Revisie plan AG9007.
Henk van 't Kruis leverde mij vandaag de laatste kwaliteit C's en de vier nieuwe Philips EL36 buizen welke ik bij Wim Rotte had besteld een rot in buizen verkoop bigfun bigfun grapje een bewust gekozen zin speling waren door de post bezorgd.
Ook deze laatste stap heeft nog heel minimaal bijgedragen aan een verbetering.
Als ex militair heb ik de top aansluitingen op de EL36's natuurlijk keurig naar rechts gericht yes.gif deze schoentjes moeten nog wel gepoetst worden bigfun .
Een foto van de uiteindelijke revisie aan de onderzijde had ik even niet aan gedacht maar die gaat een dezer dagen alsnog geplaatst worden.
: bedtime
Bert.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- brcf01
- [brcf01]
-
Ik heb jarenlang veel genoegen beleefd aan de AD3700 en AD3800.
HiQ's waren nu eenmaal met 3700'ers uitgerust. De 3800'ers bleken
echter beter te voldoen bij de hifi versterkers, al is het alleen maar omdat
de belastbaarheid gunstiger is. Maar ze klinken ook wat voller.
Maar ik zou ze toch nooit meer in willen ruilen voor de 9710 als
midden/hogetonen speakers. Daarbij zal de inbouw echter ook een rol
spelen. De (akoestische) kastjes van de satellieten van de AD5032 en
AD5034 waren indertijd immers toch wel optimaal ontwikkeld door Philips.
Daar heb ik nog dagelijks veel plezier van.
Met de kroonserie werd niet bedoeld dat de luidsprekers beter werden geacht
dan de standaard serie -Philips zal zijn eigen producten heus niet afkraken
met eveneens zijn eigen producten- maar dat het een en ander op elkaar
afgestemd was.
Fijne dag vandaag!
In dit geval zal dat best het geval kunnen zijn.De AD3700 kan nu eenmaal niet tippen aan de 9710, die niet voor niets tot de kroonserie van Philips behoorde
Wat niet weg neemt dat ik de 3700 best wel hoog in het vaandel heb staan.
Persoonlijk vind ik deze beter presteren dan de 3800 speaker.
Wat merken hun kroon serie of top of de bil noemen zegt voor mij niet alles ook zij kunnen naar mijn mening de plank wel eens mis slaan.
Mvg.
Bert
wat ik ermee bedoel is dat je helaas niet kunt horen of een elco in de toekomst problemen gaat geven dus dan zul je moeten meten en dat lukt dan niet met de oren
Willem.
De spijker op zijn kop.
Dat ben ik helemaal met je eens.
Hierbij ook nog even een aanvulling.
De twee AD5046's elk 800 Ohm heb ik in serie 1600 Ohm ook nog even op de AG9007 aangesloten.
Zover ik kan beoordelen heeft de 9007 dan een vermogen rond de 10 wat.
Met deze configuratie geeft het geheel ruim meer volume dan voor de laatste revisie stap toen ik ze parallel geschakeld had waarbij de AG9007 60 wat 60 wat levert.
Bert.
Mvg.
Bert
wat ik ermee bedoel is dat je helaas niet kunt horen of een elco in de toekomst problemen gaat geven dus dan zul je moeten meten en dat lukt dan niet met de oren en dan heb ik het over de originele elco's, niet de nieuwe. Je kunt er dan voor kiezen om uit voorzorg de elco's te vervangen zoals jij gedaan hebt. Meer bedoelde ik er niet mee, ik vroeg me dus wel af wat de ervaring is met deze elco's, gaan ze regelmatig stuk of zijn ze nog betrouwbaar.
Groeten Willem
Hoe vinden je buren het project :banghead: , of valt dat nog mee beer
Willem.
wat dat betreft geen problemen met de buren ik houd het netjes qua volume en muziek keuze.
Wat veiligheid voor in de toekomst betreft wordt het lastig om dat te horen of je beter een elco kan vervangen of niet.
Willem die snap ik even niet het vervangen van een elco voor een nieuw exemplaar met dezelfde waardelijkt me verder geen probleem.
Bert.
Mvg.
Bert