dan ook op het taps toelopende deel van de steunen smeren zodat het geheel er weer in duwen makkelijker gaat.
Om het plaatsen van de rubbers in het chassis makkelijker te maken kun je ook afwasmiddel gebruiken.
En indien nodig ook wat rubber schuin afknippen aan kant van de sleuf die aan de bovenzijde van het chassis moet komen.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 29 sep 2020 00:16 door Bert Kn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: NGG
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
28 sep 2020 22:51 #85777
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Garrard 4HF motorrubbers gezocht
Die vorm die tevoorschijn komt, zie ik ook bij mijn HF. Er worden dus dezelfde rubbers gebruikt. De stang rust op een randje in de rubber tule. De ring die aan het eind van de stang zit, ligt ook enkele mm. vrij van het rubber.
De zaak hangt dus in de tules.
Ik denk dat de Rock-Ola rubbers iets te klein zijn.
Groeten,
Peter
De zaak hangt dus in de tules.
Ik denk dat de Rock-Ola rubbers iets te klein zijn.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
28 sep 2020 21:57 #85776
door peter1952
Peter Boin,
Misschien heb je wel het “oer-model”. Ook in de documentatie staat het zoals bij de mijne. Ik vond de constructie van Max’ exemplaar wel bij andere, oudere types.
Bij de 4HF heb ik het niet kunnen vinden.
Als het op die van Max past, heb ik wel een motorplaat beschikbaar met de korte, dunnere steunen,
Groeten,
Peter
Bij de 4HF heb ik het niet kunnen vinden.
Als het op die van Max past, heb ik wel een motorplaat beschikbaar met de korte, dunnere steunen,
Groeten,
Peter
Peter Boin,
28 sep 2020 21:45 #85775
door NGG
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Beantwoord door NGG in topic Garrard 4HF motorrubbers gezocht
Kan geen datum ontdekken. Echter er zit een element uit mid '50 in (General Electric VRII mono). Voor de naalddruk is de arm voorzien van een schroef ipv een draaiwiel zoals bij de latere modellen.
Max Ramali
www.grammofoon.com
28 sep 2020 21:40 - 28 sep 2020 21:54 #85774
door NGG
Max Ramali
www.grammofoon.com
Beantwoord door NGG in topic Garrard 4HF motorrubbers gezocht
Dank voor je aanbod Ben.
Wellicht dat ik er gebruik van maak.
De dikte van de steunas is 10 mm. Totale lengte van het rubber is 10-12 mm. Beetje moeilijk exact te meten aangezien het verdroogd is, en het bovenste randje wat uit het deck steekt, afgebrokkeld is.
Net een detailfoto gemaakt na verwijdering van een rubber. Komt een andere vorm tevoorschijn!:
Wellicht dat ik er gebruik van maak.
De dikte van de steunas is 10 mm. Totale lengte van het rubber is 10-12 mm. Beetje moeilijk exact te meten aangezien het verdroogd is, en het bovenste randje wat uit het deck steekt, afgebrokkeld is.
Net een detailfoto gemaakt na verwijdering van een rubber. Komt een andere vorm tevoorschijn!:
Max Ramali
www.grammofoon.com
Laatst bewerkt 28 sep 2020 21:54 door NGG. Reden: aanvulling foto
28 sep 2020 21:29 #85773
door peter1952
Peter Boin,
Kennelijk is de constructie op een gegeven moment veranderd.
Zoals het bij Max zit heb ik het nog nooit gezien.
Als het middengat inderdaad 10 mm. is, dan zal de buitenmaat ook wel groter zijn dan bij mij.
Staat er ergens een datum gestempeld?
Groeten,
Peter
Zoals het bij Max zit heb ik het nog nooit gezien.
Als het middengat inderdaad 10 mm. is, dan zal de buitenmaat ook wel groter zijn dan bij mij.
Staat er ergens een datum gestempeld?
Groeten,
Peter
Peter Boin,