Skip to main content
Reparatie en Restauratie tip's

Philips GM5655

Meer
17 nov 2016 02:15 - 17 nov 2016 02:59 #63490 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips GM5655
Maurice,
In mijn mailwisseling kan ik mogelijk wat tekort geschoten zijn geweest.
Maar zelfs in een telefonisch gesprek waarin ik de de argumenten die je ook aangeeft gaven ze 0 op rekest, ze willen gewoon niet de moeite nemen om het uit te zoeken.
Maar goed als jij beter kunt omschrijven en lullen als ik zou ik zeggen doe je best.
Zolang er vanuit Philips geen uitsluitsel komt ga ik er vanuit dat het om geselecteerde componenten gaat die beter uit de productie kwamen.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 17 nov 2016 02:59 door Bert Kn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
17 nov 2016 02:02 - 17 nov 2016 02:07 #63489 door MauriceH
Beantwoord door MauriceH in topic Philips GM5655
Bert,
Heb je nu zo die vraag gesteld?
"...Het gaat hier over rood gemerkte teer condensatoren welke sinds de jaren zestig niet meer geproduceerd en gebruikt worden.
Lijkt mij dat die achterhaald zijn en er niet meer zo geheimzinnig over gedaan hoeft te worden.
Als verzamelaar wil je graag alles weten betreffende je spullen vandaar de vraag...."

Zou ik met dergelijk weinig info ook de mail met standaard invoeg antwoord met 1 druk retourneren.
Zij gaan natuurlijk niet uren zoeken in oude archieven met dergelijk weinig inhoudelijke informatie.
Laat staan dat de lezer met dergelijke inhoud geheel niet weet waar je het over hebt.
Toon laat ook te wensen over.

Verder dergelijke Terminologie "Teercondensatoren" bestaan niet in hun Digitale archieven.
Met beetje huiswerk en voor onderzoek geef je alle info die jouw ter kennis reeds is om de persoon waar je wat van wilt weten het zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Immers jij wilt wat weten.
Had je huiswerk gedaan wist je dit:
1; Philips noemt dit type "Pers Block Condensatoren"
2: Code nummer A9 999 06/waarde in pF , bv (0,1uF = A9 999 06/100K )
3: Toegepast in toestel GM5650,Service documentatie code 93.986.21.1.22 en noem nog wat voorbeelden
4:Periode 1950-1960 bv.
5: Verschil in productie tussen de Persblok met een rand aan 1 zijde tov die met een rode dip kleur aan een zijde.
Vermoedelijk of tbv Kwaliteitsaanduiding of ten behoeve van aanduiding buitenlaag folie.
6:Evt beschikt u over uitgebreide service documentatie van type GMxxxx waar genoemd dergelijke specifieke eigenschappen in voor komen.
7: Heeft u voor mij de uitgebreide specificaties "Pers Block Condensator" uit de serie A9 999 06/.. ook wel 906/.. genoemd.
8: Scherpe foto van onderdeel. Waar codering en verschil te zien is.

Daarna een kort net verhaaltje dat je dat ten behoeve onderzoekje en om reden juiste uitvoering reparatie meetapparatuur nodig hebt.

Als je de onderzoeker door toon en info aangeeft dat je bezig bent met een serieus onderzoek heb je tikkie meer kans van slagen.

Ben benieuwd.
Maar goed zolang in geen enkele documentatie meetapparatuur met geen woord gerept wordt over enige vorm van speciale eigenschap
of kwaliteit deze Rode Dip, is voor mij duidelijk -vergemakkelijking positionering- tijdens productie.
Daar men niet wil hebben dat de dames ze in dergelijke gevoelige apparatuur ze onjuist zouden plaatsen.
Laatst bewerkt 17 nov 2016 02:07 door MauriceH.

Meer
17 nov 2016 00:37 - 17 nov 2016 00:38 #63486 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips GM5655

Anders om gebruik ik wel liever die russische PIO's in mijn audio (voor) versterkers, het blijft natuurlijk altijd een persoonlijke keuze en die kan voor iedereen anders zijn.

Bastiaan,
Heb je wel eens overwogen om daar styroflex C's voor te gebruiken?
In de voorversterker van mijn stereo versterkers 9014 en 9015 heb ik daar goede ervaringen mee.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 17 nov 2016 00:38 door Bert Kn.

Meer
17 nov 2016 00:23 #63485 door bvdkruijt
Beantwoord door bvdkruijt in topic Philips GM5655
Cees,

De russische PIO's zijn inderdaad erg mooi, ik heb ze zelf ook en gebruik ze dan ook wel in mijn zelfbouw projecten.

Het punt is dat ik meet technisch eigenlijk geen verbetering meet t.o.v. de nieuwe MKT'tjes (polyester)., de MKT's gebruik ik dus graag in mijn scoopje waar ze uitstekend blijken te functioneren. Eigenlijk best wel bijzonder voor een paar van die goedkope chinese c'tjes trouwens.

Anders om gebruik ik wel liever die russische PIO's in mijn audio (voor) versterkers, het blijft natuurlijk altijd een persoonlijke keuze en die kan voor iedereen anders zijn.

Het blijft zeker een interessante kwestie en ik denk dat ook de russische PIO's uitstekende vervangers zijn in oude Philips apparatuur!

Bastiaan

Meer
16 nov 2016 22:54 #63480 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Philips GM5655
Tja, Philips.....
Voor betrekkelijk weinig geld heb je PIO C's van Russische makelij.
Zijn wat eigenschappen betreft overeenkomstig.
Militaire kwaliteit. Dus dat zit wel goed.
Dat zijn die groene of ook wel zilver kleurige C's.
En die hebben geen last van scheurtjes in teer, want ze zitten ingegoten in
een glazen omhulsel.
Je vind ze wel op I Bay. De Hi-Enders gebruiken ze ook wel als koppel C's.
Ik heb ze in mijn 4x KT88 per kanaal eind versterker.
Cees.

Meer
16 nov 2016 17:32 #63475 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Philips GM5655
@Bert: dank voor je moeite!

Tjerk, 9ZZ

Gemaakt door Kunena