Reparatie en Restauratie tip's
Saba Freiburg Vollautomatic 14 Stereo
11 apr 2017 19:06 #66286
door thijs
Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!
Beantwoord door thijs in topic Saba Freiburg Vollautomatic 14 Stereo
Ferriet kun je wel lijmen maar dan is de cohesie tussen de twee delen weg en dat geeft verlies.
Thijs
Thijs
Zowel voor een haas als voor een vogeltje in een koekkoeksklok is het gelijk dierendag!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
11 apr 2017 13:17 - 11 apr 2017 13:19 #66281
door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic Saba Freiburg Vollautomatic 14 Stereo
Op de ster reclame zie je een auto omhooggetild met een lijmvlak 2 seconden klever van slechts 2 keer 10 cm. ( die op geleibasis lijkt me geschikter dan de waterachtige versie)En dan zou lijmen hier een probleem zijn?
Materiaal Poreus? ideaal lijmvlak, maar NIET voor secondenlijm . Hele staafje van koolstof? Tja... ik heb Bison even gebeld....met combi turbo ( 2 tubes mengen ) is het goed te doen. Een behandeltijd van 90 seconden. zo lang is een staafje wel te fixeren met vingers. De niet turbo hardt pas na 10 minuten uit . is dit geen idee? dan ....stukje flinterdun kaasdoek drenken in gelei 10 seconden lijm lijm en om schacht binden als alternatief plakband. t hoeft toch maar 1 keer afstellen te verdragen? En toekomstige bezitter verbieden er aan te draaien . Of het gat dichtlassen met lijm . En er een boebietrap rotje uit een chinese winkel aanhangen.
Materiaal Poreus? ideaal lijmvlak, maar NIET voor secondenlijm . Hele staafje van koolstof? Tja... ik heb Bison even gebeld....met combi turbo ( 2 tubes mengen ) is het goed te doen. Een behandeltijd van 90 seconden. zo lang is een staafje wel te fixeren met vingers. De niet turbo hardt pas na 10 minuten uit . is dit geen idee? dan ....stukje flinterdun kaasdoek drenken in gelei 10 seconden lijm lijm en om schacht binden als alternatief plakband. t hoeft toch maar 1 keer afstellen te verdragen? En toekomstige bezitter verbieden er aan te draaien . Of het gat dichtlassen met lijm . En er een boebietrap rotje uit een chinese winkel aanhangen.
Laatst bewerkt 11 apr 2017 13:19 door aan-pierre.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
11 apr 2017 09:44 #66280
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Saba Freiburg Vollautomatic 14 Stereo
Met een stukje krimpkous over de breuk, als dat niet te dik wordt ?
is het niet zo dat alleen het uiteinde van ferriet is ?
is het niet zo dat alleen het uiteinde van ferriet is ?
Cees- pa1dba
11 apr 2017 09:37 #66279
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Saba Freiburg Vollautomatic 14 Stereo
Denk dat het met de zeer goede kontakt lijm
Goed . Huub
Goed . Huub
10 apr 2017 23:47 #66273
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Saba Freiburg Vollautomatic 14 Stereo
Henk,
Probeer het eens door het lange deel van het gebroken staafje in het spoeltje
te verschuiven. Vind je dan zo het juiste werkpunt, dan doe je een stukje
nylon draad er tussen, zo dat het blijft klemmen.
Met wat was, verder vast zetten.
En dan zou je voor het oog het korte stukje er een klein stukje in kunnen draaien.
Zo heb ik dat wel eens met een spoeltje in een Philips radio opgelost.
Succes, Cees.
Probeer het eens door het lange deel van het gebroken staafje in het spoeltje
te verschuiven. Vind je dan zo het juiste werkpunt, dan doe je een stukje
nylon draad er tussen, zo dat het blijft klemmen.
Met wat was, verder vast zetten.
En dan zou je voor het oog het korte stukje er een klein stukje in kunnen draaien.
Zo heb ik dat wel eens met een spoeltje in een Philips radio opgelost.
Succes, Cees.
10 apr 2017 14:06 #66255
door hkruis
Wat kan er mooier zijn, dan een gloeiende radiobuis.
Beantwoord door hkruis in topic Saba Freiburg Vollautomatic 14 Stereo - Filter 5 gezocht
Er is ondertussen het nodige aan de radio aangepast. Alles werkt bijna weer zoals het zou behoren.
Het zoeken naar de storing in het automatische zenderzoek systeem heeft veel tijd en hoofdbrekens gekost. De oorzaak is gevonden in filter V, die een wezenlijk onderdeel van dit systeem uitmaakt.
Omdat het filter lastig te openen is, hiermee als laatste mee bezig gegaan. In het filter is een koolstof staafje afgebroken, waardoor het niet af te regelen is. Ik vermoed dat bij een eerdere poging tot reparatie en flink aan de spoeltjes is gedraait Omdat de meeste tot aan het einde zijn gedraaid.
Dus ben op zoek naar een filter V, zit in diverse SABA radio's met Aut. afstemming, of het losse staafje.
Als laatste optie kan ik proberen het staafje te lijmen, De breuklijn zit precies in het spoel gedeelte.
Ik weet niet zeker of dat goed gaat werken.
Het zoeken naar de storing in het automatische zenderzoek systeem heeft veel tijd en hoofdbrekens gekost. De oorzaak is gevonden in filter V, die een wezenlijk onderdeel van dit systeem uitmaakt.
Omdat het filter lastig te openen is, hiermee als laatste mee bezig gegaan. In het filter is een koolstof staafje afgebroken, waardoor het niet af te regelen is. Ik vermoed dat bij een eerdere poging tot reparatie en flink aan de spoeltjes is gedraait Omdat de meeste tot aan het einde zijn gedraaid.
Dus ben op zoek naar een filter V, zit in diverse SABA radio's met Aut. afstemming, of het losse staafje.
Als laatste optie kan ik proberen het staafje te lijmen, De breuklijn zit precies in het spoel gedeelte.
Ik weet niet zeker of dat goed gaat werken.
Wat kan er mooier zijn, dan een gloeiende radiobuis.